Hayf cümlelerŞiirin hikayesini görmek için tıklayın yorgun yüreğim
bilmem ki daha kaç ayrılığı besteler; susuz kalmış kuşları besleyen ellerin bunu bilirler. Nasılsın diye sorulsa bana; Zaman, sanki gözlerimde örselenmiş derim! İnebileceğim duraklar belirsiz Ve ben yüküne sadık Yorgun vagonlar gibiyim. Fiziksel yorgunluk uyuyunca geçiyor, biliyorum da Ama benim ruhum Düşüncelerim çok yorgun Lydia..! Aklımdan geçenleri duysalar Beni asarlar!.. Yargılanmak mesele değil de; kimse elini vicdanına koymuyor Lydia.. Haksızlığa yenilmek, pisi pisine ölmek dokunur kanıma!.. ( Kalbimden alıntı) ✍🕊 Adın adımla anılması gereken bir mevsim olmalıydı. ‘Bahar’ örneğin. Çünkü; ilk’imdin. Son’um oldun! Hayatım iken, Od’um oldun. Babamın toprağını karan ellerim, Biliyordum, ayrılık küçümsenmeyecek bir kahırdı ve ağır olacaktı seni sevmenin bedeli. Üç kelime ile özetledim halimi. ‘Ölesiye özledim; hâla seviyorum seni’ Hoyrat bir kalabalıkta can veriyor yalnızlığım. Düşüncelerim benden yorgun. Yokluğunu onaracak gücü kalmadı tümcelerin, cümleler de bana kırgın. Sözlerin birer yumru boğazımda, gözlerin, gözlerime dargın! Günde saymadım sensizliği kaç kez yutkundum. /-yudumladım- Hasretimin yumağından, umut güvercinleri havalanır durmadan. (Üstelik, haksız bir yenilgiye sağırım nicedir. Söylesene bir sen misin kebir..) Hem, kim sağ çıkmış ki gönül savaşından, ben kurtulayım bu harabeden! Meydan okurcasına özlemine aldırmadan, kanatlanır kalbimin martıları heybetiyle hiç yılmadan. Ki; çoktan esti duygularımda, kuruyan güllerin kasırgası. Kustu bütün öfkelerini küstah diller! Sanki evlat acısı gibi oturdun içime! Annelerin kederden oyulmuş yüreğini taşıyorum gözbebeklerimde. Gördükçe onları s/ağırlaşıyorum kendime. Üzerime yağan nisan yağmurları da söndüremez ruhumda yanan ateşi. Bir şarkı; veya bir şiir hep hatırlatır seni; ben yine sığamam bendime. Kirpiklerimden süzülür bitkin direnişim! Boyumu aşan bunca kedere hükmedemem.
Hele bir yansın yüreğin, hele düşsün omzuna o başın, gel de; o zaman hesaplaşalım! Kevser Baysal Köln Nisan ‘2022 Değerli seçki kuruluna kalbi teşekkürlerim ile.. |
ağır bir vebaldir sevdan yüreğime
senden taraf esen rüzgârın
çilegah esintilerinde
alıkoyduğum kokun
birkaç hatıra kırığı işte…
heder olduğum anları düşündüm
dualık tesbihatlarıma yük olan
sabırlarımı tarttım
kangrenli bir yara hatmi
çoğaldı çoğu zaman
mekansız sancılarımın
imkansız kavuşmalarında
derman aradım..
düşüncelerime vurdum prangaları
bazen aşk yazan şiirler
riyakar göründü gözlerime
isyan ettiğim zamanlar oldu
dili yanık bir beste gibi bazen
bazen de elit bir yalnızlığı
yüreğime biçtim
bir anne gibi evladını yitiren
tam üstüme oturdu acımın acıları
koyu bir telve değil geceden kalma muhabbetim
onca yaşanmışlığı vicdanına bıraktım
şimdi istişare vaktidir
gel hesaplaşalım...
sevgili Kevser hanım güne düşen hüzün güzeli bir şiirdi.
öyle ki en çok
"sanki evlat acısı gibi oturdun içime"
dizeleriyle ayrılığın getirdiği kederin benzetildiği tarifle yüreklere işledi.
kutluyorum sizi
nice şiirlerde buluşmak dileğiyle
selam saygı ve sevgilerimle