Örgütlenmiş yalan dolan, Kuşattı da yerküreyi, “Açık toplum”, gizli talan, Kökten çıkarcı anlayış, Devleti de kapitalin Eşgüdümüne vererek, Egemen ortak eyledi Asalak topal pireyi…
Yapay altın rüyâsıyla Yerle yeksan oldu simya; Karşılıksız üçkâğıda, Teslim şimdi yalandünya…
Para gücü racon keser, Rüzgâr da o taraf eser; USA şifrelenmiş kasa; Nitelikli soygun yasa; Şov baygını garip beşer, Eteği dar, yeni kısa, Şeytana kulak kaptırmış, Çekse de gam değil tasa;. Dört ayak nal kösteğinde, Ruh çağırmaktadır masa; Birleşmiş Milletler dersen, Turşusu çıkmış pırasa...
Bir de Uluslararası Para Fonu var yarasa; Eşkıya-başı tu(ğ)rası, Düşsen düşülmez darası, Kalksan nöbette sarası, İnsanlığın yüz karası, Pespaye bir şey... Ünüm Acuna, Uyan! Uyan, heyy!
Yeni dünya düzeniymiş !.? Âlem sığır onlar çoban; Tam da kovboylara özgü Bir ABD’allık, akla ziyan… Kim bunlara boyun eğer, Farkı yok at uşağından. Az bulmuş olacaklar ki, Akçalı melânetleri, Tanrı’yı da kıyâmete Zorlamakmış niyetleri; Evrenin formatı niye Türkçe atılmış diyerek, Yanıp yakılmışlar meğer Tutmamış kehânetleri.
Delinin aklından zoru, İnsanlık, görmeli bunu !.. Üç maymunu oynayarak, Üste uyum sağlayarak, Salya, sümük ağlayarak, Gelmez bu sürecin sonu…
İşbirlikçiler de bilsin: Satkından yeğdir orospu, Değil kendi, soyu sopu Adam yerine konulmaz; Hele gizli mabetlerde, Düşman totemlere tapmak, Etki çaşıtlığı yapmak Kimsenin yanına kalmaz; El muhtacı Bürüksel de Onlara şefaat kılmaz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EŞKIYA DÜNYAYA HÜKÜMDAR OLMAZ (*) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EŞKIYA DÜNYAYA HÜKÜMDAR OLMAZ (*) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir de Uluslararası Para Fonu var yarasa (!) , Eşkıya-başı tu(ğ) rası; Düşsen düşülmez darası, Kalksan nöbette sarası, İnsanlığın yüz karası, Pespaye bir şey... Ünüm Acuna, Uyan! Uyan, heyy!
Yeni dünya düzeniymiş (! ?) , Âlem sığır onlar çoban; Tam da kovboylara özgü Bir ABD’al’lık, akla ziyan… Kim bunlara boyun eğer, Farkı yok at uşağından…
Oh be ben bir kendimi isyankar zannediyordum bu konuda sığır çok ya ,ama hangi çayırda otlayan?
Kim hakim olmuş ki dünyaya eşkiya da olsun !..Tarihe bakmak lazım ki nice kavimler helak oldu..Dönüyorsa dünya hala doğuyorsa güneş ,her şeye rağmen onurlu, inançlı fatihler,şanlı bayraklar altında yatan mübarek canlar uğruna dönüyor....Tebrikler efendim.Yüreğiniz susmasın..Kaleminiz daim olsun.Saygılar.
Sevgili Cömert Yılmaz uyarınız için teşekkürler... Yalnız o türküden de önce bu söz halk arasında anonim bir darbımesel - atalar sözü olarak yaşamaktaydı. Bunun için gerekli notu koydum. Saygımla.
Bence biz bizliğimizi unuttuğunuz için eşkiya dünyaya oldu ve hükümdarlık yapıyor dünyanın dört bir yanını kana buladılar kansızlar vicdansızlar eşkiya değilde nedir ki dilinize yüreğinize sağlık kaleminiz dam olsun
Bir de Uluslararası Para Fonu var yarasa (!) , Eşkıya-başı tu(ğ) rası; Düşsen düşülmez darası, Kalksan nöbette sarası, İnsanlığın yüz karası, Pespaye bir şey... Ünüm Acuna, Uyan! Uyan, heyy!
Yüreğine, gönlüne sağlık üstadım... İnşallah bu haykırışlar duyulur. TÜRK uyanır uykularından... Muhteşem bir şiirdi... Yürekten kutluyorum, selam ve muhabbetlerimle...
Para Fonu var yarasa (!) ,
Eşkıya-başı tu(ğ) rası;
Düşsen düşülmez darası,
Kalksan nöbette sarası,
İnsanlığın yüz karası,
Pespaye bir şey...
Ünüm Acuna,
Uyan! Uyan, heyy!
Yeni dünya düzeniymiş (! ?) ,
Âlem sığır onlar çoban;
Tam da kovboylara özgü
Bir ABD’al’lık, akla ziyan…
Kim bunlara boyun eğer,
Farkı yok at uşağından…
Oh be
ben bir kendimi isyankar zannediyordum bu konuda
sığır çok ya ,ama hangi çayırda otlayan?