Sesin uzaktan gelen sokak lambası kadar yakın gözlerin gidip bir daha gelmiyor gibi dokunmak elini boşluğa atmaktan farksız kokun çuvallarla taşınıyor işçilerin sırtında öğle arası oluyor ellerin mutluluk dağıtıyorsun gülümseyerek
öpüyorsun kuşları boynundan beyazlaşıyor gökyüzünde uçarak sanki bir daha öpemeyeceksin gibi uzaklaştı arkasına bakmadan bu bir göç değildi biliyorum yağmur yağınca kirlenmez kuşlar öpmeyle akar yanaklarından o gözleriyle etrafını görebilir sen mutluluk dağıtırsın kanatlarını çırparak
ben bu kadar değilim ya ben nasılım anlat ağabey dürtmekle kımıldamıyor iskemle ağır basıyor ayaklarımdan çekiliyor yeryüzü gökyüzüne hangi çağdayız ağabey taştan mı çıkarıcağız şimdi suyu yoksa mektup mu atacağız pencereden içeriye çocuklar meşe mi oynuyor yoksa hala tekerleğin mi peşinde bulundu mu sevgi söyle ağabey daha konuşmadan gitmek nereye?
ellerin güvercin dudaklarından çıkıyor bütün ıslak imzalar konuyorsun mahallenin bütün kirli iplerine pencereden dışarıyı izleyen bir çocuk seni görüyor hayatında olmadığı kadar dikkatli ilerledi balkona doğru uçmanı kimse istemiyor artık o seni yakalama derdinde ilk bakışta bitiyor masumluk sonrası sadece sahip olmak bir güvercin oluyor elmacık kemiklerin dağıtıyorsun herkese ısırarak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Güvercin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Güvercin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gördün mü hiç suyun yanmasını tuzda Gördüm ben bu yaşam boyu iniltiyi Büyük bahçelerin küçük içinde Saksılardan birinde Gördüm de Uyurken uyandırılmış gibi Beni bir sardunya büyüttü belki.
O ben ki Bir kadında bir çocuk hayaleti mi Bir çocukta bir kadın hayaleti mi Yalnızca bir hayalet mi yoksa.
Edip Cansever
Şiir muhteşemdi bazen duygu biraz eksik diyorum her şey tamam derken ama bu sefer mükemmel bir duygu yoğunluğu bir buğu bir hava var şiirde. Şu ana kadar okuduğum en güzel şiirlerinden biriydi. Günümün şiiri diyorum,çok beğendim.
Şiire çok yakıştı Edip hoca.. Duygu yoğunluğu denge birimi benim için bir nevi tutturursam her iki yana eşit ağırlıkları dengede kalıyor şiir. Teşekkür ederim..
gökyüzümüzü genişletiyor
tebrikler,
çok güzeldi şiir,
sevgiyle..