varsın kırılsın gözyaşım dolu dolu beton duvarlarında mazinin aldırma kısılan göz bebeğime ne arar ardında bilinmez tamtakır sevda enkazının görmemek içindir.
hissetmese de göğsümde çatlak duvar çarpmalar tuz buz yürek yangınına hasım yine ayakta geçer temmuz çalar kapımı sonbahar sonra kasım.. sonra kış kar erir yüzlerimde çizgisi nakış nakış umursama...
alışkınım yetişemesem de ardından tutuşup giden her baharın biraz mahzun.. biraz şaşkın aşılandım yanık yarası özlemlere okşarken karanlığı akşam yeli serin sessizliğindeyim aşkın sensizlik vuslata gebe düşteyim fena değilim!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
fena değilim!.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
fena değilim!.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hem iyi bir şair, hem iyi bir okuyucu hem de iyi bir gözlemci ve çok iyi bir yorumcu aynı zamanda.
Yorumcu kimliği, şiire verdiği değer onun ne denli fedakar, ne denli özverili olduğunu gösteriyor aslında.Okumadan yüzlerce şiire beğeni ve aynı yorumu bırakan kalemlerin olduğu bir ortamda kendisinin varlığı ve akıttığı değer sevindirici.
Şair ise, ya da şiirsever ise bir insan yukarıdaki vasısfları iyi oturtmalı insan üzerine.Yormalı aklını, yorulmalı biraz değil mi. Yorum yapmasa bile en azından okumalı ve özümsemeli.
İhtilaflı yorumlardan bereketli fikirler ve bakış açısı çıkar ortaya .
Bu da şairin kişisel gelişimine ve ufkunun açılmasına katkı sunar.
Bu minvalde sizi bu yönünüzle tebrik ediyor, teşekkürlerimi sunuyorum.
Şiire gelince sadece çok iyi diyorum. Ezber bozan kurgusuyla, farkıyla kendi duruşunu sergiliyor.Çok fazla abartıya ve taşkınlığa mahal vermeden dingin bir şekilde ilerleyip şairini yüceltiyor..
Değerli zamanınızı ayırıp, hiç görüşmüşlüğüz, tanışlığımız olmamasına rağmen; şiir köprülerinde karşılaşan kalemdaş olarak, ziyaretinizden ve ruhumu okşayan güzel sözlerinizden, samimi düşüncelerinizden ziyadesiyle memnun oldum.
Edebiyatın en güzel yönü de budur zaten. Yüreklerin, duyguların mısra aralarında buluştukları, ruhların dinlendirildiği huzur ortamı ve bilmeden kendiliğinden kurulmuş sevgi köprülerinin oluştuğu şiir/yazı bahçelerinin diğer adıdır edebiyat.
Bilirim ki; şiir dünyası önümüze farklı farklı tatların, acıların, hüznün, isyanın, yaşanmışlıkların; çeşit çeşit duyguların, rengarenk sevdaların harmanlandığı çok zengin bir sofra sunar.
Uzatmayayım. Şiiri, edebiyatı ve sanatın her dalını seviyorum. Boş zamanlarımda okumaya, şairini anlamaya ve onları kısa veya uzun yorumlarımla motive etmeye, şiire yeni başlamış genç şairlerimize, yorum ve paylaşımlarıma yol göstermeye, cesaret vermeye ve örnek olmaya çalışıyorum. Zamanım yoksa; şiiri okuduğumun bir işaretini bırakıyorum şair sayfalarına.
Sırf bu yüzden sabahladığım, yaşantımdan/zamanımdan ödün verip, senede sadece üç-beş şiir eklediğim günler oldu. Şiiri okumadan basma kalıp, kopya yorumlara veya edebi yorumlarıma şairliğe yakışmayacak tepkiler verenlere üzülmem ya da özel nedenlerden şiir dünyasından uzaklaştığım günler de oldu.
"Söz uçar yazı kalır" Şiir adına, karşılık beklemeden emek vermekten çok mutluyum. Bizler olmasak da, zaman gelir yazılanları tesadüf rastlayıp okuyanlar çıkar ve yokluğumuzda ismimizi yad ederler kimbilir... 7-8 sene uğramadığınız bir siteye tekrar yolunuz düşer ve dost şairlerin o günlerde yazdıklarını, yorumlarını okursunuz; anılara yelken açar, gidenlere üzülür, sevinci ve hüznü aynı anda yaşarsınız (kendimden bilirim)
Dünyanın çirkinliklerinden, hayatın yorgunluklarından kaçıp dinlendiğimiz bu güzel ortamlarda; erdemli duruş, hem şair hem de insan olmanın gereğidir diye düşünüyorum.
İyi ki erdemli duruşu ve harika şiirleri olan kalem dostlarımız/kardeşlerimiz var.
Siz de onlardansınız. Çok çok teşekkür ediyorum ve yüreğimle selamlıyorum sizi. Şiir dünyama hoş geldiniz.
biraz Eylüldü bakışları sokağımın göz yaşlarına benzer endamında bir serçe kanadı yüreğimden taşan umut baharı martılara seslenen ilkbahardan
dalgaların dev bahçesinde yakamozları öksüz bir kumruyum derinlerde duygularım arada bir vardır sevdalarım kıyılarımda Karadeniz akşamlarım
kaç yıl geçti aradan Boztepe yangın yerim Akdeniz gözlerime benzer sıcak mı sıcak kanım güneşimin seherinde işte ben yine yangınım çöllerde seraptır adım ben mecnunlar şafağında Leylama yanmaktayım gölgesi düş hayalleri Belkıs Bahçesi İrem sokağının az ötesinde fena değilim..
