Sen böyle miydin eskiden Genç kızlar sıraya girerdi, Çeşme başında gezerken. Köyün yakışıklı genci, Güçlü yağız delikanlısı, Kır atına vurdun mu kırbacı, Selam alırdın herkesten.
Gönül verdi komşu kızı Hasan’a, O da köyün bir tanecik güzeli, Örgülü saçlı kalem kaşlı sürmeli, Yürekleri gönülden sevdalı, Gizlice buluşurlardı dere kenarında, Onlara engel olanların inadına. Verdiği beyazgülü takardı saçlarına,
Nihayet duaları kabul oldu, İki gönül kavuştu sonunda, Üç gün üç gece düğünler kuruldu. Ayşe mutluydu Hasan’ın koynunda. İki oğlan bir de kızları oldu. Erkek çocuğu yoktu soyunda. Mor salkımlı evlerine mutluluk doldu.
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hayat Gençken Güzelmiş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hayat Gençken Güzelmiş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mübela degil ve hic abartmadan söylüyorum..Tek kelimeyle Muhtesemdi..Sanki eski siyah beyaz bir ask filmi seyrediyormus gibi dalip gitmistim siirde taki Hasan Amcam yalniz kalincaya kadar..Iste orda film koptu bende,irkildim,bir de resme baktim,herseyi anlatan..sonra,sonra gelecek günler acaba bize ne getirir diye telaslandim ister istemez..Tüylerim ürperdi,acikcasi fena oldum hemde cok fena..Siirdeki duygulari bizlerede bire bir yasatan bu sihirli kalemi,o duygu yüklü yüregi gönülden kutluyor,selam ve saygilarimi iletiyorum..
Öncelikle Türk Şiirine, edebiyata ve tabii ki ressam oluşunuzdan dolayı emek verdiğiniz nefis resimlerden ötürü size şükranlarımı sunarım. Ne güzel,on parmağınızda on marifet... Öğretmen olmanız nedeniyle de ne mutlu binlerce çocuklarınız var. Sizden geriye eserleriniz kalacak ve ölümsüz olacak adınız.
Hayat her yaşta güzeldir. Genç yaşta insanlar hayat tecrübesi yönünden tecrübesiz olurlar. Hatalar da bizler için. Hatalarımız da olacak ki, dersler alalım. Bir musibet bin nasihatten evladır.
Hasan Dede'nin şiirde konu edilen hali '' güzel ders '' olmaktan ziyade, canlı bir örneği hayatın gerçekleri açısından.
Kanımca, kötü bir durum ancak ibret de almak gerekir.
Mezarımız bile tek kişilik. Kefen iki kişilik değil. Terziler elbiseyi kişiye özel dikerler.
Hayatımızın son provasında ise herkes kefenini tek kişilik giyer ve perde kapanır dünyada.
Sağlıcakla, huzurla, mutlulukla kalınız değerli hocam.
El emeği,göz nuru eserlerinizi resim fonu olarak kullanmaya devam ediniz ki, bizleri bu anlamlı ve güzel eserlerinizden mahrum etmeyiniz.
Çok güzel... Duygulu ve düşündürücü,ibretlik bir eserdi,beğeni ile okuduğum. Şiire emeğinizi,paylaşan yüreğinizi kutlarım. Sevgi ve esenlik dileklerimle,saygıyla...
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu.
Değerli şairem öncelikle kusurumu bağışlayın vakitsizlik nedeniyle hep geç kaldığım için yorumunuz kaleminiz muhteşem şiirleriniz ders niteliğinde hayranlıkla ve imrenle okuyorum yüreğiniz hep çağlasın kutlarım eserinizi gönül dolusu selam ve saygılarımla
Hoca Hanım; Ben dersimi aldım bu güzel şiirinizde. Rabbim bizi o günde de mahşer gününde de yalnız ve sahipsiz koymasın. Yorum için ayrıca tebrik ediyorum.
Ülkü hanım ne kadar doğru başlık Hayat genç iken güzeldir Bazan ben derim arkadaşlara ihtiyarlık beni sorunca yerimi söylemeyin sakın Niye ki derler her yaşın bir güzelliği vardır kabul et diye Allah aşkına yaşlılığın neresi güzel oğluna gidersin gelin çatar kaşını Kızına gidersin damat sallar başını Kısacası gittiğin yer seni kabul etmez kara topraktan başka vesselam Ülkü hanım şiir ve yorum güzel olmuş yüreğine ve ağzına sağlık selam ve saygılarımla
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Ne yazık ki acı ama gerçek yaşamdan alınan hüzün yüklü dizeler :( zamanımızda ne kadar çok dizelerin kahramanı olan Hasan dede ve Ayşe,Fatma ninelerden Allah hayırlı evlatlar versin duyarlı,yüreğine usta kalemine,nefesine sağlık sevgili şairem tebrik ediyor daimi başarılar diliyorum selam sevgimle.
Hoş buldum sevgili şairem öğretmenim,arkadaşım gelemeyişim asla unutmuşluğumdan değil bazı meşgaller ve yeni şimdi 6 aylık olan torunumun oluşundandır inş daha sık gelmeye gayret edeceğim.ben tşker ediyorum güzel sunumların,dizelerin için başarıların daim gecen huzurlu ,cuman mübarak olsun. selam sevgilerimle.
