Adalet teyzem bana yalvarsam bakar mısın? Önlüğünü çıkarıp beline takar mısın? Bir türkü iliştirip sızlayan dudağına Geçelim mi beraber güzelim mutfağına. Kilerinde dağ olmuş atılmayan erzaklar Anlamadım onları ellerin niye saklar?
Limon gibi ekşimiş şu köşede nefret var Öfke ile atalım karşı sokağa kadar. Böceklenmiş, ağlanmış, şüpheler ve yalanlar Onlardan zarar görmüş dibindeki kalanlar. Avare şarkı gibi dolaşıyor kelebek Üzülüp bu haline acı çekiyor gerçek.
İftirayı gönderip buzullar bölgesine İsnatları da çöle; tapınsın gölgesine. Gereksiz ölümleri bir anda öldürelim Kötü olan ne varsa defterini dürelim. Bombayı mayınları sınır dışına gönder Sen yaparsın mutlaka beni görsen de önder.
Ben diyeyim sen ekle yapalım mı bir çorba Dağıtalım herkese doldurup torba torba. Tuzunu süpürelim denizin parkasından Mahirce yağ dökelim biberin arkasından. Dilimleyip katalım boş duran iyiliği Yusuf’un gömleğinin bozulmadan iliği.
Çerkez, Laz, Tatar, Romen, Alevi, Sünni’sini Katalım mı içine hepsinin ninnisini. Siyaset mi yanık o toplayıp at poşete Barış daha değerli gerek kalmaz ki ete. Daha neler olmalı özgürlük ve söz hakkı Hepsi O’ndan verildi unutmayalım Hakk’ı.
Suyunu ekleyelim sevinç gözyaşlarından Kurtulsun ülkem artık ozanın taşlarından. Bırakalım kaynasın karıştırma boş yere Dibi tutacak diye düşünme hiçbir kere. Pişince üzerine ekelim mi hürriyet Çorbamızın adı da olmalı Cumhuriyet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CUMHURİYET ÇORBASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CUMHURİYET ÇORBASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Milletin yüreğinde gel kuralım otağı Baştan başa yeniden donatalım mutfağı Ayırt etmeden asla soğanı sarımsağı Lezzet katalım aşa bu çağ özgürlük çağı Kimseler gocunmasın olsun hep hayra niyet Âkıbeti hayr olsun yaşasın Cumhuriyet._____demek geldi içimden Afet Hanım Kardeşim.
Kaleminizi kutluyor, sıhhat ve huzurunuzun daim olmasını diliyorum.
Merhabalar efendim Kutladım değerli kaleminizi ve eserinizi Her zaman ki tat ve deminde hoş bir eser Bizde okuyor, kutluyor ve alkışlıyoruz bu güzel eseri yazan yüreği Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Pişmiş asa suyu katılmazdı ; maalesef postalını alan çok suyu kattı içine ...15 temmuzda da iyice kaynattılar; ..eski kıvamına gelecek inşallah ; ustanın eli önemlidir lezzetinde ....Demokrasiye inancımız tam... Yüreğinize sağlık ..selam ve muhabbetle
Baştan başa yeniden donatalım mutfağı
Ayırt etmeden asla soğanı sarımsağı
Lezzet katalım aşa bu çağ özgürlük çağı
Kimseler gocunmasın olsun hep hayra niyet
Âkıbeti hayr olsun yaşasın Cumhuriyet._____demek geldi içimden Afet Hanım Kardeşim.
Kaleminizi kutluyor, sıhhat ve huzurunuzun daim olmasını diliyorum.