İnsani değerleri kullanan çıkar çarkı, İğneli fıçılara döndürdü evi barkı; Tükettikçe tükendik… Mintanımızdan belli, İhtiyaç olmayana muhtaç olmanın farkı…
* Mintan: Yakasız gömlek.
SADRA ŞİFA
Felaketten bin beter, felaket gulgulesi; Bu sarî kötümserlik yurdun baş gailesi; Bakarkörler yüzünden sadra şifa olmuyor, Özgüven yeşertecek başarı silsilesi…
* Sarî: Bulaşıcı.
GUGUKÇA
Suça talim suçundan tutukluysa püreci, Masumiyet ilkesi, göz boyama gereci; Mağdur üretmek için peşin infaza teşne, Guguklu saat emsal yargılama süreci…
ONUN İKİZİ DE VAR
Sosyal medya yosması çala-yergi taş kürür; Nevazilli mantıkla sayfasına sümkürür; İçine çöreklenen yılana gücü yetmez, Nemrut soya musallat sineklere hönkürür…
Yâr öfke biriktirmiş bölce kırışığına, Gözleri de kapalı nedamet ışığına; Fahiş hata sayarmış özür beyanımızı, Reva gördüğüne bak, canfeza aşığına!..
* Bölce: İki kaşın arası.
DEĞİŞ TOKUŞ
Umut kapını çaldıkça derdin artmakta zılla! Kalbine bu cefa neden? Bari özünü kolla! Uzaduyum ezgilerle can söken gecelerde, Kaçan uykum senin olsun, bana rüyanı yolla!..
* Zılla: Daha, daha, aşırıya kaçarak.
GÖNÜL HAKKI
Yollarını gözleyeni arkasından izleme, Geleceksen karşıdan gel, hislerini gizleme!.. Bunca kaç-göç sonrasında mertçe dil hakkını ver, Yokluğunu yok eyleyip tarih düşür özleme!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 26 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 26 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.