sen diye geçtim mutlu son filmlerinin jeneriğinden...
göçmen bir çift bakış lanetlenecek dualarında sırasıyla sayacaksın parmak aralarında otuz üç sabrı çalınca bu derviş kapını amentün utanacak dudaklarımdan öpmesen sana ceza öpsen bana eza
böyle bulacaksın hak yolunu böyle bulacağım yar yolunu
sen diye geçtim mutlu son filmlerinin jeneriğinden yazlık sinemalarda bıraktığın elvan gazozu kapağından yaptım aşk’ın gemisini çok aradın bulamadın dengini denk saydın hayatın bendeki aşkın rengini
sende yarattım aşkı sen istedin yarattım sendeki aymazı sen sandın dev aynası ölüyor musun şimdi az daha dayan esrik aşkıma elbette gelecek sıra sana sen susacaksın şimdi
susayacaksın nefesine bıraktığım ab-ı hayata ilençlerini toplayacağım sıra sıra suretinde yansıyacağız seninle en ölümlü deneklerin ruhlarına
arkandan yükselir kıytırık ışık bozması başında aranırsın kutsal dalgırı
bir de aynaya yaslamışsın kendini kim görecek seni sen ayna ayna arkanda nesin sen saklambaç düşlerim mi kim ebe kim sobe
bir de yarım tebessüm sanki uçkurunda oh ne ala
ama unuttum anlayana süslü -laflar sana- anlamayana pisli -küfürler bana-
hadi yak tütsüyü kokusu çıktı oyunun de bana hangi asılacak bacak bendeki koyunun
anlıyorsun değil mi edilgen erkekliğimin neden etkeni olduğunu...
alicengizoyunu (...ne o yazlık sinemalar kaldı, ne sen...şimdi siyahbeyaz bir filmin makinistiyim ben...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sen diye geçtim mutlu son filmlerinin jeneriğinden... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
sen diye geçtim mutlu son filmlerinin jeneriğinden... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Elvanı da hatırladım, uludağ gazozunu da, sinemaları da....ve o hiç bitmeyecek sandığımız aşkları da...
Şair be biz yaşlanıyoruz sanırım inanmasak da, hatırladığımız şeylere baksana, siyah beyaz bir film sanki gözlerimin önünde, hadi be makinist başa sar filmlerimizi...
Sevgilerimle...
Not:annene çok benziyosun...
cemrece tarafından 9/16/2008 2:44:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
...hiç bir şey eski tadında değil artık,sizlerde biliyorsunuz...yazlık sinemalar birer birer kapandılar ve sıra o filmlerde ki aşklara umutla bakan gözlerimize geldi...hiç olmazsa bunda direniyoruz ya,kapatmamak için...
Fakat sayın hocam sanırım bir sorun var, "sen diye geçtim mutlu son filmlerinin jeneriğinden" olmalıydı şiir başlığı.. neyse. benim tavsiyem : Beyazı çalan bir perdenin esintide bıraktığı anlık yansıma ya da jeneriği kayıp bir portakal moru.
nasıl? uygunsa ç/alabilirsin.
gecenin bir vakti ilk yorum sana sayın hoca... sen nereye ben oraya.
SİYAH KALEM
Yorum’um Öyküsü: Yeni bir başlangıç ve yazı/şiirlerimle artık ben de Edebiyat Defterindeyim. Dün gece bu yorumu eklemek istedim ama üyeliğim yeni onaylandı ve yeni ekliyorum.. Günceldir :)
bu güzel yüreğinizin eseri olan,kağıda nakış,nakış işleyen kalemizi,ve bu güzel şiiri bizlere sunan siz şair dostumu yürekten kutluyorum.kaleminiz dik ve dayım olsun... güzel insan...
ama unuttum anlayana süslü -laflar sana- anlamayana pisli -küfürler bana-
hadi yak tütsüyü kokusu çıktı oyunun de bana hangi asılacak bacak bendeki koyunun
anlıyorsun değil mi edilgen erkekliğimin neden etkeni olduğunu...
O yazlık sinemalarda ne güzel aşklar yaşandı, evet elvan kapaklı gazozlar, ve kuruyemişler eşliğinde güzel filmler izledik sevgiliyle sevdalar yaşadık derin bir ah çektim dost kalem ve şiirinin içinde buldum kendimi teşekkürler alkışlanası şiiri yazan yüreğine sağlık...
şimdi siliniyor o fotorafın sırtındaki sır oysa sır aynanın değilmiydi onundu seninde şimdi bir ara sokak kahvehanesinde eski şiir artığı bir ceteleyim oysa içimin büyük hesabıydı aşk ve benden çözülen zamanlar kadar uzak sen kadar efsunlu bir filika içimde yüzüyor...
sepya renkli resimlerde kaldı aşkın yüreğime değdiği zamanlar soğuk bir gazozdan ılımış bir biraya döndü seni içtiğim yıllar şimdi kim kime neyi ve ne için sorgular ki sorular da tükendi aşk gibi tozlu bir albüm geriye kalan senden benden bizden aşk bir yerlerde esir şimdi
Elvan gazozları vardı evet hatırlıyorum demek yanlış olur çünkü hiç unutmuyorum. Adana'da tren garının yanında yazlık sinema yeri vardı. Gerçi annem ve babam beni oraya hep mitingler için götürürdü ama Elvan gazozumu da muhakkak alırlardı.
Sonra siyah beyaz fotoğrafları daha çok sevdim hep, çok daha asil durmuşlardır. Renk insanı bozar, suretten çevreye çeker gözü ve insan suretinden analiz imkansız olur...
Ve bunun yanında son vuruşun.... edilgen, etken meselesi inanılmazdı...
Şair be biz yaşlanıyoruz sanırım inanmasak da, hatırladığımız şeylere baksana, siyah beyaz bir film sanki gözlerimin önünde, hadi be makinist başa sar filmlerimizi...
Sevgilerimle...
Not:annene çok benziyosun...
cemrece tarafından 9/16/2008 2:44:57 PM zamanında düzenlenmiştir.