dudaklarından kayan ihanetimi buyurdun buyurgan tavrını destekleyen adaşlarıma bir kere sebeplenmek için bin kere yaktılar beni kıvrımlarında -adaşların-
biz bize söylenen masallardık ne kahramanı dışladık ne de okuyanı…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
hayat/ım kadınlar panosu… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
hayat/ım kadınlar panosu… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...hepimizin böyle bir panosu var...ben buna eminim...sadece dillendirmek istedim...onlar ki hiç bir zaman unutamadıklarımdır...ve ne zaman canım yansa , tekrar rekrar okuduklarımdır...
''ilk/el benliğime bent okunmaya müsait yerlerime zikir geceleri ihsan ettin''
*** ilkellik tamam peki ilk/el benlik-bu yeni bir imge mi? ilk benlik / el benlik anlamında kesmişsiniz ve olmamış.
bent:Kitaplarda kendi içinde bütünlük oluşturan bölüm. bent okunmaya -okey /fakat (müsait yerlerime) kısmı hiç şık düşmemiş.
zikir:Anma, söyleme, sözünü etme.( olarak kullandıysanız bu cümledeki zikri); ''zikir geceleri ihsan ettin'' (yalnızca zikir gece olarak uygun düşmez)bağışladın diyorsunuz yani. çekimlere dikkat-zikri geçmek,zikredilmek,zikrolunmak,zikretmek gibi-bunlara dikkat.
''kum tanelerinde yitirdin sürgünlüğümü''
*** sürgünlüğün yitirilmiş olması ilginç bir bakış açısı .. ''huşû ile kıldın bende farzlarını kabul ettim tövbe istiğfarında hazzı''
(burada şirk koşulmuş gibi bir izlenime kapıldım ki tasavvufun kabul etmeyeceği fakat -mavera dili son zamanlarda revaşta-) inanca göre değişir tabi fakat teşbihse eğer,yerinde bir teşbih olmamış.insan yerine doğayı kullansaydınız daha yumuşak bir geçiş olabilirdi.
''sınıfsal açlığın ihanetini göğüsledik ''( ihanetin sınıfsal açlığını göğüsledik)gibi okumak istedim.bu daha cenk bir yaklaşım olurdu herhalde.göğüslemek var çünkü işin içinde.ve sonrasında devrim ki..önemlidir.
''devrimci seviş'' ''anarşist beden'' (bunlar teşbih sayılamayacak kadar anlamın dışına kayan ifade tarzları)
*** (şiirden ayırdığım bir bölüm)
''her söz diğerini bağlamıyor sevmenin beni sana bağlamadığı gibi aşk adıyla çağrılınca gelmiyor
geldiğin her gece sağanak arınmalı mıyım şimdi
dudaklarından kayan ihanetimi buyurdun buyurgan tavrını destekleyen adaşlarıma bir kere sebeplenmek için bin kere yaktılar beni kıvrımlarında -adaşların-
biz bize söylenen masallardık ne kahramanı dışladık ne de okuyanı…''
(dudaklardan kayan ihanet,buyurgan tavır,destekleyen adaş- gibi zorlayıcı cümleleri okumazsak,bu bölüm iyiydi.şiir yalnızca bu kısımdan ibaret olsaydı da ne değişirdi? değişirdi evet.daha özgün,daha anlaşılır,daha abartısız,daha kaygısız,yani daha iyi bir şiir okumuş olurduk)
girizgah ilençli bir ihanet ve olağandışı bir ibadet peki sonucu nasıl bağladık:kahramanı dışlanmış bir masal
biz bize söylenen masallardık ne kahramanı dışladık ne de okuyanı…
yine de kostümlerimizi gerçek hayata çıkartabildik değişik hayaller ülkesinde sıradan hayallerden sıyrıldık Ve tekerlikli sandalyesinde aşkı yirmi birinci yüzyıla taşımayı bildik.
Alicengiz ön tekerleriydi, Atticus Finch arka tekerleri... Biz mi? Biz sadece fazlalıktık...
birincisi ben senaryo yazarım yalçın amca yönetmenlik benim işim değil... zaten seksensekiz bölümlük "yalçın kayalarda dolaşan kuşları avlarlar" diziye daha yeni başladım...orada uygun bir yalçın vorlü...tabi istersen:)))
biz en çok birbirimize yalan söyledik oysa hiçbir masalın sonunda elma düşmüyordu ve yaralarımızı saracak ilkyardım gülüşleri ardımızda saklıyorduk...biz en çok kendimize yalan söyledik, o ihtiyar kokulu inançlarımıza sebepsiz şirk koşarken...şimdi tüm yeminlerim elif gibi yalnız ve sessiz...yüreğine sağlık şair kullandığın dilde bir buğu var ve nasıl okumak istersen öyle tebessüm ediyorsun...
ey aşk anlamadım ki nedir çekilen senden nedir cinsiyetin hem erkek hem kadın ey aşk dokunma yüreğime yanarsın ki yandı zaten her dokunan kaç parmak izi var bedenimde bir bilsen ve ah bir görsen içimdeki seni çokluğumun da azlığımın da ardında hep sensin
ey aşk...nerdesin
Sevgimle
Atticus Finch tarafından 9/14/2008 12:51:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
teşekkür ederim her birinize...