Öyle anlar olur ki, insan esirdir hüzne Ne kalpte gam eksiktir, ne de gözde bir an nem... Er Türk’ün ar töresi mani olsa da izne Ağlamak ayıp değil sebep sen isen annem...
*** Gam düştü sînemde kristal cama Fırtına esmekte us’ta bu sıra Her derdin hakkından gelirdim ama Kader inletmekte usta bu sıra
Bir başka yüksekti bu dalga boyu Girdaplar pek yaman; dipsiz bir kuyu Kasvetin karası koyudan koyu Çare dağ ardında pusta bu sıra
Ağuydu her lokma yediğim aşta Ağır yara aldım en son savaşta Dertler arapatı, dizginler boşta Dilim karar kıldı susta bu sıra
Ne üçü beşi de ne dokuz onu Cem oldu gönlümde hüznün her tonu Vardığım son durak sabrımın sonu Talihin ibresi küste bu sıra
Feleğin hükmüne dedikçe "peki" Yüklendi habire, dedi "bu ne ki!" Çileler kördüğüm; hatta öyle ki Kalbim paramparça, yasta bu sıra
Bahtımdan payıma düşünce gurur Açıp da ağzımı diyemedim "dur!" Teselli umduğum ya ehl-i kubur Ya gözden uzakta; "hasta!" bu sıra!
Bağrımı delerken amansız sızı Nerede kaldın ey Şimal Yıldızı? Hüzün çeşmesinden akan kırmızı Kan dolu içtiğim tasta bu sıra
Hayat her adımda kurunca pusu Bozuldu çehremin gülen dokusu Aldığım tek koku toprak kokusu Kulağım, gelecek seste bu sıra.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜZÜN ÇEŞMESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜZÜN ÇEŞMESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öyle anlar olur ki insan esirdir hüzne Ne kalpte gam eksiktir ne de gözde bir an nem... Meşveret meclisinde tâbi olsa da izne Ağlamak ayıp değil sebep sen isen annem...
Hüzünlü bir duygu seli içinde harikulâde yazılmış bir şiirdi kutluyorum tebrikler üstâdım. Şiirlerinizin hepsi doğrudan güne gelecek kalitede şiirler bundan dolayı kutluyorum. Yalnız önceden eklenen başka bir güzel şiiri seçmiş olduğum için seçemediğim oluyor ama gönlümüzden her zaman geçen bir şair olduğunuz için ayrıca takdire şayan buluyorum. Sonsuz selâm ve saygılarımla.
Bugün şiirlere göz attığımda bir kalem dostumuzun hüzünlü dizeleri, bahane arayan yaramın kabuğunu kaldırdı, yüreğimi kanattı yine. Eski/meyen duyguların yeniden paylaşımına sebep oldu.
Anamı anmadan edemedim.
Seçkiler kalemleri teşvik amaçlı. Kıstas "en iyi" olmak değil. Doğrusu da bu zaten. Bu vesileyle kalemler gelişmekte, çok sayıda güzel şiir yazılmakta. Sizler gibi değerli dostların samîmi eleştiri/yorum ve beğenileri kalemler için en büyük mutluluk, en güzel seçki.
Onur verdiniz.
Teşekkür eder herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim.
Dinledim
Ve çok beğendim
Ahada buraya gönül dolusu bir kucak tüm çiçeklerden bir harman bırakıyorum
Saygılarımla