Böbürlenme insanoğlu, hayat kısa dünyayalan! Var mıdır ki bu dünyada, varlıkla saadet bulan. Kalpte taşınan imandır, hakikat ve gerçek olan. Her insan mutlak fanidir, Hayy’dan gelip, Hu’ya gider.
Güvenme hiç mala mülke, güvenme oğula, kıza! Bir rüzgar gelir uçurur, alır hepsini bir kaza. Gerçek mal-mülke sahipsin, almışsan Rabbinden rıza. Her insan mutlak fanidir, Hayy’dan gelip, Hu’ya gider.
İster kral ol, ister sultan, eşittir köleyle vezir. Kurtaramaz mevki makam, daim ol ölüme hazır! Vaktin saatin dolunca, kurtaramaz seni Hızır. Her insan mutlak fanidir, Hayy’dan gelip, Hu’ya gider.
Koca Yunus Emre demiş, malda yalan mülkte yalan. Karun bile kalmamış ki, kalsın Karun gibi olan. Göçüp gitti bu dünyadan, Nebi Hazreti Süleyman. Her insan mutlak fanidir, Hayy’dan gelip, Hu’ya gider.
Rasulullah hatrı için, Rab yarattı bu dünyayı. İnsanları tebliğ için, Rasul yaptı Mustafa’yı. Aldı vakti dolduğunda, O Habib-i Kibriya’yı. Her insan mutlak fanidir, Hayy’dan gelip, Hu’ya gider.
Kelime-i Tevhid getir, Sadece bir Allah’a tap İmanını güçlendirip, ibadetlerini tam yap. Gençliğine hiç güvenme, fer gider, kalırsın bitap! Her insan mutlak fanidir, Hayy’dan gelip, Hu’ya gider.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYY'DAN GELİP HU'YA GİDER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYY'DAN GELİP HU'YA GİDER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alemlere Rahmettir, Nebiyi MUHAAMMED sav, Rahmanın Ayetleridir,Bilene Yaşayana bir Hikmet, Vahiysiz hayat ve kelam insana hezeyan ve zulmet, Kudreti tüm kainatı kuşatır,Rahmeti veren yine Rahmandır, Söylenmeyen bir sözü söylemek ya cehaletinden yada Ahmaktır. Varsınlar atsınlar bizi dipsiz kuyuya,Hakkı söylememek, dilsiz şeytandır.
Peygamberimiz (sav) Necm Suresi, 3. ve 4. ayetlerde de bildirildiği gibi: “Kişisel arzularına göre de konuşmamaktadır. O, kendisine indirilmiş vahiyden başka bir şey değildir."
Dolayısıyla sahih hadis kaynaklarında ki Hadislere, Müslüman olarak itibar etmemiz gerekmektedir. Aksi peygamberi kabul etmemek olur.
"Vahiysiz hayat ve kelam insana hezeyan ve zulmet," çok doğru. Ama peygambersiz din de nasıl olacak peki. Vahiy ancak peygamberlere geleceğine göre. Peygamberi devre dışı bırakıp vahyi doğrudan Rabbimizden mi alacak insanlar?
Burada uzun uzun bu konuyu anlatacak değilim. Ancak, "Söylenmeyen bir sözü söylemek ya cehaletinden yada Ahmaktır." sözü ağır olmuş ve buraya yakışmamış. deyip bırakayım. Daha fazlasını yazmayayım. Son yıllarda moda olduğu üzere sanırım hadisleri kabul etmeyenlerdensin.
Ben bu tür insanlara hep şunu soruyorum ve cevap alamıyorum. Namaz kılıyor musun? kılmıyorsa zaten başka bir şey sormaya gerek yok. Kılıyorsa, O zaman şu soruya cevap istiyorum. Namazı neye göre ve nasıl kılıyorsun? Vahiyde namazın tarifi yok.
Bu konuda cehaletimizi giderirseniz dua ederiz. Belli olmaz bazen cahillerin bazen ahmakların duası da kabul olabilir.
[Mevahib-i ledünniyye] - [Hâkim] - [Taberanî] - (Mir’at-i kâinat) Gibi kaynaklarda var.
İmam-ı Rabbânî, İmam-ı Taberanî, İmam-ı Hâkim, İmam-ı Deylemî, Marifetname kitabının sahibi İbrahim Hakkı Erzurumî, Mevahib-i ledünniyye sahibi imam-ı Kastalanî, Yusuf-i Nebhânî hazretleri gibi Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiği sahih bir hadis-i kudsî varken, yok mu kabul edeceğiz.
Alemlere Rahmettir, Nebiyi MUHAAMMED sav,
Rahmanın Ayetleridir,Bilene Yaşayana bir Hikmet,
Vahiysiz hayat ve kelam insana hezeyan ve zulmet,
Kudreti tüm kainatı kuşatır,Rahmeti veren yine Rahmandır,
Söylenmeyen bir sözü söylemek ya cehaletinden yada Ahmaktır.
Varsınlar atsınlar bizi dipsiz kuyuya,Hakkı söylememek, dilsiz şeytandır.