Bakar körlüklerine pek meftun hayal-keşler, Uzayın gergefine varsayım desen işler; Bilim kurgu denilen akıl tutulmasıyla Solucan deliğinden ışınlanmayı düşler...
Çitenden kaçan kuzu kurt ininde yer bulmuş; Ana kurt insaf edip emzirmeye koyulmuş; Aradan bir yıl geçmiş, dolunayı görende, Melemeyi bırakıp koç ağız ulur olmuş...
* Çiten: Kuzu ağılı.
BABİL’İN DİYETLİSİ
İnsanlığın belası para göz fitne damar, Tarihi zehirleyen meşrebiyle çifte mar; İçerlek aynaların "arz-ı mevut" cücesi, Mercimek, soğan ekip hasat vakti çis umar...
* Babil’in diyetlisi: Asur kralına topluca kölelik diyeti vererek, Turan ülkesindeki Perslerin bulundukları yere göçen Yahudiler. Sonrasında Persleri örgütleyip Turan hükümdarı Alpertunga’yı bir ziyafette zehirleterek ilerleyen dönemde Pers devletinin kurulmasını sağladılar. * Mar: Yılan. Çifte Mar, Yahudilerin Dünya’ya hakim olma simgesi. * Çis: Kudret helvası.
ÇAL-ÇAPA
İstersen cevap verme, seni sana sorayım!? Sükut ikrardan gelir, dil yaranı sarayım!.. Allah ve kul indinde mecazen tarlam isen, İzin ver de çal-çapa keseğini kırayım!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 25 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 25 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.