Çocuklar beyaz bilyeli Toprakla sarmaş dolaş Avazları çıktı meydana Kızgınlar bir hayli Aralarında bir küfür dönüyor Yeni bir aşk kadar sıcak hava Laf dalaşları kundaklanıyor İnce bir çizgi Toprağı hissedercesine çizilen Beyaz dediysem,o sadece Eve geç kalma korkusu,akşam Mavi düşler kararıyor Bir çocukbeyaz bilyeli Yaşantısı kısa sürüyor.
Dünden kalan yemek kokulu Solmuş tezgahın üzerinde İki-üç günlük terlemiş bir bardak Hayattan soyutlanmış bir buzdolabı Tüm çıplaklığıyla İçinde bir ateş yangını,çocuğun Yeni bir hayata kapı aralar asaleti ile kavradı Her şey o soğuk su içindi Bilmediği çok şey vardı Anneler toprak sevmez Bir de yamalı pantolonda Yaralıydı,artık daha da yaralı.
Karmaşık?Ardışık?Yığın düşünceler? Nereye taşınıyorlar Daha çürümeden Nitekim aristokrasi Ölmeye başladı Düşüncelerimin ertesi Artık yavaşladı,geldiğinde Ardında getirdiğin gençliğin Kabul görmedi tabi Çocuklar beyaz bilyeli idi.
Ve bir halı Desenleri çok şey anlatıyor Bir sıkımlık canı var O’da desenlerin arasında yaşıyor Utanç:Girdiğimiz yanlış yol Çıkması da bir hayli zor Bir de baba korkusu Anneninki yamalı pantolonda bitiyor Sessiz kaldıkları her dakika Mangal ateşini harlıyor Bunlar kuzey rüzgarları:soğuk esiyor Ya yanaklarda dolaşan o ısı İntihar gibi,acısı çekilmez Ya da kalpte bir sızı En cana dokunanı odur Sen defalarca dirilsende,o ölmez.
Güneş tam anlamıyla çekiyor elini Sıkı tuttuğu avucundan Bir göz yaşı gibi bırakıyor Usulca yere bilyeleri Bu gece,düşlerinde batıyor Güneş Hayaller orada sönüyor Bizim orada çocuklar Bir günlük hayat yaşıyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beyaz bilyeler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beyaz bilyeler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çocukluk anıları güzeldir,tadına doyum olmaz o günlerin.Birkaç bilyan,yada bir başka oyuncağın varsa dünya senindir.Çocukluk insanın tok gözlü olduğu en güzel anlarıdır.Güzel dile getirmişiniz üstadım.Biran o günlere gittim.Selam ve saygılar.
Güneş tam anlamıyla çekiyor elini Sıkı tuttuğu avucundan Bir göz yaşı gibi bırakıyor Usulca yere bilyeleri Bu gece,düşlerinde batıyor Güneş Hayaller orada sönüyor Bizim orada çocuklar Bir günlük hayat yaşıyor.
Çok şiirdi şairim yüreğiniz dert görmesin beğeniyle okudum kutlarım
Olay,olgu daha öte bir şekilde anlatılamaz hele ki kendimi bulduğum bu dizelere sevda sözcüklerimi yanaştırmazsam hiç olmaz emeğinize sağlık böyle güzel eserler bırakıyorsunuz arkalara.
Bu ne harika dizeler bu ne harika benzetmelerdi böyle arisrokratlık yakışmadı ama halka inin biraz ulusa sesleniş biraz.. Her şeyini beğendim kusur arasam da bir kaç parça zor bulurum gibi yüreğine sağlık çok beğendim.
selam ve sevgilerle