SENBENO (1)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Aslında bu başlık “SENBENO’NUN HİKAYESİ “ olmalıydı ama, İnternet Sitesi’nin standart kurallarına uyarak bu ismi ikinci bir başlık olarak sizlere sundum. 2009 tarihnden itibaren yazmaya başladığım SEVDA DİZELERİ ve daha sonraki 2014 tarihli MUALLA dizeleri kendi bencil aşklarımı konu alır.(Tabiki hepsini değil!)
Bu aşşağıda okuyacağınız SEVDA DİZELERİ (7) nin aynen tekrarı olan şiir ise benim için; “Hangi yola sapıp, o istkameti takip etsem? “ sorusunun kavşak noktası vede SENBENO’nun doğum tarihi olduğu için çok önemlidir. Beni daha iyi anlayabilmenize yardımcı olmak için sizlere; “Bu yolları belirleyen istkamet tabelalarının üstünde yazılı birkaç ismi” ele vereceğim. Kısacası Senbeno, (=aynen bende olduğu gibi) herkesin içindeki “çelişki-kişi” dir ve gidilen yollar ise; Toplumsal, bireysel, bencil, romantik, evrimci, devrimci, abstrak, intel ve salt-sanat olarak (daha çeşitleri de olabilir ve bunlar mesela; Dinsel, Mytolojik, Savaş, Kahramanlık, Masal... gibi) isimlendirilebilir. İçimdeki Senbeno’nun o gün bana; “Hangi yoldan gidersen git, diğerlernden uzaklaşmış olursun!” dediğini bugün bile gayet iyi hatırlarım. Kısacası siz; Ya Senbeno ile birlikte uyumu bir şekilde aynı yoldan beraber gidersiniz, yada o sizden uzaklaşmak istedikçe “Karşıt Güç” olarak sizi zorlar yada engeller. Biraz soyut olan bu açıklama; SENBONO dizelerimi okudukça yada benim tüm dizelerimin başlıklarına göz atınca dahada somutlaşacaktır. Beni yada Senbono’yu sevmeniz gerekmez, anlamanız yeterlidir.
ESKİ DEFTERLER
Karar veriyor Kanlıca’da "Sevmeli-sevmemeli mi, yoksa hiç beğenmemeli mi?" ye (*) ve biri arıyor yitirdiğini; Papatya Yaprağı, Yıldız Burcu, Kahve Falında. Sense Senbeno bir bilebilsen; Ne kaybeden var bu hayatta, ne yitirilen anılar, akvaryumda bile diridir doğa, güzeldir gözleri, mutludur balıklar. Sen Senbeno, hele bir görebilsen; Herbiri savaşıyor bır yerde, yalnız ve bölük-pörçük insanlık, sen-ben-o birbirine karşı artık, indirgenmiş Ego’ya ki; Korumak için kendini giriyor biri diğerinin koynuna. Oysa Senbeno, ne denli fedakardır doğa! „Toprak nice sınırsız, hava öyle doyumsuz, ateş bitmesiye sönümsüz, su doymasıya kanımsız, sevda tatmasıya ölümsüz ve ne denli derindir deniz, ne güzeldir biz!“ Bir diyebilsen Senbeno, bir diyebilsen! (*) ESKİ DEFTERLER - Bülent ORTAÇGİL (ADA STÜDYO YAPIMI CD) "Olmlalı Olmamalı mı?" şarkısı ile başlayan bu serüven gerçekten yaşadığım olaydır |
*** SENBENO (1) *** Şiirini beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, şairimi içtenlikle KUTLUYORUM...