Okuduğunuz şiir 30.4.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ülkü Ahıska
Garibin Aşkı
Kırlarda papatyalar, seni görmeden açmaz. Önünde durur sürün, başka yerlere kaçmaz. Doğaya alışmışsın, seni şehirler açmaz. Baktıkça gökyüzüne, cennete yolun olur.
Tertemiz yaşıyorsun yalan dolandan uzak. Sıcacık giyinirsin, koyun yününden kazak. Kış günü kuzey yönden, ne yaman eser sazak. Dağların kuytu yeri, sığınak belin olur.
Birine sevdalısın, asla geçmezsin ondan. Ağanın güzel kızı, ceylan bakışlı Handan, Babası razı olmaz, gönül versen de candan. Takıyı bastırmazsan, yabana gelin olur.
Kavalın nameleri, vuslat türküsü çalar. Sevdanı düşündükçe, gözlerine yaş dolar. Yârini göremezsen, rengin sararıp solar. Turnanın kanatları, rüzgârın yelin olur
Şifasız bir illettir, kanıyor gönül yaran. Aşkındır tek cevherin, kesede yoktur paran. Koysalar teraziye, ağırdır gönül daran. Ne fayda geçmez bunlar, güzel kız elin olur.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Garibin Aşkı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Garibin Aşkı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar güzeldi, okumaya doyamadım, sanki okurken yaşadım şiirdeki yaşamı, işte budur dedim, şiir okuyanı içine alabiliyorsa duyguların ne kadar içten dile getirildiğinin kanıtıdır. Bunu da Kırçiçeği'm çok güzel, kusursuz başarıyor, gönülden tebrikler, fondaki resim ve yorum da mükemmel, her şey dört dörtlük, günün şiiri olması kesinlikle tesadüf olamaz, hakkıyla seçilmiş bir eser. Bizlere yaşattığın bu güzellikler çok teşekkür ediyorum Kırçiçeği'm, iyiki varsın, varlığın daim olsun. Esenlik içinde mutlu kal...
Ülkü Hanım; Ancak bu kadar berrak düşünülüp, berrak yazılabilir. Ne güzeldir doğal yaşayıp, doğal olabilmek. kutluyorum sanatkar kişiliğinizi. Estetik sanatların birleştiği duygusal kişiliğiniz sesinize yansımış.
Tertemiz yaşıyorsun yalan dolandan uzak. Sıcacık giyinirsin, koyun yününden kazak. Kış günü kuzey yönden, ne yaman eser sazak. Dağların kuytu yeri, sığınak belin olur. Saf tertemiz duyguların işlendiği duygu duygu yüklü çok güzel dizeler günü tacı çok yakışmış tebrik ediyoruyorum sevgili şairem, yüreğine nefesine resim için ellerine sağlık başarıların bitimsiz olsun selam sevgimle.
Duygu ve yaşam gerçeği iç-içe bürünmüş,okudukça şiirle kaynaşan bir hissiyat ve güzel bir fon çalışması.Yüreğinize sağlık.selam ve hürmetlerimi bildiririm.
Bu harika şiirinizi okumak bu gün nasip oldu. Şiir her şeyiyle mükemmeldi. Mükemmel olan diğer ayrıntı ise,şiirin fon resmiydi. Sizde benim gibi,hem kaleme ve hemde fırçaya gönül veren kimsesiniz.Fon resminizi de şiiriniz gibi çok beğendim. Şiirin güzelliği,hak ettiğini almış.Mükemmel anlatımlı bir eserdi. içtenlikle kutluyorum,sevgi ve esenlik dileklerimle.
*** Günün seçkisi olan bu duygu dolu şiir muhteşemdi, haz alarak beğeni ile dinledim. Bu nadide eseri ve değerli kalemi can-ı gönülden Tebrik ederim. Nice seçkilere... En içten selam ve saygılarımla. Bol ilhamlı günler dileği ile esen kalınız Şairem.
Okurken hüzünlendirse de dinlerken yüreği sızlatıp gözden damlasa da şiir hak ettiği ödülü almış mı dır? Bence daha fazlasını hak ediyor. Kavuşamayan aşklar hüzünlü yaylalarda ağlar. İşte kavuşmayan aşık kavalının nefesindeki nağmelerde bulur teselliyi. Ah nerde çeşme başı takiplerimiz köyümüzde. Yürek sesiniz ve kaleminiz var olsun. Tablo ise bir ihtişamı örneği hocam. sevgi ve muhabbetle...
