helalleşme dönüşüŞiirin hikayesini görmek için tıklayın yine rejim tartışmaları başladı politik çevrelerde.oylamanın nasıl sonuç vereceği sistemle alakalı bir sorun.adayların parti başkanı olarak seçime girmesi milletvekili olma durumu için normal olduğundan yüzde elli oyun meclisi şekillendireceği gerçeğini ortaya çıkaracağından meclisin görevlendirmesiyle başkanın seçilebileceği gerçeği.genelde böyle bir yöntemin uygulandığı görülür demokrasilerde.ak parti tabanında belirsizliğe karşı bir hoşnutsuzluk var.demokrası uzlaşma rejimidir bir yönüyle.laiklik rejimin dini temellere dayandırılmasına izin vermiyor.laikliğin dini inanç bağlamında uygulanan kanunları tamamıyla yasamanın yetkisine bırakmıştır.akit tvnin kursu programında bu konu tartışıldı bu akşam.aslında tartışmayı başlatan kılıçdaroğlu olmuştu.devletin kanunları herhangi bir dini öğretiye dayandırılmaz maddesi anayasada yer alıyor.oysa ilk kanunların on emir olduğu biliniyor.helalleşmenin tartışılması bu konuları gündeme taşımış.aslında bir cehaletten söz edilmesi bir çok insanı rahatsız ediyor.siyasi tarih aynı zamanda mücadelenin yol açtığı çatışmaların yer aldığı bir ihtilal arayışı şeklinde geçmiş.şevki yılmaz bir çok konuda haklı konuya açıklık getirmek isterken.siyasetin bu denli sığlaşması her şeyin sonuna gelinmiştir izlenimi uyandırıyor hafızalarda.aslında bu tartışmaların temelinde art niyet taşıması var ucuz siyasetin bazı çevreleri rejim dışı tutmanın bir sakınca yarattığı özelinde düşününce meseleleri.
açık ve gizli yaralarla kanamışsa zaman
devlet adına halka tepeden bakma teferruatı inkılapa karşı çıkmışsa hocalar bunlar davet edilmiş partiye ferahlaması için halkın devlet suç işlermi diyordu demirel kontrgerillaya ihtiyaç duyulduğunda faili meçhullerin karanlığında erbakanın suçlu görmesi gibi rejimi halkı dış güçlerin insafına satmışmı chp tümden ulusal sorun olması tarihten gelen zorbalığı yakıştırmak halka atatürk inönü suçlusumu insanlığın kültürün kirlettiği yüzle sömürme inatçılığını sürdüren yüzyıllık bir parti kurucu ilkelerin sahibi ne değişti zamanla otoriter görülmüşse kemalizm halkı aldatmak değilse moderne imanın deri değiştirmesi liberalizmin tezlerine götüren ülkeyi bir rejim sorununda görülmüş siyasi kavgalar dayanmışsa sınırına islamcılığın ikna etmek halkı hürriyetle halen tartışma içindeyse devletin kurumsal kimliği. |