Okuduğunuz şiir 28.11.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
belki bir gün ...
uykusuz bir gecenin gecikmiş yorgun tükenmiş eski bir kum saatinde biteceğiz tüm sessizliklerin yankısı susacak içimizde geri dönülmezliklerin sarhoşluğunda
ağlayacağız bir yangın yerinde beyhude ararken kendimizi umudu tükenmiş küller arasında
tanrım ! yalnızca biz sanmıştık yanan bize esirgenmişti aydınlıklar hani nicedir ikimize ayıp etmişti zaman oysa ki , geceye mahkum niceleri işte orada küller arasındaydılar
kendilerini arayan ne çok biz ler var ikimizden başka ah ! bu çocuklar çocuklar küller arasında yanmış küle dönmüş ağlayan nice çocuklar
belki bir gün uykusuz bir gecenin gecikmiş yorgun tükenmiş eski bir kum saatinde elbet biz de biteceğiz tüm sessizliklerin yankısı susacak içimizde geri dönülmezliklerin sarhoşluğunda
ağlayacağız bir yangın yerinde beyhude ararken kendimizi umudu tükenmiş küller arasında utanarak kendimizden ...
Mert Yiğitcan ( Mehmet Kazım Tek ) istanbul 28 kasım 2016
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
belki bir gün ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
belki bir gün ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğiniz dert görmesin hocam. Vakıf olduğumuzun ötesi ama bir o kadar adı yazılmamış bir güncenin yegane misafiri. Tek şahidimiz yine Yaradan lakin kundaklıyoruz tüm iyi niyeti ve bir satıra hapsediyoruz sessizliği. Sus dediğimizde susadığımız, susmak deyip de hicapla yüksündüğümüz yine de toz konduramadığımız en vahşi yanımız. Bir gölgeye tutsak ve belki de kendi gölgemizden korkacak kadar tırsak. Saygılarımla efendim...
:) Çok güzel bir yorum yazmışsınız değerli yürek ve kalem sahibi arkadaşım...
İşte ; geldik gidiyoruz, bizden öncekiler ve bizden sonrakiler gibi ... Bencil niyetlerimiz, çok yakınımızdaki bir kaç kişiyle sınırlanmış " biz " kavramlarımız, hepimizi uçurumlardan uçurumlara sürüklemekte...
Bencil ve çıkarci " biz " kavramlarına hep karşı çıktım, hep savaştım bu tür bencilliklerle. Biz, tüm insanlıktır, tüm yaradılmışlardır , tüm hayvanlardır, doğa'dır... Bunların hepsini biz olarak görüp bunu içselleştirebilmemiz gerekli.
Yalnızca , sevgi, saygı ve şefkat duygularına sahip insanlar olabilsek dahi yeterli idi, dünyamızı bir cennete çevirebilmeye.
Elbette, tek tek bireysel çabalarımızla çare bulamadığımız büyük acılarımız var. Tüm insanlık, "biz" olabilmeyi başarabilmeliydi , başarabilmeli. Aksi takdirde bu acılarımız asla bitmeyecek. Teşekkür ederim katkınız için.
Resim ve şiir etlerim dökülüyor anne beni toplar mısın kirli mi zalim mi insan ne bunca güzelliģi barındırırken nasıl oluyor bir anlam veremedim böyle mi diyorum dünyanın kaderi ki tarih hep kanlı bize hep destansı bir anlatımla zaferleri anlattılar. oysa köyle kasabalar içlerinde insanlar büyük kütüphaneler yakıldı kimi medeniyetler yok edildi kutlarım güne gelen şiirinizi. Saygılarımla.
Dünyayı yaşanmaz hale getirenler biz insanlarız malesef. İyiler, kötüler kadar cesaretli, saldırgan ve birlik olabilmiş değiller. Muecburen bu durumun acılarını da çakiyoruz. Katkınız güzeldi teşekkür ederim. Saygılar.
Çocuklar yarınlarımız. Ve, bizler onları dünyaya getiriyoruz. Bu büyük sorumluluk . Üzerimize düşen görev, dünyayı, sevginin, saygının ve insan yaşamının baş tacı edildiği bir yer haline getirmek. Ne siyasi görüşler, ne de din, ırk , dil, ülke farklılıkları, insanı insana karşı cana kıyabilen düşmanlar haline getirememeli... Teşekkür ediyorum katkınız için. Selamlar.
Sanırım yangından arta kalanlar. Küller ve yanık artıkları. Acıların sancıları anlatılmış bu güzel şiirde. Duyarlı yüreği kutluyorum. Gönlünüze sağlık. Kaleminiz daim olsun.
Şiir ziyaretiniz için teşekkür ederim İlhan bey... Senben aralığına sıkışan "biz" olmak kavramını ; gerçek anlamda "biz" olamamışlıklarımızı irdelemeye çalıştım kendimce. Çok saygılar.
geç de olsa
dokundum yarasına şiirin
dinledim sesini dizelerin
yaş'landı dünya
yastan başka bir şeyi kalmadı
saygıyla şair