Evet hocam şiiriniz duygulandırdı. Ben bir Yörüğüm, çiftçi çocuğuyum. rahmetli babama toprak adam derlerdi toprak oldu. Köyde büyüdüm şehirde okudum, şehirde oturuyorum, şehre alışamadım.
Sayenizde yine güzel bir şiir okuma ve dinleme fırsatı yakaladık Ülkü Hanım.Ayrıca bu muhteşem resim ve tablo için kutluyorum sizi.Yürek sesiniz hiç susmasın.O güzel ve özel gönlünüzden duygular,bu duyguları bizlere aktaran parmaklarınızdan ve yazan kaleminizden mısralar eksik olmasın.Kutluyor,yine yeni şiirlerde buluşmak üzere sevgi ve saygılarımı iletiyorum.
Annelerin gününü kutlamak istemiyorum Annelerin hiç alamadığı bir dünya Istiyorum Annelerin ayaklarının altını öpelim Zira cennet orada ariyalim bulalım diyorum
Yürek sein hiç susmasın Yürekten kutlar Sayğyla selamlıyorum efendim
Birine sevdalısın, asla geçmezsin ondan. Sevmek ilahi bir duygudur, başlık parası geleneği halen devam etmekte, nefret bir durun bu, satılık eşya mı ,ne acı.Sevenler ayrılmasınlar,ayırmayın ne olur.Güzel bir konu sözler ince, yorum çok güzel.Tebrik ederim Ülkü öğretmenimiz... Saygılarımla...
can öğretmenim asil arkadaşım bu sayfada hep şiir okuyorum sizin her şiiriniz günün şiiridir bu ortada gerçek şairlerin hala var olduğunu görmek çok büyük bir mutluluk şiir yorum resim dört dörtlük bir SANAT SAYFASI +SANATÇI SAYFASI tebrikler sevgiler
sizin harıka şiirlerinizi okuyup dinlerken mest oluyorum hocam yüreginize ağzınıza sağlık ______________________ saygılarımla selamlarım kalın sağlıcakla
Şifasız bir illettir, kanıyor gönül yaran. Aşkındır tek cevherin, kesede yoktur paran. Koysalar teraziye, ağırdır gönül daran. Ne fayda geçmez bunlar, güzel kız elin olur.
O güzel yüreğine sesine sağlık sevgili ablam Çoookça sevgiler sunarım.
Kavalın nameleri, vuslat türküsü çalar. Sevdanı düşündükçe, gözlerine yaş dolar. Yârini göremezsen, rengin sararıp solar. Turnanın kanatları, rüzgârın yelin olur
Şifasız bir illettir, kanıyor gönül yaran. Aşkındır tek cevherin, kesede yoktur paran. Koysalar teraziye, ağırdır gönül daran. Ne fayda geçmez bunlar, güzel kız elin olur.
1 MAYIS İŞÇİ (ÇALIŞANLAR) VE BAHAR BAYRAMI KUTLU OLSUN. Coşkulu gönüllere sağlık. Çok çok beğendim. ...................................................... Saygı ve Selamlar...
Ne güzel bir çalışma olmuş şiirle özdeşleşen... Kutlarım canı gönülden güne düşen yürek sesinizi..gönül sesiniz daim olsun şairem sevgiler şiir yüreğinize...
Sevgili ustam, kutluyorum, tebrikler. Günü sonuna kadar hakeden bu güzel aşk hikayesiyle sanki eski Türk filmlerinden birini seyrederken buldum kendimi. Alıp yıllar öncesine götürdünüz, hayalde olsa teşekkürler... Çok güzeldi, büyük keyif aldım. Emeğinize, yüreğinize sağlık. Sevgi, saygı ve selamlarımla, esen kalın...
Değerli eseri defalarca okuyup resme tekrar tekrar dönüp baktığımda, çaresiz çobanın içli kavalında, karşılıksız ve derin, saf ve duru aşk nağmelerini, sesinizin içtenliğinde buluşturdum. İnsan ruhundaki tertemiz duyguları depreştiren güzel resminiz, şaheser heceniz ve duygulu yorumunuzu paylaşmaktan mutluyum. Tebriklerim candan. Sevgilerimle.
