Çizilmiş hiçbir sınıra tahammülüm yok Ben sınırsız diyarlarda yaşarım Yüzleri maskeli insanlara itimat etmem. Sığmam hiçbir kafese,taşarım!
Ben İzmir’de zeytin de olurum, Adana’da şalgam da. Fransa’da şarap olurum, İran’da Hayyam da.
Cigara içerken arkadaşlarım Ben içmem, Şehir dumanlı görünüyor onlara. Benim sınırlarım yok,bucağını görmem.
Öksüz bir vatanın evladıyım. Bir ay-yıldızsevdasıdır, Hiçbir kilit açamasa da hayatımı. Ben ülkeme sevdalıyım.
Sosyal bir savaş içimdeki, En ağır susturucu bile kesemez sesimi Patlarsa içimdeki hayaller Bastırmak için yakarım nefsimi.
Akşam oldu mu geçerim içlerinden. Kızıl saçlı çocuklar bakarlar birer birer. Bedenimde ince bir hilal bıyık En alçakça kurulmuş pusuyu deler de geçer.
Üşüyemem asla ben. Erzurum’da ayağı kara basan kardeşimin. Sıcak olduğunu görmeden. Ne haddine kelebek uçurmak kalbimin.
Ben İzmir’de bir yiğit savaşçıyım. Kafamda daima kurulamayacak hayaller. Ben düşmanında ensesinde bir kurşunum. Buradayım,nasıl gelecekler!
Bir gün şehir yine altımda, Ben şehrin dibinde. Sis diye uydurulan derin duman tabakası. Bizim arkadaşların ciğerinde. Her iç çekişte. Farklı beyinlerde..
Rize’de çay olmayı da bildim. Çanakkale’de toprak olmayı da. Hiroşima’da can vermeyi de gördüm. Dicle de yaralanmayı da.
Yeri geldi duvar oldum Berline. Zehir ettim dünyayı iki kardeşe. Komünistlerin zehri yayılınca. Ben bile hayret ettim kendime.
Sigarayı çok içerdim, Ama sonra kızardım kendime. Düşüncelerimizin ömrünü kısaltır. Umut verirdim Şeyh Saide !
Hücredeyim,Dicledeyim,yerin bilmem kaç dibindeyim Memleket sevdası çeken askerlerleyim. Madem binlerce kez sıkıldı kalbimize. Çok kez şehit olduk cennetteyim.
Kara tren olmadık Yolumuz düz gitmedi hiç İnançlıyım Kararlıyım Gönlü duman olanlara dek Ben de insanım Özledim çoğu şeyi bu ıssız yerde. Hem sevdiğimin gözlerini. Hem annemin sözlerini. Ben şimdilerde toprağa karıncayım. Görmediniz mi izlerimi.
Süslü hayallerim yok benim. Ne bir cigaraya verdim kendimi. Ne de şehrin alçalan göğüslerine. Gözlerim eksik gezerim. Onlar göremeyen bedenlerde. Kulağım eksik gezerim, Onlar duyamayan bedenlerde. Dilim eksik gezerim. Onlar konuşamayan bedenlerde. Ağzımda bir türküyle gezerim, Duyururum duyman bedenlere. Göz olurum görmeyen her şeye. Ses olurum haykıracak cesur yüreklere.
Benim sırım olmadı hiçbir zaman. Sadece biraz rol yaptım. Çizilmiş bir kader vardı. Benimsedim,oynadım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Abdal düşünceler. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Abdal düşünceler. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Medeni bir haykırışın Dünyanın gözüne serilişi Şairin gözünde vede ruhunda bir Dünya insanın haklı yakarışıydı mısralarınızda söylemleriniz cümlelerle şiirsel olarak!... Hakkıdır hakka tapan milletimin istiklalll Buram burammm Kaleminiz daim olsun Değerli Şairrrr saygılarımlaaaa.....
Ben İzmir’de bir yiğit savaşçıyım. Kafamda daima kurulamayacak hayaller. Ben düşmanın da ensesinde bir kurşunum. Buradayım, nasıl gelecekler!
Kürşad kardeş, Sizin siteye başladığınız zamanı hatırlıyorum. Ben de yeni idim. Çoook yol katettiniz. Tebrikler. Zaten eğitiminiz de bu yönde. Edebiyat hayatınızda başarılar. Ben ellisinden sonra başladım. Geç kaldım. Ama, şiir dünyası güzel. Selamlar İzmir'e Avusturya'dan.
Süslü hayallerim yok benim. Ne bir cigaraya verdim kendimi. Ne de şehrin alçalan göğüslerine. Gözlerim eksik gezerim. Onlar göremeyen bedenlerde. Kulağım eksik gezerim, Onlar duyamayan bedenlerde. Dilim eksik gezerim. Onlar konuşamayan bedenlerde. Ağzımda bir türküyle gezerim, Duyururum duyman bedenlere. Göz olurum görmeyen her şeye. Ses olurum haykıracak cesur yüreklere.
Benim sırım olmadı hiçbir zaman. Sadece biraz rol yaptım. Çizilmiş bir kader vardı. Benimsedim,oynadım.
Kalemine yüreğine bin bereket çok güzel yazmışsınız tebrik ediyorum selamlar....................
Süslü hayallerim yok benim. Ne bir cigaraya verdim kendimi. Ne de şehrin alçalan göğüslerine. Gözlerim eksik gezerim. Onlar göremeyen bedenlerde. Kulağım eksik gezerim, Onlar duyamayan bedenlerde. Dilim eksik gezerim. Onlar konuşamayan bedenlerde. Ağzımda bir türküyle gezerim, Duyururum duyman bedenlere. Göz olurum görmeyen her şeye.
Akıl dolu ve bir şiir de aradığım en güzel şey olan şuurlu bir şiirdi şiiri bir yol üzerinde yürütmüşsünüz.Çok beğendim duygular düşünceler gözlemler harika bir şekilde aktarılmış. Ayrıca şiire verdiğiniz ABDAL ismi ayrı bi akıl dolu hareketti. Hayran kalmamak elde değil bu şiire.. Günümün şiiri seçtim. Devamını dilerim..
HARİKA.. Bayıldım bu dörtlüklere uzun uzadıya verilen mesajlar içeride yaşadığınız dünyanın da dışa yansıması şiirdeki evrensel duygular ile birleşen gönlünüz bana harika duygular yaşattı.. Tebrik ederim..