Kula kulluk baş-kakıncı insana; Mutlak varlık her bakımdan ön sana! Özün özetini çıkar dön O’na, Yanılıp kendine secde kılma sen!
Kolum, kanadım ol, kırılma sakın! Yol doğru, iz doğru, yorulma sakın! Dostun dobrasına darılma sakın, Düşmanların çokluğundan yılma sen!
Gök-kuşağı, ele geçmez, kaçkındır; Güzelliği, meşrebiyle aşkındır! Sayısız renk bölük-pörçük anılmaz; Esin, kaynağından taşra sayılmaz Ve kalbine doğan ilkler, yanılmaz! İkinci el duygularda, Övgülerde, kaygılarda solma sen!
Eğer anlam sözden taştıysa gerçek, Eyy garip kestâne, gurbetten el çek! Ne zümrüt pirizma, ne yakut mercek, Aşkı bilgesinden ödünç alma sen! Yaşa, yaşat, söyleminde kalma sen!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CANDAN CANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CANDAN CANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Akşam güneşi gibi doğdu şiir geceye Tebrikler aşkı derin sezen kalbinize ! Umarım bu öğütlerle özdeş yaşarsınız yaşam boyu, yanılıp şaşıp da bir gün ilkeleriniz çiğnemezsiniz. şiirde öğüt genelde pek hoş durmaz/ ama bunlar çok içten ve samimi ! Saygımla.TEBRİKLER !
Şaban Aktaş tarafından 6/30/2008 9:38:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
saygılarımla