(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
paradox şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
paradox şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebessüm ederek okurum çoğu şiirinizi... Bu şiirinizi okurken yıllar önce okuduğum Behçet Necatigil 'in "Kar Kar" şiiri düştü aklıma "Farı, kalbim, farı da Kapına yığılacak karları Kürüyeme! Ben senin necinim, kalbim Kulun, kölen, müneccim İşlerin, açmazlar - - koş aç, koş aç! Rafında kapkacak, torbada un Al bir lenger kar Deve hamurunu kendine kendin! Yokum ben, bıktım, gerçek bıktım Kapan derdinle içerde Acılar mı anılar mı kar kar. " ... her dem saygı ile...
Paradokslardan seçmelerine birini ekliyeyim bende çok sevmiştim duyunca yazmıştım notlarıma dur ekleyivereyim : Tüm odaları tezervasyonlu sonsuz sayıda odası bulunan bir otele 1 konuk gelip kalmak ister. Düşünür gece müdürü ve 1 numaralı odada kalandan 2 numaraya taşınmasını ; 2 numaralı odadan 3 e taşınmasını ister bu böyle gider . En son numarada zaten sonsuz oda bulunduğu için bi üst kata taşınır sorun kalmaz. Hala otelde boş oda mevcuttur.
Ancak bi gece 40 tane müşterisi olan bir tur otobüsü gelir , gece müdürü düşünür n sayıdaki müşteriyi n+40 a taşır , 40 misafire yer açılır ve gelen konuklar ağırlanır.
Sonra sonsuz yolcu taşıyan sonsuz uzunluktaki otobüs gelir bir gece.
Gece müdürü n numaralı odadaki müşteriyi 2n e taşır böylece sonsuz çift sayılı odalar dolmuş ve sonsuz çoklukta bütün tek sayılılar ise boş kalmış olur.Gece müdürü başarmıştır
Peki sonsuz yolcu sonsuz otobüs ve sonsuz sıra olsa ne olur otelin önünde.
İlk asal sayı olan 2 nin ve sonraki asal sayıların müşteri sıradına göre üssü olarak yerleştirir . Yine de otel de boş yerler kalır bunlar da çift sayılı olan asal olmayanlardır. Bereket patronlar o kadar akıllı değildir işinden olmaz gece müdürü .
Tüm paradoksal durumlarda bence
Gerçek olan şudur ki bizler iyi ki sadece görebildiğimiz ve var edilmiş olan alt sayılarla uğraşıyoruz, sonsuz sayılarla değil. Yoksa ne kadar Zeki, başarılı ve çalışkan olursak olalım kafayı yerdik heralde sonsuz durumlarla cebelleşmekten.Sıfır etrafında dönmek kara deliğe girmekten iyi midir? Gerçi bu da paradox...
Çok sevdim bu şiiri ,... beyin yakan türden... varoluşu yönlendirmeye aykırı değil ama. Sonuçta seçme şansımız var tam akıllı insan olarak🤷♀
Duygu ve dusunceler kendi icinde saşırtılarak ve okuyucunun gozuyle de okuyup siirin icinde mi sunuyorsun.. Mealini;) Oyle bir karşıtlam siir çıkmışki.. Yorumlara verilecek cevaplarla Anlasilir belki
Bu şiirinizi okurken yıllar önce okuduğum
Behçet Necatigil 'in "Kar Kar" şiiri düştü aklıma
"Farı, kalbim, farı da
Kapına yığılacak karları
Kürüyeme!
Ben senin necinim, kalbim
Kulun, kölen, müneccim
İşlerin, açmazlar - - koş aç, koş aç!
Rafında kapkacak, torbada un
Al bir lenger kar
Deve hamurunu kendine kendin!
Yokum ben, bıktım, gerçek bıktım
Kapan derdinle içerde
Acılar mı anılar mı kar kar. " ... her dem saygı ile...