Kalabalıktır akşam yolu bu şehirde koşuyor kendi peşinde herkesin gölgesi ne çok kaybolmuş insan sesiyle gelir - gider bu hayatlar güve yeniği ömürle bir nefeslik saltanat…
vaktiyle gençti dünya güneşe eşlik ederken umudum kovalarken saatleri deli dolu sırtımda velveleli bir dünya eskiyen yüzümde saç sakal beyaz gülümsemek eski bir gamze kayıp bir yaz çukurlarımı dolduran hüzün bir dalga sesi bir de sen kulaklarımda köhne bir iskeleyim Karaköy’de gezinen bakışlardan kalan taş üstü konaklamalarım evim, barkım belki de son tahtım bir ben bir de sen varsın artık yanımda.
ne zaman dokunsam tüylerine, bulutlarla süslü rüyalar geçer gözlerimden sıcacık kalır avuçlarımda zaman demlenir güneşle yaşananlar anlatırım sana bir gün kuru dudaklarım mırıldanırsa dinle ateşli gecelerdi İstanbul bir vakit sevdalar koylarımda gizlenir havai fişeği ruhum yanardı şehirle neler geçiyor aklımdan bilsen okşadıkça tüylerinin sarısını hazla haziran gecesiydi yastığımda kalan sevdiğim kadınların saç telleri koynumda uyuyan anemon tenleri gelir aklıma dilim susar, düşler uykudan uyanır dünleri saklarım delik ceplerime sonrası dökülür dilimden kalan ömür oturur güneşli günle kağıttan bir sedirde…
üstümde üşüdükçe giyindiğim yağmurluk artık hüzün yağsa ne çıkar yağmasa ne gözlerim bulutlarla epeydir dost akar gider caddelerle…
önce düşlerimi vurdular sonra yüzüme gömdüler acıyı bahtım yırtık bir çorap değneğim sadık bir dost bir ayağım çukurda bir ayağım sana yoldaş…
bir sen anlıyorsun artık beni yıllar kururken tenimde akşama karşı oturuyor hayatlarımız Karaköy’ün orta yerinde…
Neslihan YAZICILAR
Çiçek dili Anemon, gençlik
Fotoğraf Neslihan YAZICILAR
Şiir fotoğrafta ki kişinin ağzıyla yazılmıştır. Tamamen kurgusal dizelerdir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beni Bir Sen Anlıyorsun Artık... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beni Bir Sen Anlıyorsun Artık... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili kardeşim şiirinde anlaşılmayacak ve üstü kapalı hiçbir şey bulamadım
o kadar içten eski anılara yadeden ve harika bir uslupla ve titiz bir emekle kaleme alınmış bir şiirdi kaç defa okuduğumu unuttum. hiç gerek yoktu açıklamalarına şiirin o kadar açık ki bembeyaz duruyor hafızamda
Bu şiir, çekmiş olduğum fotoğrafa yazılmıştır... Karaköy de rastladığım sokakta yaşayan bir insana ithafendir... Bundan sonra her şiirin altına dip not düşeceğim. Ben fotoğrafa şiir yazan biri olarak açıklama ihtiyacı içinde bulunduğum için üzgünüm ama yanlış anlaşılmalara sebebiyet veriyor sanırım...
Sevgili kardeşim şiirinde anlaşılmayacak ve üstü kapalı hiçbir şey bulamadım
o kadar içten eski anılara yadeden ve harika bir uslupla ve titiz bir emekle kaleme alınmış bir şiirdi kaç defa okuduğumu unuttum. hiç gerek yoktu açıklamalarına şiirin o kadar açık ki bembeyaz duruyor hafızamda
Bir resim karesine bakıp, geçmişi geleceği bu denli acı sorgulamak Ruhun çökerttiği bedeninin titreyişleri başlarken, yanında bir insanın olmadığına sızılarınla tanık olmak.
Oysa; hayata ilk adımlarda düşlenenler beyazdı, ama sonrasında adımlar siyaha gebe kaldı. Kim bilir bu fotograf karesinin içinde belki bir gün bizde olacağız, mevsimlerimiz bir karaya çalacak.
Ve Önümüzden gelip geçenler ''hayat İşte'' diyecekler hayat... Ömrümüzü tüketirken hayatlarımız neden bu kadar ucuzlaşıyor ki...
Ben şu konudan çok eminim ablacım hiç kimse senin gibi bir fotograf karesine bakıp bu kadar derin bir şiir yazamaz Asla...
Bu kadar duyarlı bir yüreğe sahip olduğun için ve bizede bunu hissettirdiğin için sonsuz teşekkürlerimle...