Şifasız bir illettir, kanıyor gönül yaran. Aşkındır tek cevherin, kesede yoktur paran. Koysalar teraziye, ağırdır gönül daran. Ne fayda geçmez bunlar, güzel kız elin olur.
gönül sesin susmasın kalemin daim olsun ne kadar içten samimi dörtlüklerdi..
Ülkü hanım bu kadar güzel yetiyi size veren Rab'bime kurban olayım siz ne kadar güzel bir insansınız içinizin temiz güzelliği resminizde ki gülümsemeyle,şiiriniz de nakşettiğiniz çoban resmiyle bütünleşmiş kutluyorum sizi. 2010 da yaptığınız resmin ilhamı yeni gelmiş demek ki benimde ilhamım geldi şimdi.))
Şiir amaç değil araç olmalı her zaman Temiz aşkları yazmalı gel zaman git zaman Gül'den gergef periden ilham al,bak o zaman Dökersin dizelere,ibrişim telin olur.
Garibin aşkı esasen en temiz , en tabi, kaynak suyu gibi tertemizdir. Yalanı dolanı olmaz. Adam gibi sever. Yürekten sever. O duygulara ulaştığında ne büyük yucelik olduğu görülür. Bu muhteşem şiir bu böyle bir askı ve sevdayı o kadar güzel altmış ki aynı duygu heyecanı okuyucusuna veriyor. Yazan dost kakemdasi gönülden kutluyorum. Harika ve de müstesna bir şiirdi. Bir Anadolu aşkıydı.
Keyif alarak okuduğum güzel bir şiirdi Keza resim çalışmanız da çok balşarılı Emeklerinize sağlık, güne yakışmış çok kutluyor, muhabbet dolu sonsuz selam ve sevgiler yolluyorum
Resim ve şiir kardeşliği öyle hoş ki anlatım nedense bu tarzda çok başarılı değilim başarmak için uğraşıyorum bu güzel şiirler bize ışık tutuyor Tebrik ve takdir ederim Saygı ve selam ile
Şifasız bir illettir, kanıyor gönül yaran. Aşkındır tek cevherin, kesede yoktur paran. Koysalar teraziye, ağırdır gönül daran. Ne fayda geçmez bunlar, güzel kız elin olur. SEVGİLİ ŞAİR ARKADAŞLAR YOKSULLUĞUN DANİSKASINI GÖRDÜM. PARAN OLMAZSA AŞKIN SEVDAN DA OLMAZ. BU ÇOBAN ARKADAŞIMIZA BANKADAN BİR HESAP AÇALIM DA MURADINA ERDİRELİM.HACCA GİTMEDEN DAHA SEVAP ALIRIZ. YALNIZ KENDİ BAŞIMA BU İŞİ YAPAMAM. GÜCÜM YETMEZ. ÜLKÜ ÖĞRETMENİMİZE TALTİFLİ YAZI YAZMAYA GEREK YOK. TAM BİR ANADOLU ÖĞRETMENİ. EN DERİN SAYGILARIMIZI SEVGİLERİMİZ SELAMLARIMIZI SUNARIZ.
Resim çok güzel bana çocukluğumu hatırlattı .Bu resimde ben kendimi gördüm Dedemin kuzularını otlattığım günler aklıma düştü , Dağ çiçekleri , çiğdem ve papatyalar vardı kuzuların yanında bir de ben Ne yalan vardı ne de kin Arıyorum o günleri desem yalan olmaz Güzel şiir Ülkü hanım tebrikler Selam ve saygılarımla
Duygu dolu nayif bir şiir ' hikayesiyle bütünleşmiş Emeğinize sağlık sevgili ' Gül Peri hanımefendi .. Selmalar Sevgiler Bülbüller zar ederken, sararır ölür güller !!!
Şifasız bir illettir, kanıyor gönül yaran. Aşkındır tek cevherin, kesede yoktur paran. Koysalar teraziye, ağırdır gönül daran. Ne fayda geçmez bunlar, güzel kız elin olur.
