“O” ÖLMEDİ, YAŞAYACAK FİKİRLERİ DE...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın ****NE DEMİŞ****
“Geldikleri gibi giderler” “Milli sınırlar içerisinde vatan bir bütündür, bölünemez” “Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır. O satıh, bütün vatandır. Vatanın her karış toprağı, vatandaşın kanıyla ıslanmadıkça, terk olunamaz” “Ulusun hayatı tehlikeye girmedikçe, savaş bir cinayettir.” “Çanakkale’de ölen Anzak Askerlerine hitabı.. Ne yüce bir tavır Bu memleketin topraklarında kanlarını döken kahramanlar! Burada, dost bir vatanın toprağındasınız. Huzur ve sükun içinde uyuyunuz. Sizler, Mehmetçiklerle yan yana koyun koyunasınız. Uzak diyarlardan evlatlarını harbe gönderen analar! Gözyaşlarınızı dindiriniz. Evlatlarınız bizim bağrımızdadır. Huzur içindedirler ve rahat uyuyacaklardır. Onlar bu topraklarda canlarını verdikten sonra, artık bizim evlatlarımız olmuşlardır.” “Yurtta sulh, cihanda sulh.” “Egemenlik verilmez, alınır.” “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.” “Din bir vicdan meselesidir” “Dünyada her şey için, medeniyet için, hayat için, başarı için, en hakiki mürşit bilimdir, fendir.” “Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin” “Bir ulus, sımsıkı birbirine bağlı olmayı bildikçe yeryüzünde onu dağıtabilecek bir güç düşünülemez.” “Bir ulus ilim ordusuna sahip değilse, savaş meydanlarında kazanılmış zaferlerin kıymeti yoktur.” “Uygarlık bağışlama ve hoşgörü demektir. Bağışlama nedir bilmeyen uygarlık, uygarlık değil zorbalıktır ki, çöker.” “Basın özgürlüğünden doğacak sakıncaları gidermenin çaresi, yine basın özgürlüğüdür.” “Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir. Benim milletimi esir etmek isteyen herhangi bir milletin, bu arzusundan vazgeçinceye kadar, amansız düşmanıyım.” “Medeni olmayan insanlar, medeni olanların ayakları altında kalmaya mahkûmdurlar.” “Türkiye’nin asıl sahibi ve efendisi, gerçek üretici olan köylüdür. “ “Felaket başa gelmeden evvel, onu önleyecek ve ona karşı savunulacak gerekleri düşünmek lazımdır. Geldikten sonra dövünmenin faydası yoktur.” “Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır” “Efendiler… Hepiniz mebus olabilirsiniz, vekil olabilirsiniz; hattâ cumhurbaşkanı olabilirsiniz, fakat, sanatkâr olamazsınız.” “Devletin, içine düştüğü yok olma tehlikesinin korkunç derinliğini görmekten aciz olan zavallılar, elbette ciddi ve gerçek çareyi görmemek için gözlerini yumarlar. Çünkü o ciddi ve gerçek çare, kendilerini daha çok ürkütür.” “Benim şan ve şerefimden bahsetmek hatadır. İyi dinleyiniz; öğüdüm budur ki, içinizden herhangi bir adam çıkar, şan, şeref davası güder ve benzersiz olmak isterse, başınızın belasıdır; ilk önce kafası kırılacak adam budur! Mensup olduğum Türk milletinin şan ve şerefi varsa, benim de bir ferdi olmak sıfatıyla şanım ve şerefim vardır” “Şuna inanmak gerekir ki, dünya yüzünde gördüğümüz her şey kadının eseridir.” “Bir ulus sanattan ve sanatçıdan yoksunsa, tam bir hayata sahip olamaz.” “En büyük savaş, cahilliğe karşı yapılan savaştır.” “Biz Türkler, bütün tarihimiz boyunca hürriyet ve istiklale timsal olmuş bir milletiz.” “Türk milletinin karakterine ve adetlerine en uygun olan idare, Cumhuriyet idaresidir.” “Bağımsızlık, uğruna ölmesini bilen toplumların hakkıdır.” “Tam bağımsızlık denildiği zaman, doğal, siyasal, mali, adli, askeri, kültürel ve her alanda tam bağımsızlık anlaşılır.” “Taş