Bu mektup senin Yasak savmak etiğin İşte arpalık haritan, Arpa aşkın hortum tutkun Hafif haşırtı patırtı Biraz hışırtı panik Bir zil aksama Al bas gaz Yetim hakkı hesap-kitap Mecaza yağdanlık sık
damarı çatlamış arsız aymaz hırsız uçsuz bucaksız yağma utkun taktik şaşırtı yapay çarpıntı yek yel toparlama tam gaz has kredi mama git umursama yağlan gıcırdama
-Sendeyim Sahip, al bak işte arpalığın fermanı Haberlemeye elçiyim seni dizimin dermanı Seyyahlandım dön-dolandım deryayı devranı Umursa Sahip, arpalık mahzun, ve sana nasip!
-Mektubun Muhatabına;
(… müsveddeyi, temize çekme…)
“Bu mektup senin damarı çatlamış arsız Yasak savmak etiğin aymaz hırsız İşte arpalık haritan, uçsuz bucaksız Arpa aşkın hortum tutkun yağma utkun Hafif haşırtı-patırtı taktik şaşırtı Biraz hışırtı panik yapay çarpıntı Bir zil aksama yek yel toparlama Al bas gaz tam gaz has kredi mama Yetim hakkı hesap-kitap git umursama Mecaza yağdanlık sık yağlan gıcırdama
(…buraya kadar temize/yazıla …)
-Bunun bir ucu açık, arpalıksa hep cazip,sıcacık … Buna daha nasıl kimler ve de neler yazmalı?! Mektup ağzım/dilim/benim olmalı apaçık Sahip’e yazmalı; alana sormalı, oraya taşıyanı?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Arpalık Hortumbazı ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Arpalık Hortumbazı ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet hocam ben de en çok damarlarının çatlamışlığına şaşırıyorum. Suç üstü oluyor...Halâ hırsız ev sahibini bastırıyor. Birzat canı yananlar bile hırsız bizim deyip sahip çıkabiliyor. Ahmetler, Efeler, Zeynepler gibi tez zenginleşmenin yolları, kolay kolay açılmış oluyor. halksa boynunu büküp oturtturulmaya alıştırılıyor.
Çok güzeldi...Yürekten tebrik eder, Sevgiler saygılar sunarım.
Sendeyim Sahip, al bak işte arpalığın fermanı Haberlemeye elçiyim seni dizimin dermanı Seyyahlandım dön-dolandım deryayı devranı Umursa Sahip, arpalık mahzun, ve sana nasip!
-Mektubun Muhatabına;
(… müsveddeyi, temize çekme…)
“Bu mektup senin damarı çatlamış arsız Yasak savmak etiğin aymaz hırsız İşte arpalık haritan, uçsuz bucaksız Arpa aşkın hortum tutkun yağma utkun Hafif haşırtı-patırtı taktik şaşırtı Biraz hışırtı panik yapay çarpıntı Bir zil aksama yek yel toparlama Al bas gaz tam gaz has kredi mama Yetim hakkı hesap-kitap git umursama Mecaza yağdanlık sık yağlan gıcırdama
(…buraya kadar temize/yazıla …)
-Bunun bir ucu açık, arpalıksa hep cazip,sıcacık … Buna daha nasıl kimler ve de neler yazmalı?! Mektup ağzım/dilim/benim olmalı apaçık Sahip’e yazmalı; alana sormalı, oraya taşıyanı?! ....................................... şaire yüregimdeki en taze karanfilleri bıraktım şiire gençliğimin tüm sıcaklıgını kutlarım hocam sonsuz sevgilerimle
Bu mektup senin Yasak savmak etiğin İşte arpalık haritan, Arpa aşkın hortum tutkun Hafif haşırtı patırtı Biraz hışırtı panik Bir zil aksama Al bas gaz Yetim hakkı hesap-kitap Mecaza yağdanlık sık
.................................ne anlattığn dan ziyade . nasıl anlattığın önemli nasıllığını niye öyle anlattığını . çokiyi harmanlamışsın. vakıa gözlerimizin önünden geçip gidiyor zaten . edebiyat ve sanatın böyle bi derdi var .anlatım da yeni dili düşünceyi yakalama çabası üslup tarz dil . başkaları eski anlatımı seçerken senin derdin nede böyle cümle yapısı ve dizimi kulanıyorsun . eskiyi tekrarın gereksizliğini anlatamıyom bazılarına yenilik çaışması zaman z aman handikaplara yol açar sanatkar yenilik yapacam derken düşünceyi olayı ve şiiri içselleştiremediği için saçmalama durumuna düşer . şuanda serbest yazan bazı arkadaşların yazdığı gibi . kendileriniki şimdi kendimide eleştiriyorum. soyut olsun derken dengeyi kuramayan ların şiiri eski anlatım dan da komik oluyor ama kime anlatırsın. tadı tuzu eksik tam pişmemiş , kıvamına gelememiş şiirler. ............neyse lafı uzatmayayım . şirini ve seni kutluyor saygılarımı sunuyorum. değerli sanatkar . selamlar.
