önce ruhuma, sonra kalbime dokundu ellerin bir nisan akşamıydı, ılık yağmurlar altındaydık önce sen durdun, sonra ben gördüm gözlerini düşer gibi olup, sever gibi yaslanmıştın omuzlarıma tutmuştum elerini, kaldırmıştım ayağa işte o teşekkür ettiğin o ilk andan sonra o kaldırım taşlarında yaktım sigramı önce su, sonra ateş dokunmuştu yüreğime
gün geçmesin ki aylar gelmesin, bekledim yine her an gelir, yağar yağmur düşüncesiyle saydığım insanların ve geçen araçların ışığında elimde bir şemsiye, yaslanmıştım bir durağa koşturuyordum işte öyle ayağı kayan herkese belki sensindir diye az hayır işlemedim ben az gülmedim kendime, dokunmuştun bir kere yorulmuştum aslında, sokulmuştum yalnızlığa dinlenebildiğim tek yerdi bastığın caddeler ama gün değmesin ki, hiç vazgeçemediğimdin hiç bilmedin ki, kayıp gitmiştim gözlerinden her kime baksam, ellerinde senin kitapların önce ruhuma, sonra içime düştüğünden an olsun ki düşmüyorsun sözlerimden.
olur ya belki bir sokakta karşılaşırız yine yine bir nisan akşamında ılık bir yağmur yağar bil ki zamanı durduracağım o gün bil ki zaman, kendinden geçecek bil ki kalbinden geçeceğim o vakit hazırlan, fırtına var yine, kopmak üzere uyanacağım beklenen soğuk kaldırımlardan hadi gel, dön sende özlenen caddelere bıraktım o güneşli sarı limanları eğdim başımı, eyvallah çekiyorum yollara gelirsin bir gün diye, santim santim yerlere kısa kısa notlar bırakıyorum okursun diye, büyük harflerle yazıyorum önce ruhuna, sonra kalbine dokunuyorum sözün ilki bendendi, gizli güzelliğimdin son sözü şimdi senden bekliyorum.
her mevsim bir nisandır artık
önce ruhumu, sonra kalbimi geri istiyorum.
…
ÖNCE RUHUMA YA SONRA? – Mawish Şiirleri – Mert Zafer Cansever
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Önce ruhuma, ya sonra? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Önce ruhuma, ya sonra? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir okuyucunun kendini şiirin kahramanı olarak gördügünde şiir şiirdir tabi bu benim şahsi görüşüm işte o şiir bu şiir ve o kahraman da benim kendimi öyle hissediyorum kutlarım saygılarįmla
işte o şiir bu şiir ve o kahraman da benim
kendimi öyle hissediyorum
kutlarım
saygılarįmla