(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜVERCİNİ VURDULAR…! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜVERCİNİ VURDULAR…! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güvercin ürkekti vurdular...ürkek bir bakışa kıydılar zamansızdı...güvercin ürkekti ve bu sayfadan güvercinin ayak sesiyle uğurlanayım...pıt...pıt...pıt..yüreğine sağlık ustad...
Güvercini vurdular ama öldüremediler ... bak bir güvercini bile öldürmeye güçleri yetmedi... ama yaraladılar ve o yaralı güvercin yaralarıyla, kırık kanatlarıyla hayata tutunmaya devam ediyor edecek...
hocam,emeğini kutluyorum ve bu harika şiirin bize aşıladığı duyarlılık içinde size teşekür ediyorum picasso'nun güvercininden sonra ve öncede ne güvercinler boğuldu kanında,kanatlarında barış umutlarıyla.. sayfana saygılarımı bırakıyorum
Daha kaç 12 Eylül'ler gelip geçecek, bizler bu ızdıraplardan ne zaman kurtulup, bizlerden beklenen, bizden sonraki nesillere, kansız, terörsüz, aydınlanmış, araştırmacı, icatlarına sahip çıkılan, geleceği hep birlikte kucaklayan birlik-bütünlük içinde, paylaşımı büyük, çok iyi bir ülke ekonomisi, bilgi, kültür, çağdaş, hiçbir devlete ihtiyaç olmadan kendi ürettikleriyle, tarımıyla, sanayisiyle güçlü olacak bir ülkemizi, devletimizi, emanetimize ihanet etmeden !..
Nasıl ve ne zaman bırakacağız ?...
Ya da, bırakabilecek miyiz ? Bunu başarabilecek güçte ve dinamikte olduğumuzada inanıyorum.teşekkürler hocam şiir üzerimde büyük etki bıraktı.kalemize ve emeğinize sağlık...
Sus oldu yürekler 12 Eylül'ü bildiğimde. Ses oldu meydanlar 12 Eylül'ü duyduğunda. Yumruk oldu insanlar 12 Eylül'ü hissettiğinde. Düşünür oldu insanlar dar ağacında canlar olunca. "Duvarları kuşatında, yok edin hepsini." dedi Zülfü Livaneli.
Güvercinler idiniz sizler, bizlerde 12 Eylül tutsağı değiliz Hocam, onunla yaşamıyoruz... Sadece insanlar mümkün olmayacağını düşündüğü şeylere özlem duyararak ve özenerek bişeyler yapmak ister. Ki her sevdalı Leyla ile Mecnun aşkı ister, olmasına çalışır. Bizlerde 12 Eylül gençliği kadar güçlü durabilmektir niyetimiz, o günleri dillendirirken... Birleşe bilmektir umutumuz, Sen'li Biz'lerle ilerleyebilmek, insandan olan için savaşmak.
Güvercinleri, tutsak ettiler, vurdular, ama ne oldu, evet çok acılar çekildi, ama Güvercinler yaşatıldı yüreklerde.(Ne kadar da yeterli olmasa.)
!2 eylülü yaşadığı halde anlamayanlar. Güldanenin dökümüne baksınlar. 11 eylülden 12 eylülün farkı O günden bu güne susturmak halkları Emrine amêdayım diye yüceltmektir Amerikanı Güvercinlerimizin vurulmasıyla O kirli avuçlarda yaşıyor olmasının ne fakı var ki?
Çok güzeldi Hocam. yüreğine sağlık. Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.
kehya tarafından 9/13/2008 4:46:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
o güvercinler vurulduğundan beri diyalog yolları tıkandı..insanları nefreti keşfetti güvercinlerle birlikte duyguyu da öldürdü silahı ve ölümün soğuk yüüzndeki gizemi keşfetti öldürmenin hazzını yaşadı..ve kanıksadı bizler öldürülen ve yok edilen her güvercini kabul ettik ve kanıksadık farkındaydık..farkına vardık..farkındalığı keşfettik.. ama susmaya eğitilmiştik...sustuk.. ta ki biz de bir güvercin olduğumuzu anlayana dek..
çok sevgimle.ustam.. emeğini ayakta alkışlıyorum benim de günümün şiiridir son derece başarılı bir anlatım ve harika bir kurgu.. sevgilerimle aspendos
günümün şiiri...o kadar güzel bir anlatım...o kadar anlamlı...Sizi ayakta alkışlıyorum...tek kelimeyle M U H T E Ş E M D İ ...yüreğinize emeğinize sağlık...sevgilerimle...