Kendimi hayalle gerçek arasında büyülü bir şiirin ortasında biraz Eylül biraz kış birazda ilk bahar buldum. Duygularda bu değil mi zaten. İçimizden sıcak esintiler estiren bu şiirin gölgesine oturdum bende yazdım değerli şair.
Hep güzellikler içinde mutlu ve esen kalın şiirle kalın.
Saygılar selamlar değerli kalem…
Ahmet KARA tarafından 9/22/2022 7:46:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Harika bir şiirle, şairler arasındaki duygu yakınlığının ne güzel bir örneğini sundunuz şair... Ömrümün temmuz ayında, yıllar önceden kaleme aldığım bir şiirime, aynı hislerle eşlik etmenize çok teşekkür ediyorum...
Bu muhteşem güzellikteki şiirinizi paylaşıp okumamızı sağladığınız için sonsuz teşekkürler,tek kelimeyle muhteşemdi, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Okuyan gözlerinize, hislenen yüreğinize sağlık diler, ben teşekkür ederim.
Ortalama bir ömrü oniki aya böldüğümüzde, ayakta geçen bir haziran ömründe kaleme aldığım eski bir şiirimdi. Ki eylüle gelip kasıma yaklaşan bir ömür analizi ile güncelleme yapmak istedim.
Beğenilerini dolaylı yollardan ifade eden tüm şair dostlara da teşekkür ediyorum.
Sağ olun, huzurlu olun, ömrünüz güzellikler içinde geçsin hep. İyi ki varsınız.
Kıymetli Şairim, Kutlarım. Muhteşem bir şiir okudum. Hem de bir kaç kez. Zihnimden, gözümden, gönlümden kaçan bir şey var mı diye... Şiirin yazılış tarihine baktım, 2007, eski lakin hiç eskimeyecek bir şiir. Şiiri okurken,, ezgi kendiliğinden oluşuyor ve hüzzam bir şarkıya dönüşüp, su gibi gönle akıyor. Şairim var olun. Sonsuz saygı ve selamlarımı sunarım. Esen kalın.
Değerli şairim, Çok teşekkür ediyorum. Evet, eski tarihli serbest vezin ile ilk yazdığım şiirlerdendir. Eskilerin çoğunu bulamamakla birlikte, bu şiir eski bilgisayarda bir şeyler ararken gözüme takıldı, paylaşmaya değer gördüğüm için buraya ekledim. Bir de fotoğraf sanatçısı bir arkadaşımın şiir ile bütünleşen fotoğrafı, paylaşımı tetikledi biraz. Belki hiç bilmeyen, okumayan genç şairlerimiz vardır, kimbilir... Beğeniniz onurdur benim için
Bazen s ağırdır yaşamak. Hayata geç bazen de erken kalmışlıklarımızda;
Ne de güzel demiş Özdemir Asaf;
Kazandıklarım bitti, yitirdiklerim kaldı Söylediklerim yitti, dinlediklerim kaldı.
Ey hayat; "beni soracak olursan hayli kırgınım kırgınlık bir yana bir de şaşkınım tek tek anlayarak hatalarımı sevmeye çalışıyorum yalnızlığımı" der gibiydi satırlar.
Okudukça Bir daha.. Sonra bir daha... Tekrar tekrar okumak istedim... Gönlünüze kaleminize sağlık, tebrik ve teşekkür ederim Hilmi Hocam... Saygıyla selamlıyorum... Hayırlı günler dilerim...
Emek verip düşüncelerinizi içtenlikle açıkladığınız için çok teşekkür ederim. Aslında çok eskilerden bir şiirle, sayfanın boş kalmaması için paylaşmıştım. Okunduğunu öğrenmiş olmam ziyadesiyle memnun etmiştir.
Ve samimi duygularınızı çok güzel ifade ettiğiniz için, "etkili yorum" olarak seçildiniz. Şiir yolunuz her daim açık olsun. Sizlere edebiyat yolunda ufacık katkı sağlıyorsam o bile yeter.
Edebiyat Defteri gerçekten iyi bir okul, sadece şiir yazan değil şair olmak adına kendimizi geliştirdiğimiz yetiştirdirdiğimiz... Ben çok yorum yazamam, hem o kadar bilgili ve tecrübeli değilim hemde durum öyle olunca haddim olmadığını hissediyorum... Sadece okuyup geçmiyorum şiir ve yazılarınızı Hilmi Hocam; özümseyerek kendime kalemime bir şeyler ekleyerek, şiir nasıl yazılır öğrenerek okuyorum. Çok teşekkür ediyorum yazdıklarınızla burda bana hoca/öğretmen olan şairlerden biri olduğunuz için... Serbest ölçü ile de yazmak hem kolay hem zor. Ölçüsüzlükte bile bir ölçü var. Ahengi, ritmi, uyumu, duygusu, kurgusu, i mgeler, özgünlük... Tüm elementleri ile Şiir'di Hilmi Hocam. Tek tek inceleyip yorum yazmak amatör olduğum için bana düşmez diye düşündüm, bir selam verip size teşekkür etmek istedim. Sanırım sözü biraz uzatmışım affola:) Gönlünüze, kaleminize sağlık... Saygıyla selamlıyorum... Hayırlı günler dilerim...
Harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum.
Saygılarımla.