"Ömür dediğin neki" de ki hayatlar gibi, mutlu geçen yılların ardından gelen hüzünlü bir yalnızlık en acı kader, hele ki ömrünün sonbaharında olunca daha da içler acısı bir durum, çekilesi bir çile değil. Resim ve şiirdeki içerik çok uyumlu, ikisi de birbirine uyarlanmış ve yorumla tamamlanmış Kırçiçeğimin verdiği emeklerle harika bir eser oluşmuş, ellerine, yüreğine, nefesine sağlık, çok beğendim kutluyorum bu güzel çalışmaları, ayrıca çok teşekkür ediyorum bizlere sunduğun bu nadide eserler için, sağlık ve huzur içinde nice güzelliklere hep birlikte inşallah, şen ve esen kal canım benim,
Gönül dolusu selamlar sevgiler
* * *
dağ gülü tarafından 5/23/2016 4:16:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok teşekkür ederim Kırçiçeği'm sağ ol var ol, ben de çok özledim o muhteşem gönlünden gelen zarif duygularını, yorumlarını, resimlerini tabii ki seni iyi ki varsın canım benim, varlığın daim olsun inşallah Allah'a emanet ol dualarla sevgilerimi özlemlerimi yolluyorum Selam saygımla * * *
Hayat Sevilip sevince elbette güzel Dostluk ve vefa ise mutluluğun tacı Sevgisiz ve vefasız bir hayatda yalnızlık ve mutsuzluk olurmu? Çok güzel bir tema ve hsrika bir dillendirme Yüreğine sağlık dost kalem hoşça kal
Ustaca yazılmış mükemmel,duygulu hüzünlü, anlayana da ders niteliğinde, anlam ve anlatımıyla harika bir şiir okudum gönül sayfanızdan. Alkışlı/yorum, yüreğinize, emeğinize, kaleminize sağlık hocam... Kaleminiz daim, ilhamınız bol olsun. Sevgi ve muhabbetle...
Harika bir serbest vezin şiiriydi, beğeni ile haz alarak dinledim. Bu duygulu hüzün dolu eseri ve değerli Şairemi yürekten Tebrik ederim. En içten selam ve saygılarla.
Anlatım harika.Dizeler şiirin ana hatlarıyla kucaklaşıyor.Geçmişle anıları konuşturmak güzel bir konu oluşturmuş.Yüreğinize sağlık.Hayırlı geceler dilerim.
Sen böyle miydin eskiden Genç kızlar sıraya girerdi, Çeşme başında gezerken. Köyün yakışıklı genci, Güçlü yağız delikanlısı, Kır atına vurdun mu kırbacı, Selam alırdın herkesten.
gençlik nazlı kuşumuş derler... özgün dizelerin kalemini kutluyorum...
Ne eski sevdalar kadı artık ne eski hikayelere konu olan aşklar Yıllar Hasan ' dedeye de acımasızlığını göstermiş ne yaz ki' Emeğinize sağlık efendim selamlar sevgilerimle..
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu.
Tebrik ediyorum harika dizeler güzel yorumlanmış selamlar.............
doğru söze ne denir ki.çok güzel bir anlatım ile süslenmiş dizeler.imrenerek okudum sevgili şairem.yüreğinize kaleminize sağlık.tebriklerim nihayetsiz.selam ve sevgilerimle.
Gerçek hayatta ne kadar çok var bu Hasan 'lardan. Gençken hayat güzel ,her şeye katlanıyor aşıklar.Sonra çoluk çocuk aş , iş geçim derdi derdi derken yıllar geçiyor ,bel bükülüyor ve kazanç hiç bir ihtiyaca yetmiyor.Evlatlar çekip gidince de kaçınılmaz son gelip buluyor yalnız kalanları . Her şeyin hayırlısını versin Yaradan .İşin malın eşin ve evladın .Çok paran malın mülkün olsa da hayırlı evladın olmayınca kaderin yine yalnızlık olur, dört duvar arasında kalırsın .İçim acıdı .Ellerinize yüreğinize emeğinize sağlık Ülkü öğretmenim.
Canım arkadaşım değerli öğretmenim okurken tek tek işlendi gözbebeklerime bu öykünün izleri resimleri fotoğrafları o kadar duygulandım ki size anlatamam günümün şiir olarak tereddütsüz işaretledim müthiş br anlatım ve işleniş var ve herkesi duygulandıran bir akış zaten doluydum işte öyle anlayın artık :( fondaki tablo ise muazzam olmuş bence tam bir sanat sayfası oluyor sayfalarınız ki bu da fazlasıyle öyle çok çok sevdim...ve diyorum ki ...evet hayat gençken güzelmiş . sevgilerimle
Nihayet duaları kabul oldu, İki gönül kavuştu sonunda, Üç gün üç gece düğünler kuruldu. Ayşe mutluydu Hasan’ın koynunda. İki oğlan bir de kızları oldu. Erkek çocuğu yoktu soyunda. Mor salkımlı evlerine mutluluk doldu...............tebrikler efendim
Yüreğinize sağlık Ülkü Hocam. Karakalem çalışmaları olan biri olarak, ayrıca yazmaya çalışan acemi yazar olan bendeniz her iki çalışmayı da ayakta alkışladım. Seslendirme de müthiş. Çok hoşuma gitti. O koca yüreğiniz hiç dert görmez inşallah. Allah u Tealaya emanetsiniz. Selam, saygı ve dualarımla.
resim şiir ve yorum... emek verilmiş çok güzel bir çalışma. şiir ise oldukça duygulu ve hüzünlü. hayat bu Hocam kimileri saraylarda, kimileri ıssız yerlerde yaşar. Rabbim yalnız bırakmasın selam ve saygılarımla
Mutlulukla başlayıp hüzünle biten bir aşk hikayesi. Tıpkı Ferhat ile Şirin, Kerem ile Aslı ve de Tahir ile Zühre gibi. Duygu dolu bir çoğumuzun içinde kendinden bir şeyler bulacağı müstesna bir şiir.
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu. Gönül kaleminize sağlık hocam sevgiler saygılar