kırılır, tunç erir ama Türklük ebedidir.” “Laiklik, yalnız din ve dünya işlerinin ayrılması demek değildir. Tüm yurttaşların vicdan, ibadet ve din özgürlüğü de demektir.” “Cumhuriyet, fikri, irfanı ve vicdanı hür bireyler rejimidir” “Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, ancak TÜRKİYE CUMHURİYETİ ilelebet payidar kalacaktır.” **HAKKINDA KİM NE DEMİŞ** 10 Kasım 10/11/2015 - Bir İtalyan radyosunun ATATÜRK öldüğünde yaptığı yayın; “Sezar, İskender, Napolyon ayağa kalkın, büyüğünüz geliyor.” Akıllı ve barışçı yöntemlerle gerçekleştirdiği eseri halkların tarihinde izlerini bırakacaktır. Albert Lebrun, Fransız Cumhurbaşkanı (Türk Devleti ile Ankara Antlaşması’nın imzalanması nedeniyle; “Bizi arkadan vurdu, dağ başındaki haydutlarla, Mustafa Kemal’lerle anlaştı” diyenlere Fransız Başbakanının Mecliste verdiği cevap.) Dağ başındaki haydutlar diye isimlendirdiğiniz kahraman MUSTAFA KEMAL ve O’nun tüm askerleri burada olsalardı, teker teker hepsinin heykellerini dikerdik. Böylesine kahraman ile bir antlaşma imzalamaktan gurur duyuyorum. Aeistide Briand; Fransa Başbakanı, Ben şimdiye kadar on beş hükümdar ve cumhurbaşkanı ile özel ve resmi konuşmalar yaptım. Bu geceki kadar ezildiğimi hatırlamıyorum. Mustafa Kemal’de büyük bir ruh kuvvetinin esrarı var ….Charles Townssend, İngiliz Generali, Sevr’den sonra Türkiye’nin öldüğünü sanmıştım. Ama Türkiye; yaşıyor, hem, MUSTAFA KEMAL başına geçeli beri öylesine canlı yaşıyor ki; bir Lloyd George’un bütün çabaları , bütün imkanları, sağduyuya meydan okuyan bu şiddetli yaşama isteğinin karşısında erimekten başka bir şey yapamıyor …..Claude Farrère, Fransız romancı ve diplomat Dünyanın çok nadir yetiştirdiği dâhilerdendir. Dünya tarihinin gidişini değiştirmiştir. ….En-Nahar Gazetesi, Lübnan Benim üzüntüm, bu adamla tanışmak hususundaki şiddetli arzumun gerçekleşmesine artık imkân kalmamış olmasıdır. Sovyet Rusya Hariciye Nazırı Litvinof ile görüşürken kendisine onun fikrince bütün Avrupa’nın en kıymetli ve en ziyade dikkate değer devlet adamının kim olduğunu sordum. Bana Avrupa’nın en kıymetli devlet adamının Türkiye Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal olduğunu söyledi. ……Franklin Roosevelt, ABD Başkanı ATATÜRK yalnız kahraman milletinin büyük bir şefi olmakla kalmamıştır. O, aynı zamanda insanlığın da en büyük evladı olmuştur. …..İran Gazetesi ATATÜRK, uluslararası anlayış, iş birliği, barış yolunda çaba göstermiş üstün kişi, olağanüstü devrimler gerçekleştirmiş bir devrimci, sömürgecilik ve yayılmacılığa karşı savaşan ilk önder, insan haklarına saygılı, dünya barışının öncüsü, yaşamı boyunca insanlar arasında renk, dil, din, ırk ayrımı gözetmeyen, eşi olmayan devlet adamı, TÜRKİYE CUMHURİYETİ’nin kurucusudur. …..UNESCO’nun ATATÜRK tanımı. Istırap çeken dünyada barış ve esenliği yeniden kurmak ve insanlığın yalnız maddi değil, manevi gelişmesini sağlamak isteyenler ATATÜRK’ün iman verici ve yön göstericiliğinden örnek ve kuvvet alsınlar. O, kendi milleti ve beşeriyet alemi için beslediği muhabbetle, bir dahinin neler yarattığına dair, cihana fevkalade heyecanlı bir sahne seyrettirmektedir. ……Profesör Herbert MELZIG (Tarihci) ATATÜRK, yalnız TÜRK MİLLETİ’nin değil, özgürlüğü uğruna savaşan bütün milletlerin önderiydi. O’nun direktifleri altında siz bağımsızlığınıza kavuştunuz. Biz de o yoldan yürüyerek özgürlüğümüze kavuştuk. ….Sucheta KRIPALANI, Hint Parlamento