Pırıl pırıl, ışıl ışıl, cafcaflı... Ne çok ne çok!
-Al kullan işte, al al kullan.
"Abi akıllı cep kaç kaç para?"
-Yetmiş dokuz doksan dokuz. Yani o kadar bin bincik lira...
"Oha!"
-Sende para yok mu çocuk, cep boş mu? "Boş boş abi, bomboş." -Kuş kanadı takıp gelmedi, yok mu boş demedi. Öyle mi çocuk öyle mi? Boş veer boş ver! Yok mu senin de katır ayağın; şu yeri tepiver. Ama tepme, boş veer boş ver! Bak klimalar çalışıyor, seriin serin. Temmuzlarda terlemezsin. Hem de bedava. Kışları sıcak sıcak, Zemheride üşümezsin. Hem de bedava...
Otur bir kenara kitap oku. Mesela çocuk, mesela...
"Abi kitap kaç para?"
-Gel ben veririm, bedava.
"Ben kitap okumam ki!"
-Dikil bir cama televizyon seyret. Bedava.
"Abi ben televizyon seyretmem k! Hani diyorum, benzin döküp yaksam mı şu yeri..."
-Lan benzin kaç para?
"Abi kaç para?"
-Gece yarısı olmuş otuz dokuz. Yarın sabaha kırk lira...
"Yaa!"
-Ama gel ben veririm, bedava. Bedava lan bedava...
"Abi yakalanırsam kaç yıl verirler bana?"
-Yakalanma lan yakalanma! Kaç git Amerika’ya...
"Abi uçak bileti kaç para?"
-Kaç para kaç para! Saklan bir Treylerin kasasına. Bir Tren vagonuna. Sıkış bir gemiciğin ambarına Kaç git Fizan’a. Kaç Patagonya’ya Afrika’nın Kenya’sına...
"Bak teptim ama teptim!"
-Kızdın mı yoksa bana?
"Bak şimdi söverim sana. Söverim aygırına kısrağına. Eşeğine katırına. Tek tek tırnağına. Hem de seni bana yollayana o sıpaya...
-Sövmesine söv de... İstersen ağız dolusu bana. Ama sakın ha sövme, Beyaz Saray’daki ala çakala. Sonra yaşamak zor gelir, o kapkaranlık zindanda...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AVM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AVM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Akıl boyama. Göz boyama. İhtiyaç gıdıklama. Rakkam kaydırtmaca. Maca, mece... Hepsi pis kapitalizmin ayak oyunları. Sorsan satış stratejileri. Asıl düşünmemiz gereken yok. Ve halk alabildiğine gönüllü...
Göz boyama.
İhtiyaç gıdıklama.
Rakkam kaydırtmaca.
Maca, mece...
Hepsi pis kapitalizmin ayak oyunları.
Sorsan satış stratejileri.
Asıl düşünmemiz gereken yok.
Ve halk alabildiğine gönüllü...
Çok saygımla Üstadım.
Şiirdi.