Seyrü sefer ederken aklın dehlizlerinde Mutmain oldu gönlüm âlemin (g)izlerinde. "Allahuekber" vardı zerrenin cüzlerinde Miskin mahlûka inat bal yapan arı gördüm.
"Acizsin!" der insana zemherinin ayazı Nefesler buz kesince arttı kulun niyâzı "Kûn!" emri mûcibince bitince şems’in nazı Çehresindeki hazzı, yaydığı hârı gördüm
Nimetler öyle çok ki dil aciz söylemekten Süzdüm tüm fikirleri şirk geçmedi elekten Tattım üzüm, kirazdan, karpuz ile çilekten Kabuk içinde narı, arada zarı gördüm.
Kafesime dar geldim, uygun teni aradım Yunus’a kulak verdim bende beni aradım Candan öte can varmış; ben canânı aradım Bir dergâha uğradım, zikirde kârı gördüm.
Arif olan anlıyor tabiat lehçesini Akıl, idrak ediyor Yüceler Yücesi"ni Sevinçle seyre daldım kâinat bahçesini Lalede mor, beyazı... gülde al, sarı gördüm.
Bin bilinmez içinden bir tek doğruyu seçtim Anladım ki himmetsiz Hakk’tan uzakta, "hiç"tim Nasihat almak için engeller aşıp geçtim Zahirde lâl ehl-i hâl nice mezarı gördüm.
Âleme üryan gelen, gene üryan gidiyor Kibriyâya kör kişi kabre giryân gidiyor Çölde yâri arayan yâre düşman gidiyor! Sin’den öteye baktım hakiki yâri gördüm
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YUNUS'UN İZLERİNDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YUNUS'UN İZLERİNDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bakmak ile görmenin arasındaki fark bu olsa gerek... Perdeler kalkar aradan görülmek istenen netleşir. Evliyayı kibriyalar, veliler, pirler işte o görünmez diyarlardan hep bir şeyle fısıldarlar da kulak vermede geç kalırız... Şiir uzun, yol uzun, ayak yorgun. Dinlenme faslında yoruma geçeyim dedim Mecit Aktürk Kardeşim. Gönülden tebriklerim saygım selamlarımla.
Merhabalar
Yüreğine Sağlık,
İlhamın bol,
Kalemin Kavi olsun.
Sevgiler.
Saygılar.
Selâmlar.