Layık olsaydı şayet ümmeti El Emîn’e Ne zaafa düşerdi, ne zillet elemine...
Bir kalem ki, hiç sancı çekmemiş O nur için Nereden bilebilsin "paye" ne?, onur niçin? Niçin yadıyla yanar, sızlar serde genizler Niçin hasretle kanar, küle döner benizler Niçin edeb-i kelam, selam, salat O’nadır Niçin onca ihtiram, hem iltifat O’nadır Ve niçin ümmetini yormaz iken onca şer Bir yetim gördüğünde boyunlar yana düşer.
Ey şemse uzanırken toprağa düşen elem! Duygudaşım... Sırdaşım... Ufkuma ruşen kalem! İşte vadettiğim gün, beklediğin o saat Duygularıma ram ol, mürekkebini ç/ağlat Anlat Hayy’ı ve Berr’i! Kaybolurken bu aciz Furkan ile yetişen rehber kimdi; hangi iz? Hasret odum alevsiz; nidam sessiz, külüm lâl Yalvarırım ayrılma; bu gece yanımda kal Kirpiğimi zorlarken nedamet nişanesi Ne mazeret dinlerim, ne ilham bahanesi Mağfiret murâdıyla arşa çıkarken âhım Tövbelerle yıkansın ilâhî secdeğâhım Taşsın yine sel olup gözyaşlarım ucundan Ab ı hayat iksiri içeyim avucundan Kemal-i tazim ile hislerimi kitab et! A’sarın dimağına hitabetini tâb et. Zor gelirse nefsime yalın gerçeği ikrar Hem sıratı hatırlat, hem kabri tekrar tekrar Kurutmadan aşk odum mürekkebin nemini Nakşeyle izanıma o/nurun önemini Varsın nice Nemrut’lar güneşime üflesin Mucize uman varsa; aldırma sen... beklesin... Veyl edip inayeti kendinden itenlere Göster ayan ayeti "Gül"ü incitenlere... Bir Gül ki; mürebbibi, hidayet Kitabının Bir Gül ki; muhatabı, "Habîbim" hitabının Bir Gül ki, çehresi şen; açken bazen kendisi Lokmasını bölüşen; ümmetin Efendisi! O’ydu ab-ı Kevser’i Sahara’da vahanın O’ydu sırrına mazhar Sidretü’l Müntehâ’nın Hüsrandaki son umut, hicrandaki yastır O Sahra sulayan bulut, dostluğa kıyastır O Aksini söylese de hergün haddini aşan Sonsuz nâra yaklaşır O/nurdan uzaklaşan Dense de bu/har diner, bu aşk-ı nebî yiter Söndü dendiği anda bağrımı yarman yeter.
Arındır küllerinden; az eşele... eş hele! Bir aşk ki en derinden; söner mi bu meşale? İftiharımdır deyip uğrunda zahmet, çile Arz eyle selamımı; hem layık-ı veçhile Doldur ilham tasını sînemde gözelerden Bir naat sun Resûl’e en nezih dizelerden Ab-ı revan’dan hisse sana da kısmet olsun Kondurduğun her buse inciye nisbet olsun Bad ı saba üflerken huşuyla hû sesini Kansın çorak gönüller, hissedip su sesini Vuslat için ümmeti gün sayarken sinlere Karışsın Fatiha’lar binlerce Yasin’lere... Hakkını öyle ver ki muhabbetin, vefanın Aşkına delil olsun Muhammed Mustafa’nın Müşahede ederek ruhumun rüyetini Nakşeyle afakıma nurlu silüetini Can vermeden muradım takvimlerin elinde Katedelim çağları bir zaman tünelinde Dönüşü olmasa da; değil mi ki sebep yâr Sürükle umudumu ardında diyar diyar Zaman denen mefhumu çıkararak aradan Varalım Medine’ye, başlayarak Hira’dan Titrerken dudaklarım, dualarım ıslansın Hasretimin incisi ummanla kıyaslansın Giydirip her hecene libasını hayanın Misafiri et beni Hatem-ül Enbiya’nın Sükût-u hayalimde her zârım kârım olsun Andığında adımı, o an baharım olsun Renk katsın mucizeler gönlümün tuvaline Gıpta etsin melekler bu mücrimin hâline Muradımı arz ile Resul’üme; izinle Tanıştır dostlarıyla, Sahabe-i Güzin’le Semânın sînesine yine Bilal seslensin Ruhum vecde gelerek uçmaya heveslensin Yakışmaz deyip artık karanlık asumana Kaçsın kara bulutlar uzakta bir limana Aczimi idrak ile; bırak hep lâl olayım Rahmet-i Rahmân ile hemdem, hemhâl olayım Akrebin kıskacında kapı çalarken firak Ecelin kollarına usulca beni bırak...
