sevgili Kiraz! şaşkınım!! yanağının alı dudağının balı mı? hangi dilde canlandırıp hangi harfle anlatmaya başlasam bizim öykümüzü…
gün o gündü! bozuk parası yoktu simitçinin usulca bırakmıştın simitleri tablaya hiç unutmuyorum, koşa koşa peşinden yetişip hiçbir şey söylemeden simitleri sana uzattığım anı…
bin Karadeniz dalgası vardı gözlerinin lacivertinde… senin şaşkınlığın benim utangaçlığıma şahitti o sahne! iyi ki yağmur başlamıştı ve iyi ki fark etmemiştin gömleğimdeki ter haritasını!
o günden sonra, yerlisi olmuştum bu şehrin… gülücüklerime hayatı iliştirmiş, ilk defa bir kenara bırakmıştım geçmişimi! bir akşam üstüydü sahilde ayak izlerimiz kalbinin sıcaklığına muhalefet mi? rüzgarın haylazlığına eşlikmiydi bilmem! türbanını omuzlarına düşürüp dalgaları kıskandırmıştın ya saçlarınla…
su gibiydi zaman! cennet resimleri çiziliyordu yüreğimin tuvaline! yetmiş iki metrelikti Ata’mın heykeli! sevgiyle sığınmıştık biz onun gölgesine ruhlarımız ve tenimiz ben olmaktan çıkıp bizliğin nehirlerine doğru akarken!!!
öyle güzeldi ki ülkem! duygularınla çay yeşilini tanıyıp, annemin eteğine sarılıyordum sımsıkı! neden diye sorma bana sevgili Kiraz çünkü; annemin unuttuğum kokusuydun sen!!...
sevgili Kiraz! keşke gücüm yetseydi zamanın akışına! keşke hiç çıkmasaydı Karadenizin sularından ayaklarımız Hopalıyım diyorum şimdi nerelisin diye soranlara ve oturup Nazım ustanın heykeli altına. önce dudaklarındaki dondurma izlerini sonra da gözlerimi siliyorum ki!...
bir masal bin misal ahhh.. sevgili Kiraz keşke göçmen kuş olsan da dönebilseydin kalbimdeki yuvana!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kiraz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kiraz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne güzel bir öykü eski bir Türk filmi tadında okudum okumadım sanki şiirle uçuverdin ne güzel kalem sendeki güzel insan güne seçtim günü geçmeyecek şahane dizelerini,,,
Hoş geldin şiir..Ben hâlâ girizgâhtayım.Bu öykü bir anda bitecek gibi görünmüyor.Kaç şiir yazılır, kaç şaire ilham olur?Yazılışı serbest lâkin ilerleyiş ölçülü.Belli ki anlatılan bülbülün narin gülü.Hep aynı yuvaları kullanmaz ki göçmen kuş.Bildiğim tek bir şey var muhteşem şiire alkış.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakls.Saygıyla..
gam keder görmesin o güzel yüreğiniz kıymetli şairim... bir kaç cümleyle olsa da yalnızlığı paylaşmak o kadar güzel ki eksik olmayın gönlümüzün şiir gölgesinden sonsuz saygımla
ve iyi ki fark etmemiştin
gömleğimdeki ter haritasını!
Bir bölüm seçeyim dedim bu güzel anlatımdan bu imgeli satırlar düştü önüme. Tebrikler. Muhabbetle kalın...