Ne güzelsin vatanım; gökler, dağlar, ovalar… Sevgisi çözülemez düğüm üstünde düğüm Yedi iklim bin bir renk huzur dolu yuvalar Hayalimde düşümde bunlar benim gördüğüm.
Aslında böyle midir ne kadar acı gerçek Her gün birkaç şehidin kabrini kazıyoruz Renginden utanıyor tabuta düşen çiçek Ne yazsak gözyaşıyla yürekten yazıyoruz.
İdare büyüklerin oymalı masasında Hepsi kuvvet peşinde hepsi makam peşinde Patlayacak mühimmat bir araç kasasında Yoksul halkım yanıyor terörün ateşinde.
Yazmaya çalışırken başımızda bir yumruk Hür düşünce boynunda demirden bir mengene Üstümüze düşüyor kora dönmüş bir tomruk Kalemler kırılıyor kilitlenirken çene.
Çırpınır haykırırız bir boşluk bir karanlık Sabahı beklesek de dakikalar ay gibi Bulutlar kapatmasa ay görünür bir anlık Herkeste öfke nefret çekilmiş bir yay gibi.
Yıllar önce kuruldu bir kale yeni baştan Bir yumrukla yıkılmaz baş eğemez bu surlar Ne top işler ne tüfek hepsi granit taştan Belki bir iz bırakır işlenilen kusurlar.
Bir eseri yok etmek zarar vermek suçtur suç Elbet kalkar ayağa yere düşmez bu millet Yetmiş milyon Türk’üz biz değiliz ki bir avuç Yaşadı yaşayacak bu vatan ilelebet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Vatan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Vatan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cennet vatanımızın güzellikleriyle baş başa kalamıyoruz bu günlerde. Mevsim bahar olsa da gönül güzü yaşıyor. Her şehit, hayatının baharında dalından koparılan bir çiçek gibi kopuveriyor hayattan. İnşallah tez geçer bu günler.
Bir kac kez dinlemede kaldim yorumunu Afet Ablam. Cok guzeldi vurgulariyla yurek sesini yuksek perdede anlatman. Hakli siirdi, katiliyorum ben de tum icerigine. Tesekkur, tebrik ve sevgimle selamliyorum seni..
Şiir de yorum da yüreğe işleyen cinstendi.
Gönül sesiniz daim olsun.,
Selam ve saygılarımla.