Ümid Harun tarafından 9/25/2008 10:47:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
-Sendeyim Sahip, al bak işte arpalığın fermanı Haberlemeye elçiyim seni dizimin dermanı Seyyahlandım dön-dolandım deryayı devranı Umursa Sahip, arpalık mahzun, ve sana nasip!
...
buradan bir şiir daha çıkar... güzeldi... verimli şiir...emeğe sağlık olsun...
Bu mektup senin Yasak savmak etiğin İşte arpalık haritan, Arpa aşkın hortum tutkun Hafif haşırtı patırtı Biraz hışırtı panik Bir zil aksama Al bas gaz Yetim hakkı hesap-kitap Mecaza yağdanlık sık
damarı çatlamış arsız aymaz hırsız uçsuz bucaksız yağma utkun taktik şaşırtı yapay çarpıntı yek yel toparlama tam gaz has kredi mama git umursama yağlan gıcırdama
-Sendeyim Sahip, al bak işte arpalığın fermanı Haberlemeye elçiyim seni dizimin dermanı Seyyahlandım dön-dolandım deryayı devranı Umursa Sahip, arpalık mahzun, ve sana nasip!
-Mektubun Muhatabına;
(… müsveddeyi, temize çekme…)
“Bu mektup senin damarı çatlamış arsız Yasak savmak etiğin aymaz hırsız İşte arpalık haritan, uçsuz bucaksız Arpa aşkın hortum tutkun yağma utkun Hafif haşırtı-patırtı taktik şaşırtı Biraz hışırtı panik yapay çarpıntı Bir zil aksama yek yel toparlama Al bas gaz tam gaz has kredi mama Yetim hakkı hesap-kitap git umursama Mecaza yağdanlık sık yağlan gıcırdama
(…buraya kadar temize/yazıla …)
-Bunun bir ucu açık, arpalıksa hep cazip,sıcacık … Buna daha nasıl kimler ve de neler yazmalı?! Mektup ağzım/dilim/benim olmalı apaçık Sahip’e yazmalı; alana sormalı, oraya taşıyanı?!
Müjdat Eraslan. ---------------------------------------------------- USTACA.TAŞLAMA.ELLERİNE SAĞLIK ŞİİİN HER BİR TAŞI UZUNCA ŞİİR OLUR.ÇOK GÜZELDİ KUTLUYORUM HOCAM.BEN BUNU ALDIM DİĞER SİTELERDE MÜSADENİZLE PAYLAŞACAM. TEŞEKKÜRLER.