Resim güzel,şiir güzel,şair arkadaşımın kalbi güzel daha ne olsun? Kutluyorum usta kaleminizi. Sağlıcakla kalın...
Şiirinizin mısralarından önce gözlerim fon resme takıldı hep söylüyorum .Rabbim güzel özellikleri becerileri bolca size vermiş yetenekleri insan imreniyor.Mısralarınıza gelince bir vakitler çok eskilerde bir şarkı vardı Parayla saadet olmaz.Gerçi tam anımsıyamıyorum fakat sanırım akabinde parasız saadet olmaz bestesi yapıldı. Yurdumun yörelerinin türlü türlü töresi örf adeti var doğru yada yanlış gelenekler böyle gelmiş böyle gider Ağa yada zengin kızı hiç çobana yar olur mu iki gönül bir olunca samanlık seyran olmuyor artık maalesefte gerçek aşklar böyle eşitsizliklerde ortaya çıkıyor
Sevgili Ülkü hocam, sanatın yüreklere verdiği o hafiflik usta kaleminizden bir bir dökülen. Masal tadında ne naif bir anlatımla resmetmişsiniz hem yazınsal mahiyette hem de çiziminizle. Kıymetli kaleminizi okumak bir ayrıcalıktır sevgili Ülkü hanım ve duyumsattığınız bu güzellik için teşekkürlerimi sunuyorum efendim. Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle gönül dolusu ve en derin saygılarımla kıymetli hocam... iyi ki varsınız.
Şiir yürekli güzel gönlünüz var olsun.Bu güzel yorumlar benim yazma arzumu tetikliyor ne kadar teşekkür etsem azdır.Yazılarımı ve şiirlerim,sizler gibi şiir yürekli dostlarıma sunmak beni çok mutlu ediyor.Selam sevgiler.
Fon resmi harikaydı,ellerinize sağlık şiirle tam bir bütündü.Şiir ise zaten mükemmeldi.Çok güzel ama sonu acı biten bir aşk hikayesi.Okurken hüzünlendirdi.Şiir ve resim tam bir köy havasını yansıtıyor kendini o dünyanın içinde buluyor insan sanki.Yürekten tebrik ediyorum sevgi ve saygılarımla
Sevgili ülkü hocam aşk ister zengin ister garip her gönlün süsü bazende yaşamın tek amacıdır demek ki sadece şehirde değil kırsal alanda da insan sayılabilmenin aracı para
ah kapital düzen etkili ve manidar şiir ayrıca tablo çalışması içinde kutlarım
Kırlarda papatyalar, seni görmeden açmaz. Önünde durur sürün, başka yerlere kaçmaz. Doğaya alışmışsın, seni şehirler açmaz. Baktıkça gökyüzüne, cennete yolun olur. Gönül kaleminize sağlık hocam sevgiler saygılar şiirli geceler
Şairem bir an kendimi onbeş yıl önce Van iline gittiğim de siirinizde bahsettiğiniz anima goturdunuz... O kavalin sesi vs o anı bana yeniden yasattiniz siirinizle resminizle... Gonlunuze elinize sağlık Binlerce teşekkür ederim sevgilerimle
Ne güzel bir anlatım. Film izler gibi okudum. Seslendirme harika olmuş. Yüzde 75'i kentte yaşayan bir ülke de köylerde birbirine tutulacak genç insan dahi kalmadı efendim. Anımsattınız köy aşklarını. Yüreğinize sağlık. Selamlar ve saygılarımla..
Milli Piyango biletini hep almışımdır. Kendim için bir hayalim yok. Hep etraftakileri memnun etmek için hayaller kurarım. O kadar içten yazmışsınız ki bu şiiri. Eğer bana para çıkarsa gidip o gence ağanın kızını alacağım. Söz... Selam ve Saygıyla Hocam.
Şiirdi...kurgusuyla, örgüsüyle, anlam ve anlatımıyla mükemmel bir hece şiiri... Yine kendinize ait olağanüstü güzel konu resmi ile, musiki tadındaki şiirinizi okumak bu geceki en büyük şansımdı. kutluyorum...saygılar sunuyorum.
Keyf aldım.
Güzel dizelerin sahibini,
Canı gönülden kutlarım.
____________Selam ve Duâ ile.