Vakit geldi artık Züleyha Gidiyorum Gözlerimi terk ediyorum. Kalbimi öldürmeden önce _ki, o bunu çoktan hak etti_ Sana son defa sesleniyorum.
Sesimi duymanı ben istedim, evet Tıpkı, susmayı ve saklanmayı da istediğim gibi. Bir sır vardı sende beni çeken Uzak ırmakların sesi, Karanlık ormanların nefesi gibi Yağmurlarla birlikte gelen, Korkutan ve cezbeden.
Tam da yeni bir iklime göç edecekken Burada; Bütün sınırların sonunda, Yalnızlığımın bir ucunda, Bunca zaman beklediysem eğer Bu hep senin o; bembeyaz ellerin yüzünden.
Garip değil mi? Gözlerimi yollarına mahkûm ettiğim zindanların Tek meşalesi, ufka açılan tek penceresi O ıssız ve ürkek kelimelerinin Beni şimdi Zamansız ve mekânsız bir ayrılığa sürgün etmesi.
Ve ne garip değil mi? Kalbimin hiç bilmediği bir lisanın manâsını sevmesi.
Yoruldum artık Züleyha Varlığının manasını taşımaktan Ve bu vebali Dipsiz bir kuyu gibi Kadim bir sır gibi saklamaktan yoruldum. Bir intihar eylemiydi çünkü sana her bakışım yuvasından ilk kez uçuşu yavru kuşların.
Aşktan ve kederden ölünmüyormuş Züleyha Ölünseydi eğer, Ten kafesimde çırpınan bütün güvercinleri azat eder Pencerene kondukları anda Vururdum hepsini birer birer.
Oysa Bedenleri tükenen cehennemlikler gibi Her yandığımda yeniden yaratıldı sanki kalbim. Ne hakikatine erebildim aşkın, Ne de renginden vazgeçebildim O hiç okşayamadığım saçlarının.
Yine de uslanmadım Yıldızlara, karanfillere, buldum bütün kabahati Sana gözlerini hiç anlatmadım. Gün gelir de, Terk eder belki diye aşk Ben seni çocukları, kuşları, kitaplarımı sever gibi sevdim. Ruhunun benimle aynı şarkıları söyleyen sesini Ve o sesin Hiçbir mutluluğun eskitemediği Hiçbir gülümseyişin silemediği hüznünü sevdim.
Ben aşkı değil Züleyha Seni sevmeyi de değil Sadece ve sadece seni sevdim.
Bu yüzdendir ki Sana veda ederken dahi Ayrılık, zaman ve mesafeler Asla incitemeyecek kelimelerimi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şark Masalı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şark Masalı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Milletin bağrında temiz bir nesil yetişiyor. Bu eseri ona bırakacağım, gözüm arkada kalmayacak. ...........................................................................................M. Kemal ATATÜR
Gönül sesiniz var olsun şair...Candan kutluyorum...Saygılar...