Zorunluyum suyuma oradaydım Farkındaydın huyuna oradaydın Zulanda puştluk ta talihim boyu Canıma göz bıraktın, etime koru
Tuzaklara alışıktım kanmalara yarışık Kah tavalık kahsa keyfe keder ızgaralık Sinek oltalık semiz keriz kere tertemiz Çilingir sofralık illa ufak rakıya katık
Balıkçım can avcım en son bir olta attın, Nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın İpini çeken oltanın ucuna kadar geldim, Bu kez niyetliydim ama; "Yemedim!"
Haydi Rasgele! Uyuyana duble! Kaça kaç para? Uyanana tek!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Balık, Balıkçı Kaça?! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Balık, Balıkçı Kaça?! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Balıkçım can avcım en son bir olta attın, Nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın İpini çeken oltanın ucuna kadar geldim, Bu kez niyetliydim ama; "Yemedim!"
Haydi Rasgele! Uyuyana duble! Kaça kaç para? Uyanana tek!
Keşke balıklarda senin kadar düşünceli olsa da bu kadar kolay avlanmasalar. Selam dost.
o oltalara gelmeseydik bu günki tecrübelerimiz nasıl edinecektik hepimiz bir yerlerde bir şekilde zokayı yuttuk ve bunları biriktirdik yaşamımız boyu adınada tecrübe dedik sevgilerimle dost, kalemin yüreğin gibi naif....kutlarım...
Şiiri okumaya başladığımda bir yeni yetme çıktı karşıma hep erketeci ve hep sazan. Daha sonra yavaş yavaş büyüyecek sandım ama bi baktım ki hemen büyüyü vermiş dizelerde. Yaşı epeyce olsa gerek belki çoluk çocuk sahibi ama yine yaşamda oltanın ucundaki yeme kendisini kaptırıyor. Şansına bu sefer balıkçı vicdanlı çıkıyorda yemekten vazgeçiyor, ama sudan çıkan bir balık zaten ömrü sayılı demek ne de olsa.
Yaşamda oltanın ucundaki olmamak için UYAN, balık hafızalı!!...
Balıkçım can avcım en son bir olta attın, Nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın İpini çeken oltanın ucuna kadar geldim, Bu kez niyetliydim ama; "Yemedim!"
OLTAYA GELMEMEK İÇİN SANIRIM YAŞAMI HER SESTE DİNLEMEK YAŞAMAK VE ANLAMAK İÇİN ÇABA SARFETMEK LAZIM...
BAZEN KOLAY NEFES ALMAK OLTALARA GELİŞİN EN KOLAY YOLU...
Haydi Rasgele! Uyuyana duble! Kaça kaç para? Uyanana tek!
Sazanlar o yemi kapmayı uyanıklık sayıyorlar O çilingir sofrasında olduklarını halâ görmüyorlar. Canımız göz etimize kor bırakanların, durmalıyız artık boğazlarına.
Çok güzeldi...Yürekten tebrik eder, Sevgiler, saygılar sunarım. Hocam.
Balıkçım can avcım en son bir olta attın, Nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın İpini çeken oltanın ucuna kadar geldim, Bu kez niyetliydim ama; "Yemedim!"
Haydi Rasgele! Uyuyana duble! Kaça kaç para? Uyanana tek! ----------------------------------------- çoook güzel verdiği ders olur umarım. sazan gibi bazen atlamak varya her oltaya. bir yem görmeyiversin insan oğlu gözleri yuvalarından fırlar. düşüyoruz zaman zaman. ne mutlu ki size yemiyorsunuz. ustaca kaleminiz basit bir olayı çok derin anlatımla kaleme dökmüşsünüz harika bir şekilde.kaleminiz dolu kalsın susmasın dileğim...
ne güzel bir bilgeliktir her konuyu hiç sırıtmadan en anlamlı şekilde ustaca anlatabilmek..okuyucuya da aynı elektiriği geçirebilmek.. kelimelere hükmedebilmek olabildiğince ne güzel yazabilmek ve benimsetebilmek çok beğendim...gözüm kapalı tanırım şiirlerinizi harikaydı.....her zamanki gibi.. sevgimle usta...
Balıkçım can avcım en son bir olta attın, Nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın İpini çeken oltanın ucuna kadar geldim, Bu kez niyetliydim ama; "Yemedim!"
Haydi Rasgele! Uyuyana duble! Kaça kaç para? Uyanana tek! ................................................ HOCAM BANA BİR DUBLE VER SENİNLE SAHİL MUHABBETİNDE UYANINCA TEK İÇERİM
tek kelimeyle H A R İ K A bir şiirdi...sürükleyen aynı zamanda düşündüren müthiş bir anlatım...bu usta kalemi çok seviyorum...aldı götürdü beni DOST bilesin...yazan yüreğe ve emeğe sevgilerimle...
Balıkçım can avcım en son bir olta attın, Nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın İpini çeken oltanın ucuna kadar geldim, Bu kez niyetliydim ama; "Yemedim!"
Haydi Rasgele! Uyuyana duble! Kaça kaç para? Uyanana tek!
hocam, harika,şiire bayıldım.....estetik örgüye doyum olmuyor...şiiri elinden tutmuşsunnuz "burayadeğil,şuraya.."demişsiniz adeta. okudum,dönüp bir daha bir daha oluyacağım...ama,o mühteşem kılgısallıklardan ne zaman çıkarım..bende bilmiyorum..tümden emeğine sağlık..iyiki varsınız..iyiki yazıyorsunuz.. dostça selamlarımla..
Sevgili Hocam; Yaşamın derinliklerinde dalıp çıkan insan evlatlarıyız, her oltaya atlamamalıyız biz. yine dünyalar dolusu ders veriyorsunuz hocam, ben kaleminizi çok seviyorum, ve ille de oltalara çok çok dikkat ediyorum hocam... muhteşem bir şiir daha kaleminizden, çok şiirdi, kaleminiz hiç susmasın hocam. dostça kalın.
insanlarda
balık eskisi gibi kolay tutulmuyor
anladılar işi
ama insan sürüleri
sürüler halinde atlıyor yemlere
sanki ne olacaksa
atlamalarına hiç sözüm yok
kayıplardan sonra bile ayılmıyorlar
hep aynı sahne
sevgimle
hayranlığımla dostum
harikasın