Ey sevgili kalemim... kadim dostum... sırdaşım! Artık sana emanet duygularım... göz yaşım... Kolay değil, bilirim; göstersen de itina Ne mümkün layıkıyla O Nur’u medh-ü sena Şayet acze düşer de tükenirse takatin Nevme sirayet etsin ahdine sadakatin Aynı ilahi aşkla uğrayıp düşlerime Mihman eyle Resul’ü mavigülüşlerime Madem ki gamlı gülzâr rayihasından yoksun Hiç olmazsa bir gecem asr-ı saadet koksun...
Bir naat yazmak gerek! Maksat olmalı hasıl Bir naat yazmak gerek...bir başka; ama nasıl?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
O/NURLU HECELER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
O/NURLU HECELER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel bir eser, kitaplar dolusu yazılarla anlatılamayacak kadar muhtevası çok derin nitellkli ve içtenlikli bir şiir okudum yüreğinize usta kaleminize sağlık değerli üstadım selamlar saygılar
Harikulade bir eser her bir dizesi derin manalar barındıran muhteşem bir anlatım,bu şiir öyle hemen okuyup geçilecek bir şiir değil ,yavaş yavaş,sindire sindire ve ruhun derinliklerine uzanıp soran, sorgulatan ve insanı düşünmeye ve anlamaya sevk eden bir eser yürekten alkışlıyor ,canı gönülden tebrik ediyorum mahir kaleminizi. Huzurla, sağlıcakla kalın. Selam ve saygılar sunar, esenlikler dilerim.
Alnında yıldızı, şavkı, şulesi olan şiir! O/NURLU şiir....
Âh ki âh dedirtti ve ağlattı acizliğimden.
'' Bir aşk ki en derinden; söner mi bu meşale? İftiharımdır deyip uğrunda zahmet, çile Arz eyle selamımı; hem layık-ı veçhile Doldur ilham tasını sînemde gözelerden Bir naat sun Resûl’e en nezih dizelerden.....''
Hani öyle sıradan tek okuyuşla değil bu şiir on okuyuş da yetmiyor. İnsan anlaşılmak istediği gibi şiir de anlaşılmak istiyor. Dilinden, ruhundan anlayanlar gelsin beriye. Nutkum tutuldu desem yeridir kıymetli Mecit kardeşim. İyi ki varsınız bu camiada. On iki sene önceki dediğim duamdayım. Allah'ım önümde meşalesiyle yürüyenlerimden olasın demiştim, diyorum da...
Bir kalem ki, hiç sancı çekmemiş O nur için Nereden bilebilsin "paye" ne?, onur niçin? Niçin yadıyla yanar, sızlar serde genizler Niçin hasretle kanar, küle döner benizler Niçin edeb-i kelam, selam, salat O’nadır Niçin onca ihtiram, hem iltifat O’nadır Ve niçin ümmetini yormaz iken onca şer Bir yetim gördüğünde boyunlar yana düşer. Tebrik ederim Yüreğine kalemine emeğine sağlık
Layık olsaydı şayet ümmeti El Emîn’e Ne zaafa düşerdi, ne zillet elemine...
Bir naat yazmak gerek! Maksat olmalı hasıl Bir naat yazmak gerek...bir başka; ama nasıl?
Sanırım şiire ait yorumlar silinmiş olmalı beğenilmemesi imkânsız olan bu muhteşem eserin yorumu ancak harika duygularla yazılmış ve harikulade güzellikteki şiirin kendisi olabilir. Cenab-ı Hak bizleri Yüce Resûl'ümüzün (sav) şefaatine nail eylesin inşallah. Sizden de O/NURLU HECELER'i yazdığınız için Allah râzı olsun üstâdım. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.