Heyeti Başkanı MUSTAFA KEMAL ATATÜRK, kuşkusuz 20. yüzyılda dünya savaşından önce yetişen en büyük devlet adamlarından biri, hiçbir millete nasip olmayan cesur ve büyük bir inkılapçı olmuştur. …..Ben Gurion, İsrail Başbakanı Şu anda mağlubiyeti bütün damarlarımda hissetmekteyim. Çok üzgünüm!.Oysa ki oldukça mutlu ve umutluydum. Daha düne kadar Çanakkale bizimdir! Diyordum. Çünkü bu savaşı kazanmak için askeri, parayı, cephaneyi, her şeyi hesaplamıştım. Hepsinde çok üstündük. Mutlaka yenecektik. Yalnız bir şeyi hesaba katmamışız. MUSTAFA KEMAL’i Bağrımda İngiliz gururu olmasa, TÜRKLER’i alnından öpmek, onları alkışlamak isterdim ….WİNSTON CHURCHILL - İNGİLTERE BAŞBAKANI Savaşta TÜRKİYE’yi kurtaran, Savaştan sonra da Türk Milletini yeniden dirilten ATATÜRK’ün ölümü, yalnız yurdu için değil, Avrupa için de büyük kayıptır. Her sınıf halkın O’nun ardından döktükleri içten gözyaşları bu büyük kahraman ve modern TÜRKİYE’NİN ATA’sına değer bir görünümden başka bir şey değildir. ….WİNSTON CHURCHILL - İNGİLTERE BAŞBAKANI MUSTAFA KEMAL İngilizleri yeninceye kadar TANRI’yı da İngiliz sanırdım …..Mahatma GANDİ TANRI’nın TÜRK MİLLETİ’ne en büyük hediyesi ATATÜRK’tür ……Fidel CASTRO Ben şimdiye kadar on beş hükümdar ve cumhurbaşkanı ile özel ve resmi konuşmalar yaptım. Bu geceki kadar ezildiğimi hatırlamıyorum. MUSTAFA KEMAL’de büyük bir ruh kudretinin esrarı var. …..Sir Charles Townshend, İngiliz Generali, KEMAL ATATÜRK, yalnız bu yüzyılın en büyük adamlarından biri değildir. Biz Pakistan’da, O’nu geçmiş bütün çağların en büyük adamlarından biri olarak görüyoruz. Askeri bir deha, doğuştan bir lider ve büyük bir yurtsever… …..EYÜP HAN …..Pakistan Cumhurbaşkanı Ey TÜRK; ATATÜRK’ ü ALLAH’ a borçlusun, Geri kalan her şeyi de ATATÜRK’ e …..Belçikalı yazar düşünür Daniel DUMOULİN SONSUZA KADAR, MİNNET, ŞÜKRAN, ÖZLEM VE SAYGIYLA. RUHU ŞAD OLSUN Kıymet bilenlerin gözünde ziyan Olmayacak fikirleri var O’nun Cühelada zerresi bulunmayan Ölmeyecek fikirleri var O’nun ATATÜRK “O”, eşsiz önder er kişi Birlik olmak bütün hayali, düşü Dostu dosttan, kardeşinden kardeşi Bölmeyecek fikirleri var O’nun Uygarlık hedefi, ereğimizde Gök kubbeyi tutan direğimizde Dünya var oldukça yüreğimizde Solmayacak fikirleri var O’nun Varlığına husumetten dolayı Beyhudedir çabaların alayı Nadan kulun amelinden dolayı Yılmayacak fikirleri var O’nun Anlaşılır, izan var ise şayet O’ na nasip olmuş HAK’ tan hidayet Dünya terse dönüp batsa, nihayet Bulmayacak fikirleri var O’nun Rehberidir O’nu seven kulların Kerameti, konusu okulların Elbette ki çorak sığ akılların Almayacak fikirleri var O’nun Hemhal olmuş her an adalet ile Denk düşmemiş hesapsız gaflet ile Yer yarılsa asla dalalet ile Dolmayacak fikirleri var O’nun Model iken onur, şeref, vakara Hor görünmüş hayata kör bakara Kendisine inananı fukara Kılmayacak fikirleri var O’nun İnsanlık var daim öngörüsünde Aydınlanma daha ilerisinde Yıllar değil, çağların gerisinde Kalmayacak fikirleri var O’nun 10.11.2021 |
Yaşamım boyunca gurur ve onur duyduğum, tek idolüm Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ümüz hakkında, dünyada iz bırakmış bazı insanların sözlerini nefis bir şiirle harmanlayarak, göğsümüzü bir kez daha kabarttığın için teşekkür ederim can ağabeyim.
Varlığın ve ölümün sadece bedensel olduğunu sananlara, ölümsüzlüğün ne olduğunu gösteren emeği ve mahir kalemi gönülden tebrik ediyorum.
Sonsuz saygılarımla...