Her gün gelir geçerim , Bu dar sokaktan, Pencerelerinde çiçekler, Beyaz badanalı evler, Kapı önünde nakış yapan, Ağız ağza vermiş, Oyalı yazmalı kadınlar.
Hadise olur birinin geçişi, Bütün gözler ona dikilir. Ne giymiş,kimin nesiymiş. Utanarak geçer yabancı kişi, Hepsi beni iyi tanır. Onlardan biri gibiyim. Kimse bakmaz geçerken.
Sokağın bitiminde, Eski mahalle fırını, Her tarafı kaplar dumanı, Çarşıdan ekmek yemez, Bu sokağın insanı.
Çiçekli perdeleri, Açıktır pencereleri, Kasetten yayılır gider, Sevda türküleri. Her gün dinler geçerim.
Zor geçinirler,bilirim, Ama, huzurlu yaşarlar. Bu insanları çok severim . Yürekleri sevgiyle dolu.
Başka alemde hissederim, Unuturum derdimi kederimi. Bütün yorgunluğumu atarım. Bu dar sokaktan geçerken.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sardunya Sokağı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sardunya Sokağı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
o güzelim dostluklar ve mekanları güzel kılan insanlar vardı , teknoloji biraz onları da çaldı, çok güzel ve anlamlıydı şiir yine kaleminizden sevgili şair ülkü hocam , kutluyorum bir kez daha selam ve saygımla,
:Yaz Şairim yazki aşkı okuyanlar mest olsun :::Muhabbet dolsun gönüller cümle küsler dost olsun ===================================== :Sayfaya iz düşen bu güzel şiiri :::Ve bu güzel şiiri yazan kıymetli şairi :::::Tebrik ediyorum :::::::Ve en içten dileklerimle
:Hayırlı :::Başarılar diliyorum :::::Kaleminiz susmasın :::::::ÜSTADIM :::::::::SELAM VE DUA İLE
Ülkü hocam kaleminiz daim olsun muhteşem şiirinizi ve yorumunuzu beğeniyle okudum ve dinledim yüreğinize sağlık dileklerimle kutlarım eserinizi saygı ve selamlarımla
sitede alışılmışın dışında bir şiir, sakin,akıcı gayet güzel böyle sokakların tadı da farklıdır huzuru da çeker insanı bende severim kapı önü sokak sohbetleri çay saatleri ne keyiflidir, çok teşekkür ederim; ancak seslendirmeye yönelik bir detaya dikkatinizi çekmek istedim hiç değişmeyen bir tonlamayla okunmuş, konuşurken bile sesimizin tonu değişir, yükselir, alçalır ancak şiirde aynı kalmış, ses de hareketlense sanki daha bir güzel olur gibi düşündüm.
Ellerinize yüreğinize sağlık Ülkü hanım güzel bir şiir tebrik eder canı gönülden kutlarım kaleminiz kavi ilhamınız bol olsun iyi akşamlar diler saygılar sunarım...
Çocukluğumuz o tek katlı evlerde yaşanan samimi komşuluklar geldi aklıma on yaşlarında falandım o dönemlerde başkentte 60 cm 70 cm kar olurdu bir yılbaşı gecesi komşuya tek basima karlara bata çıka gitmiştim. Yıllar yıllar öncesi o gecedeki solgun ayın karların üzerindeki buz taneciklerinin pırıltıları hafızamda. Ne bir korku ne bir çekinme olurdu bu evden eve gitmelerde çünkü orası bizim mahallemizdi kimse kimsenin çocuğuna evine kötülük düşünmezdi . Yazın komşu kadınlar annem birleşir bir evin köşesinde saç kurulur yufkalar gözlemeler pideler yapılırdı.
Ah anılar bu sıcacık dizeler beni nerelere götürdü.
Kalemine yüreğine sağlık ülkü hocam Sevgilerle
Mimi Canoğlu tarafından 3/27/2019 4:33:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mimi Canoğlu tarafından 3/27/2019 4:41:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çocukluğum..Mahallemiz,sokağımız..Komşularımız..Mahalle fırınında pişirilen sıcacık ekmeklerin mis kokusu..Oyunlarımız..Hasılı ömrümün en güzel,en tatlı (sıkıntıları olsa da) günleri..Sevgi,saygı,komşuluk..Aramakla ele geçmez.. Değerli şairem,şiir de harika,yorum da..Bin yaşa,sağlıkla,güzellıklerle.. Resim mi ? O da fevkal'ade..Sevgiler,saygılar..
Keyif aldığım, bir o kadar da anlamlı, okurken o anları yaşatan çok güzel bir eser okudum. Bir papatya gibi Dizeler yerli yerinde Gönülden tebrik ederim. Kaleminiz daimi olsun.
Keyif aldığım, bir o kadar da anlamlı, okurken o anları yaşatan çok güzel bir eser okudum. Bir papatya gibi Dizeler yerli yerinde Gönülden tebrik ederim. Kaleminiz daimi olsun.