Sana bir güvercin gönderiyorum CAN DOST Kanatlarında mutluluk Yüreğinde sevgi Karbeyaz tüylerinde yarınlar Gagasında sana sevgi çiçekleri var Ona iyi bak olur mu..?
çok seviyorum güvercinleri...o yüzden yüreğimdeki güvercini Size uçurmak istedim...barış ve sevgiyle...
Birileri hep öyle yapar hocam. Güvercinleri vurur ya da kırar zeytin dallarını.Sonra olan arada kalana olur.Allah öyle insafsızlar herkesi sakınsın.Var olsun kaleminiz...
Güldane Dal'ın dökümanını okuyunca insan feleğini şaşırıyor hocam... 12 eylül nasıl bişeyniş, pes doğrusu! hocam, sizin öğrenciniz olduğum için yüreğinizin ne kadar insan sevgisiyle dolu olduğunu bilirim, sizi tanımak büyük onur... şu şiirin içine girdimi insan nasıl çıkar bilemiyorum, müthiş bir felsefeniz olduğu apaçık ortada, anlamlar uçuşuyor doğrusu... güvercinimi koruma telaşındayım, ama sahip çıkacağım hocam,söz! emeğinize yüreğinize sağlık, kaleminiz dert görmesin, hürmetler hocam.
Saman altında su yürütenlerden biri de sizsiniz sevgili dost. .... Nereden gelir ..ne zaman vurur belli olmayan harika didaktik bir şiir.... ...... Eh..yakışır şairime.. Saygılar
Evet, dediğin gibi o güvercini vurdular Müjdat tam 28 sene önce ... Halbuki ne güzel şeyler düşünmüştük ülkemiz için, geleceğimiz için, barış, kardeşlik, özgürlük, insanca yaşam gibi ..
Bak o güvercinleri vuranlar neler yapmışlar 28 sene önce ;
* 650 bin kişi gözaltına alındı.
**1 milyon 683 bin kişi fişlendi.
**Açılan 210 bin davada 230 bin kişi yargılandı.
**7 bin kişi için idam cezası istendi.
**517 kişiye idam cezası verildi.
**Haklarında idam cezası verilenlerden 50'si asıldı (18 sol görüşlü, 8 sağ görüşlü, 23 adli suçlu, 1'i Asala militanı).
**İdamları istenen 259 kişinin dosyası Meclis'e gönderildi.
**71 bin kişi TCK'nin 141, 142 ve 163. maddelerinden yargılandı.
**98 bin 404 kişi ''örgüt üyesi olmak'' suçundan yargılandı.
**388 bin kişiye pasaport verilmedi.
**30 bin kişi ''sakıncalı'' olduğu için işten atıldı.
**14 bin kişi yurttaşlıktan çıkarıldı.
**30 bin kişi ''siyasi mülteci'' olarak yurtdışına gitti.
**300 kişi kuşkulu bir şekilde öldü.
**171 kişinin ''işkenceden öldüğü'' belgelendi.
**937 film ''sakıncalı'' bulunduğu için yasaklandı.
**23 bin 677 derneğin faaliyeti durduruldu.
**3 bin 854 öğretmen, üniversitede görevli 120 öğretim üyesi ve 47 hâkimin işine son verildi.
**400 gazeteci için toplam 4 bin yıl hapis cezası istendi.
**Gazetecilere 3 bin 315 yıl 6 ay hapis cezası verildi.
**31 gazeteci cezaevine girdi.
**300 gazeteci saldırıya uğradı.
**3 gazeteci silahla öldürüldü.
**Gazeteler 300 gün yayın yapamadı.
**13 büyük gazete için 303 dava açıldı.
**39 ton gazete ve dergi imha edildi.
**Cezaevlerinde toplam 299 kişi yaşamını yitirdi.
**144 kişi kuşkulu bir şekilde öldü.
**14 kişi açlık grevinde öldü.
**16 kişi ''kaçarken'' vuruldu.
**95 kişi ''çatışmada'' öldü.
**73 kişiye ''doğal ölüm raporu'' verildi.
**43 kişinin ''intihar ettiği'' bildirildi.
Sayfana tekrar gelebilirim dost, sevgilerim çokça ...
Çok güzeldi şiirin,umarım yeni gelen güvercinler kafessiz yaşarlar gönlünce ve istediğince ve özgürce ...
Guldane Dal tarafından 9/12/2008 8:45:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
usta kaleminizi kutlarim..
cok begendim cok...saygilarimla..