eee serde AFET hanımın kitabına sahip olmak var, ne yaparsınız...
. hoş rakkase gibisin, kâğıdı karaladın bir kalbim mi zannettin kırarak hükmettiğin tam şuramdan kopartıp alnımı karaladın sanma mârifet sende, ruhumdur nüksettiğin ..... kayan yıldız misâli çek altıma çizgiyi daha doğmamış bebek, kaz alnıma yazgıyı . kitaplardan mı koptun, aşarak asırlardan aklın kalabasından, ite kaka sırlardan, can alıp can verensin ölümcül esirlerden günahını bana say, ne varsa hissettiğin . oku oku nüktedan, kundaklara ezgiyi şah damarlar hisseder kanındaki sezgiyi . gölgem yansır kâğıda içimdekini döker paslanmış çivileri adeta kini söker düşünen akıllara feraset anı çöker başım gözüm gönlümün üstüne bahşettiğin . uzaklardan duyulsun; kır çalgıcı çalgıyı yaralar sızdırmasın; sık hemşire sargıyı . ceylan derilerine ya da bir taş üstüne hem tüysün hem de keski, emrindir baş üstüne sevgilidir ol sine gözdür yap kaş üstüne hikayende okudum; kavuşsun susattığın . âşıklara sayfa aç genişletip sıygıyı el pençe divan duran görmez misin saygıyı . kurda kuşa yem etme yak yârini Yoksul’a günah sevap dinleme, dök zehrini Yoksul’a anka kaderini yaz, tek sihrini Yoksul’a ayna olup parlasın; beline kuşattığın . şu göğsüme saplattır, fırlatılmış kargıyı hedefin bende bulsun, toparlayıp kaygıyı .
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEMİR YÜREK kalem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEMİR YÜREK kalem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir şiirin yorumlanması, kişiye ve onun içinde bulunduğu koşullara bağlı olarak değiştiği için, bir şiiri tam anlamıyla yorumlayabilmek mümkün değildir. Fakat şiirin yorumunu güzel bir şekilde yapabilmek için önce şiirin yapısal özelliklerini, bunların hangi tema etrafında birleştiğini, dilini ve temasını belirlemek gerekir. Ardından da yazıldığı dönem ile şairin zihniyetine dikkat edilmesi gerekir. Bunun yanında şiirin ne zaman kaleme alındığını, şairin şiir anlayışı ile içinde bulunduğu psikolojik durumunun, yani ruh hâlinin bilinmesine gereksinim vardır.Bu şiirde bunların hepsi mevcut aferin yazana okuyana
Yoksul dostum yine denizlere dalmış. Bize de o denizin kıyısında mehtaba karşı şöyle bir dolaşmak düşer artık. ;)
ceylan derilerine ya da bir taş üstüne hem tüysün hem de keski, emrindir baş üstüne sevgilidir ol sine gözdür yap kaş üstüne hikayende okudum; kavuşsun susattığın
ceylan derisi kuranı kerimin ilk yazıldığı satıhlar taş ise daha eski tabletler...
lakin deriye tüy taşa keski gerek yazmaya, yazan iki el. ;)
sevgilidir ol sine gözdür yap kaş üstüne hani iki elimle yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir diyor ya.
hikayende okudum; kavuşsun susattığın... Hah, işte hikaye kısmını okuyup geçmek gerek ki susayıp aşka kavuşmak olsun.
ceylan derilerine ya da bir taş üstüne hem tüysün hem de keski, emrindir baş üstüne sevgilidir ol sine gözdür yap kaş üstüne hikayende okudum; kavuşsun susattığın . âşıklara sayfa aç genişletip sıygıyı el pençe divan duran görmez misin saygıyı . kurda kuşa yem etme yak yârini Yoksul’a günah sevap dinleme, dök zehrini Yoksul’a anka kaderini yaz, tek sihrini Yoksul’a ayna olup parlasın; beline kuşattığın . şu göğsüme saplattır, fırlatılmış kargıyı hedefin bende bulsun, toparlayıp kaygıyı .
Şiirin vurucu yeri burası olmuş...Yoksulu yüreği ile yolda koymasın sevdikleri...Konu işleyiş ve kelimelerin dizaynı ile şiir gibi şiirdi efendim.Saygımlasınız...
Eyvallah şairim
Selametle