Şiirin ne anlattığı önemli değil bence, bu konuyu herkes anlatıyor. Beni mest eden kelimeler, bir saat yapboz oynarmış gibi kelimeleri yan yana götürüp cümleler türetmeye çalışıyorum, tam yaptım derken Cem yılmazın "burada yapılmış var" der gibi kelimelerin dizilmişi veriliyor kucağıma. Seninin şiirlerini okumaktan kayif alıyorum dost. Eğleniyorum açıkcası. Selam ve saygılarımla.
okurken nefessiz kaldım kelimeler koşturuyor insanı.. samimi sıradan sözlerden incecik bir tasarım çıkıyor.picasso'nun sıradan çizgilerinden çıkanlar gibi,altında kocaman bir birikim saklıyor
şiirinizle yeni tanıştım..tekrar tekkrar geleceğim.daha uykusuz ve salim kafayla beğenilerimi bırakıyorum saygılarımla
şahan çoker tarafından 9/24/2008 1:14:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Hocam; Yaşıma göre derin konular, mümkün olduğunca anlamaya çaba gösteriyorum, çok şey öğreniyorum okudukça ve kitapları karıştırıyorum. haberleri izliyorum.Ülkemde ve dünyada neler oluyor haberli olmaya çalışıyorum. Ama sizin sözcükleri binbir anlamda kullanan kaliteli kaleminiz beni büyülüyor hocam. Sizi okuyabildiğim için çok şanslıyım hocam, sonsuz sevgilerimi sunuyorum sevgili hocam, bu şiiriniz de mükemmeldi hocam. dostça kalın.
değerli dost,toplumsal sorunların bize hasnı böyle güzel ve yerinde gözlemlerle ifade eden şiirlerinizi tekrar tekrar okuyorum.........denilecek çok şey var....kutluyorum.. dostçakal..
TÜM HAKSIZLIKLARA DUR DİYEN, İNSANLIĞA, SOSYAL HAYATA VE DEMOKRASİYE YÖN VE RUH VEREN GÜZEL ŞİİRİNİZİ YÜREKTEN KUTLARIM EFENDİM...TEŞEKKÜRLER...SEVGİ VE SAYGIMLA...
oktayzerrin tarafından 9/23/2008 11:27:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir de Yeşil ya da Ak Hortumcular var ki son zamanlarda ( aslında daha önce olup da son zamanlarda duyulan ) insanların inançlarını kendilerine sermaye yapıp yıllarca yurt dışında ve içinde çalışan onbinlerce insanın maaşlarına göz dikip onların umutlarını hortumlayan hortumbazlar var..
''Frankfurt Emniyeti’nden başkomiser Böhm, Deniz Feneri’nin 5 yıl içinde 19 Milyon Euroyu amaç dışı kullandığını, yardımların hiç bir zaman yerine ulaşmadığını ispatladıklarını söyledi.''
''Öte yandan çoğu Türkiye’de yerleşik paravan şirketlerle Avrupa’da da etkin olan birçok dernek ve holding daha öncede Almanya’daki vatandaşlardan bağış yoluyla yada hisse seneti ve kar ortaklığı vaadinde bulunarak, yüklü miktarda para toplamıştı. Sadece Almanya’da 400 bine yakın Türkün dolandırılan para hacminin 3 milyar Euro’yu bulduğu biliniyor. Sosyal Demokrat Parti Frankfurt milletvekili Turgut Yüksel Almanya’daki Türklerin dini duygularının sömürülmesinin kabul edilemez olduğunu belirtiyor.'' ( Alıntı )
Umarım bu hortumbazlar hortumu baz almaktan vazgeçip başka şeyleri kendilerine baz alırlar....
Çok güzeldi şiirin Müjdat, sevgilerimle arkadaşım, yine önemli ve bir o kadarda güncel konuları şiirine taşımışsın, iyiki yazıyorsun, sevgilerimle dost .........
