(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
müseb'bip şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
müseb'bip şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah ne kalemine ne yüreğine ne aklına zeval vermesin ...
Mucit gibi hemen hergün yeni bir icatla ... bazen bir saç kılının içinde katar diziyorsun bazen güneşe kement atıp urgan ı birilerinin boynuna dokuyorsun Vallahi maşaAllah
etme, eyleme günah! birgün birilerinden çıkacak bu ah! etme demişken mevlanayı biz hep aşk şiirleri yazıyor sanıyorduk eskiden. Oysa adam tasavvuf konusunda ciddi ilim eğitimi almış. Şemsle arasında ki dostluğu hiç anlamamışım. Öyle çok derunî konularda muhabbeteymişler ki oğlu ve müridleri kıskandığından şemse düşmanlık beslemişler. Şems bu yüzden iki kere terk-i diyar etmiş. Ve bu ayrılıkta mevlana kırk bini aşkın beyitler yazmış. Şimdi nerde böyle dostluklar. Böyle muhabbetler.. o yüzden aşk şiirleri bana artık hafif geliyor. Bizimki de şiir mi diyorum.
kasım yağmuru tarafından 1/6/2020 1:45:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
napalım yani fransız kardeş bizde hoşnut değiliz sistemden. Tarih ezber dersi kitabı hatmetsekte mutlaka bilmediğimiz yerden çıkıyor. Ayrıca ben tostla değil kahveyle ders çalışırım genelde geceleri çalıştığım için gece tost yemem ;)
şahsen önüme sunulan her şeyi yemem öyle afiyetle herkes yedi diye motive etmem kendimi içinde ne var ne yok nasıl pişmiş kim pişirmiş mutfakta biri mi var :)
yani bize gelen kaynaklar bu yönde.. şemsle arasındaki muhabbeti bilindiğini söylemedim kapalı kapılar ardında kendini ve vaktini ona ayırdığı için müritleri ve ailesinin tepkisi. Ama aralarında ki muhabbet şiirlerinde yansıyor. Diğer eserlerse verdiği vaazları müritlerinin derlemesiyle oluşmuş. Bugüne kadar gelen kaynaklar ve incelemeler onun ilahi aşk'la ve Allah dostluğuyla haşır neşir olduğunu gösteriyor. Ama bize yansıtılanlar farklıydı. Mesela başka bir şairin gazelini okurken bunu şarkı olarak duyduğumu anımsadım. Biz şu raddede önümüze geleni getirenlerin yansıttığı gibi algıladık. Geçmişte yazılış amacı çok farklıymış demek istediğim. :)
Mucit gibi hemen hergün yeni bir icatla ...
bazen bir saç kılının içinde katar diziyorsun
bazen güneşe kement atıp urgan ı birilerinin boynuna dokuyorsun
Vallahi maşaAllah