Ve hep olduğu gibi senin şiirlerin bir başka dünya okuması ise hüznün aynası. kendimi gördüm yansımasında...
Fotoğraf ya da fotoğraftaki hayat;ancak bu kadar güzel şiirleştirilebilirdi...okurken neler düşündürmedi ki! kendi içimizde de yolculuk yapmamıza vesile olan bir şiir...ve geleceğimiz, yaşlanmaktan korktum bir an...
Çok ama çok güzeldi diyeceğim...elinize,yüreğinize sağlık...
Selâm ve sevgilerimle...
cemrece tarafından 7/2/2008 2:05:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Canım Neslihan'ım... Bu -sanırım-senden okuduğum en hüzünlü,en buruk şiirdi... Dizelerinde-her zaman âşikâr olmasa da-hep bir yerlerde gizlenip,zaman zaman g/izini belli eden maviler olurdu;ben bunu göremedim bu şiirde...Sanırım çok doldun,incindin çokça,ya da hayat yükünü fazlasıyla bindirdi narin omuzlarına bu sefer...
Olsun sarı çiçek... Vız gelir tüm bunlar... Bu koca yürek varken sende...
Kaldı ki...Bilirsin... Ben acılı şiirleri çok severim;ruhum birebir örtüşür onlarla...
Kendimi hep içimde yolculuk yaparken buldum bu dizelerinde... Dizelerin çok sevdi beni;ben de onları elbette...
Alçacık bulutlar gibiydi duyguların bu sefer;hani uzansam değecektim,değsem tutacaktım...
Tebriklerimi,sonsuz sevgimi ve dostluğumu bırakıyorum sayfana... Sende ne varsa çekip alarak incilerinden...
savaşçı tarafından 7/2/2008 1:38:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
savaşçı tarafından 7/2/2008 1:39:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hala unutamadım, kaç yıl geçti, kaç sene Yazıklar olsun derim, aşkı inkâr edene Aşk ateşten gömlekti, giymesini bilene. Ağlamak istiyorsan, âşık ol, sende dene!
Aşk insanı ağlatır, güzel bir yorum, iyi çalışılmış bir eser, kutlarım AsilbeY.
yıllar geçtikçe insan yalnızlaşır. Sanırım yanında varsa bir hayat yoldaşı kalır. Yıllar sonra anlaşılır gerçekler... Gözler bulutlarla yoldaş olmuşken. Titredim...
Geçengün parkta bir kediyi yanıma çağırdım geldi sevdim o da sevdirdi kendini Bir haftalık yorgunluğum gitti
Şiirini okuyunca alamadım kendimi yanlız kaldığımızda herşeyimizi kedilere anlatırız çiçeklere anlatırız hepsi gülümseyerek dinler bizi işin ilginç yanı da öyle iyi anlarlarki bazen ben bir kedi çağırıp evime şiirlerimi okumak istiyorum ona
Onlarla iletişim kurduğum 10 lu yaşlarımı hatırladım şimdi ama büyüdükçe insanlarla iletişim kurmada başarılı olamadık pek biryerlerde ya biz hata yaptık ya onlar ama kediler limanda oturan bir şaire asla hata yapmazlar ne kadar güzel şair yüreğin var senin değerli kardeşim Neslihan Kapıldım şiirin havasına kimbilir neler yazdım merak ettim kaydedip okuyacağım şimdi
kalemin daim olsun Öyle bir atmosfer çizmişinki barış ve huzur içinde bizi anılara götüren olduğum yerde kalacağım şimdi
Güzel yüreğinizde dökülen doygularınızıyürekten kutluyorum ve devamını diliyorum. Bir daha 2 temmuz lar yaşanmaması dileklerimleve sizi pir sultanın direnciyle selamlıyorum güzel insan…
Bir gün gelecek ve biz de bunu söyleyeceğiz. Belki de söyleyecek bir iskelemiz hatta tüylerini okşayabileceğimiz bir varlığımız bile olmayacak. Yalan bu dünya dedikleri şey, sanırım tam da bu olsa gerek. Belki Karaköy'de, belki herhangi bir şehrin herhangi bir sahilinde, ufka bakarken gözlerimiz, dönüp arkada bıraktığımız her şeyi düşleyecek bir halimiz olacak. Öyle ya düşler kalacak bir tek yanımızda... Sanırım hayat... Yalan be abla...
Şiirin, tekniğine, imgesine söyleyecek bir şeyim olmaz, olamaz. Bu zaten ortada... Ya hissettirdikleri? Bir kucak dolusu hüzünle çıkıyorum sayfandan. Sevgilerimle ablam.