“Bu mektup senin damarı çatlamış arsız Yasak savmak etiğin aymaz hırsız İşte arpalık haritan, uçsuz bucaksız Arpa aşkın hortum tutkun yağma utkun Hafif haşırtı-patırtı taktik şaşırtı Biraz hışırtı panik yapay çarpıntı Bir zil aksama yek yel toparlama Al bas gaz tam gaz has kredi mama Yetim hakkı hesap-kitap git umursama Mecaza yağdanlık sık yağlan gıcırdama ___________________________________
şair mektubu görülmüştür, kaşeli onay üzerindedir, şimdi yazan bir pulun üzerine bir de açığa imza atacaktır...:))...
mektubun muhatabı allah'tan ben değilim tesadüfen okudum, tanık oldum:)) insanların temiz kağıdı alabilecekleri bir yer var mı onuda bilmiyorum, neyse ben bu mektubu kaçak okuduğum için acele kaçıyorum....:) TEBRİKLER üstad...saygımla...
Arpalık içindeyiz, bizim arpamız olmuş hortumcu malı. Tabii ki biraz haşırtı patırdı, gündem değişti, biraz hışırtı panik yapay çarpıntı, devlet görevlileri şaşırmış oldu suç sade hortumcuya kaldı. Daha sonra bas git ha gidemedin, parayı yurtdışına bankaya. Ah, çiyan seni, emek hırsızı, yetim hakkı yiyen, yurt düşmanı. Hortumcu'ya değil lafım Hortum Babaları'nadır lafım.
İki tane oltaya yemi bırak siz bakın keyfinize ha! Benim paramdı hortumlanan, yine benden alındı hortumlanan. Sus otur ver vergiyi üzme Devlet Baba'yı di mi?
Mektupdur bu ucu açık kalan , benden ekledim doldurdum payımı Hocam.
Belki 30 yıldan fazla oldu,yıllar önce gördüğüm bir karikatürü unutamam:Takım elbiseli,kravatlı,ortalama bir vatandaş tipi,sanki uçaktan atlamış gibi,yere doğru hızla düşmektedir...Elbiseleri,kravatı ve saçları düşmenin rüzgarından uçuşmakta,yüzünden de bir dehşet ifadesi okunmaktadır...Bu vatandaş düşe düşe,sipsivri bir kazığın üstüne düşer...Karikatürist öyle bir çizmiş ki vatandaşın duyduğu acıyı,karikatürdeki ayrıntıların ustalığına da şahitlik eder bakan...Vatandaş feryat koparmakta kazık vücudunda yol alırken...Nihayet,ortalık durulur,tepesinde kazığın sivri ucu sırıtan vatandaş,sanki sakin ve mutlu bir görünüşle şöyle der:"Acaba,diyorum,oyumu kime versem?..." Saygılarımla...
“Bu mektup senin damarı çatlamış arsız Yasak savmak etiğin aymaz hırsız İşte arpalık haritan, uçsuz bucaksız Arpa aşkın hortum tutkun yağma utkun Hafif haşırtı-patırtı taktik şaşırtı Biraz hışırtı panik yapay çarpıntı Bir zil aksama yek yel toparlama Al bas gaz tam gaz has kredi mama Yetim hakkı hesap-kitap git umursama Mecaza yağdanlık sık yağlan gıcırdama ----
Değerli dostum inani ki yüksek sesle okdum şiirinizi Yani öyle değişik tarzınız var ki, altında imzanız olmasa da yanılmazdım... Tebrik ve selamlarımla...
Yasak savmak etiğin aymaz hırsız
İşte arpalık haritan, uçsuz bucaksız
Evet hocam ben de en çok damarlarının çatlamışlığına şaşırıyorum.
Suç üstü oluyor...Halâ hırsız ev sahibini bastırıyor.
Birzat canı yananlar bile hırsız bizim deyip sahip çıkabiliyor.
Ahmetler, Efeler, Zeynepler gibi tez zenginleşmenin yolları,
kolay kolay açılmış oluyor. halksa boynunu büküp oturtturulmaya alıştırılıyor.
Çok güzeldi...Yürekten tebrik eder,
Sevgiler saygılar sunarım.