Gittin mi Taşkent’e tadacaksın özbek pilavını, Bol yağında değil lezzetinde bulacaksın havayı. Başında Karakul çekecesin bir yiğit nağarası, Buhara deyip susacaksın,çünkü orası ilim ocağı.
Cennnet’deki dört nehirden biri,Ceyhun nehri, Bereketiyle Türkmenistan,orta asya’nın incisi. Atalarımıza yaraşır yaşatır bozkır kültürünü, Yirmi yedi ekimdir bu ulusun bağımsızlık günü.
Burada aşk,Karakum çölünde sönmeden yanan ateştir, Ahal,Daşoğuz,Lebab ve Aşkadad ne büyük şehridir, Köhne Ürgenç,dünya mirasları listesindedir, Ekmek orada dört tanedir,çörek,petir, ve külçe denir.
Ahal Teke ile geldik Türkistana,Ahmet yesevi yurduna, Kımız içtik bozkırlarda,çadır kurduk tanrı dağlarında, Maveraünnehir’de yüzdük,kurt besledik koyun güddük, Bavursak ve çeplek yedik,özümüzü bulduk Kazakistan’da.
Selam aleykum gardaş Bişkek’deyiz Atalarımızın izinde, Issık Kul gölü kenarında,vardık koyun etinin lezzetine, Kırgızistan,Taigan ve Burkut festivalinde kartal avladık, Bir tek Fergana’dan hoşnunt ayrılmadık,unutamadık!
Hazardayız,Türk tarihinin yazıldığı bir başka sayfada, Atalarımıza mesken olmuş odlar yurdu Azerbaycanda, Tebriz bir yanda,Derbend bir yanda,Borçalı bir yanda, Batısında İrevan ve Nahçıvan,bir Turan ocağında.
Ulu önder Memmed Emin Resulzade ve Elçibey izinde, Tarih ve edbiyatımız,kültürümüz,sanatımız emin ellerde, Ekmeğimiz,aşımız ve vatansevgimiz bıtmediği sürece, Bir defa yükselen bayrak bir daha inmez bu böyle biline.
Çok yer gezdik,hele bazı yerlere henüz gitmedik, Yorulduk,Anadoluda dinlenelim,Türk kahvesi içelim, Burasını biz Türkler,ağabey devlet olarak belledik, Evet doğru bildiniz Türkiye’deyiz,biraz şükür edelim.
İlk işimiz Anıtkabire gitmek,Mustafa Kemale selam vermek, Oradan Beştepe’ye Alparslan Türkeşimize dua etmek. Üç yanı denizler ile çevrili olan bu cennet ülkede, Gidip yaşamak lazım,yazmak bir yerde kalır eksikliği ile.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Türkistan'a yolculuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Türkistan'a yolculuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin susmasın
_________________________Selamlar