(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bermuda Şeytan Üçgeni ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bermuda Şeytan Üçgeni ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
EVET BAZEN SUNULAN İMKANLARI VE VERİLEN SEVGİNİN GERÇEKLİĞİNDEN ŞÜPEYE DÜŞERİZ VE KAYBEDERİZ YAZIKLAR OLSUN ŞU İÇİMİZDEKİ İNANMAMA DUYGUSUNA ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM TEBRİKLER
İnsan kendini tanımak,dünyayı anlamak,ahirete inanmak,sevmeyi öğrenmek,doğasında hazır bulduğu kötü duygu ve davranış dürtülerinden (kalbi hastalıklarında)kurtulmak,rabbiyle ve kendisiyle barışmak gibi;herbiri başlıbaşına bir eğitim gerektiren yükümlülüklerle doğar.
Bir de eğer yeterince varlıklı bir aileden gelmiyorsa,ayrıca hayatta kalma savaşı vermek hayvani ihtiyaçlarını gidermek zorundadır. Günümüzde birçoğumuz son maddeyi aşmaya çalışırken gelip geçiyoruz. Nasıl şeytan üçkenlerine düşmeyelim. Nasıl Ademlikten insanlığa terfi edelim.
İnsan eğitimiyle uğraşan tasavvuf öğretisinde nefis yedi basamakta irdelenir.
İlk basamak ' Nefsi Emmare ' olarak adlandırılır. Türkçesi hayvani nefis demektir. İhtiyaçlarına,dürtülerine,içgüdülerine odaklıdır.Yalnız kendisini düşünür.Güzellikleri,başına gelmiş bütün iyiliklri tabii hakkı sayar,çirkinliklerin nedeni hep başkalarıdır.
Hiç bir konuda engellenmeye gelemez.Kabahatler başkalarınındır. Kendisi şu veya bu nedenle hep haklıdır.Zorlanarak durdurulmazsa, asla sınır tanımaz.Bir piresine başkasının bin yorganını feda eder.Ama başkalarının hatırına istenilen yere işemez.
''Sidiğin denize faydadır desen gider dağ başına işer.'
Harcamalarını hep kendi isteği doğrultusunda yapar.Bir muhtaca beş kuruş vermez ama kendisi beşyüzüncü ayakkabısına miyonlar verebilir. Gururu dağları aşmıştır. Kibiri yüzünden burnundan kıl aldırmaz.
O bir insan şeytanıdır. Böylelerinin elinde iktidar varsa Firavun'laşır,mal varsa Karun'laşır. Eğer bilgiliyse bir firavunun kuyruğunda Haman'laşır. Eğer bütün bunlardan yoksunsa iyilerin güzelliklerine engel olmak üzere Ebu Lehep olur.Küçük bir tacirse, orta gelirli bir varlıklı ise Ticareti uğruna herşeyi feda eden, bile bile iyiliklere engel olan ebu cehil olur. Bu nefisten ve böylelerinden ancak Allah'a sığınılarak kurtulunur.
İkinci basamak nefis ise nefsi levvamedir. Türkçesi kendini kötüleyen,suçu kendinde arayan nefistir.Gelişmeye yetişmeye,eğitilmeye müsait nefistir.
Ben şunu şunu yapsaydım bu sonuçla karşılaşmazdım.Şunu şunu yapmasaydım başıma bu gelmezdi der.Hatalarını tesbit eder ve düzelmeye çalışır. Kendini yetiştirmenin cehaletinden kurtulmanın yollarını arayan nefistir. Hakk'ı tescil eder.İnkardan kaçınır.Şahitlik yapsa dosdoğrudur.Yalanın ne menem birşey olduğunu bilir.Aklının yegane sermayesi olduğunu farketmiştir. Evrensel doğrulara saygısı artmış,başkalarını da sevmeye başlamıştır.
Aradaki diğer nefis türlerini geçerek sonuncuyu söyleyeyim.
Marziye nefis. Yani razı olmuş nefis. O nefis insanlığa terfi eden nefistir. Yaratanından,çevreden ve dostlarından razıdır. Haddini biliyordur.Sevenlerinin gücünün neye yetip yetmediğinin farkındadır. Yaratanınyla düzenli iletişim halindedir.Başkalarının elindekinden umudu kesmiştir. Dünyanın gelip geçerken konaklanılan bir beşyıldızlı otel olduğunun farkındadır.Süit oda derdinde değildir.Nasılsa her yer beş yıldızlıdır.Payına razıdır.En büyük benim demekten uzak olduğundan su gibi en değerli olduğu halde enginlere meyillidir. Ezelden gelip ebediyete göç eden bir ilahi kişilik olduğunun farkındadır.Varlığın tamamının kutsal olduğunu sezmiştir. Hu der başka demez.''O'' var, başkası yok bilmiştir. İbadetlerini,zikirlerini korktuğundan değil,sevdiğinden dolayı,ihtiyacına göre yapmaktadır. Marifetullh sahibidir.Yani allah bilgisine sahiptir.Her varlıkta O'nu görür.
Onlar için Kuranda;
'Ey mütmain olan nefis; Rabbin senden razı, Sen rabbından razı olarak ebedi cennetime gir.' buyurulur.
O müjdelenilen cennete giriş, daha burada gerçekleşmiştir. Nefsin bu mertebesine varanlar için cennet hayatı şimdiden başlamıştır. Umulurki bizler de gayret eder bu mertebeye çıkarız.
hacı ali tarafından 6/18/2008 7:40:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiiriniz çok güzel ve akıcı Sayın şair... Şiirin içinde saklı melodisi üstüne eklendiği zaman alıp başını bir çırpıda okunuyor işte böyle . Şairimizin her şiirinde var olan bir anı ve yaşanmışlık etkiside düşünülünce gene gözler önünde canlanan tablo gibi bir şiir çıkıyor ortaya . Kutluyorum , içtenlikle ...
Yalnız "bermuda şeytan üçgeninde" kaybolmalar bir bilinmezlik saklar içinde, çözülmesi zordur . Kaybolanları suçlamak yerine onların rotasını o üçgene yönlendirenlerde de varsa eğer bir suç aramak lazım ...