görmesem de sever, bilmesem de hissederdim seni ne güzeldi ki kaybetmediğim tek umudumdu güvenim rahatlıkla çıkar evden, uzanırdım çarşıya pazara özleminle bastığım yollar, bakındığım gökyüzümdün unutmuştum sessizliği, şarkılar ezberliyordum ki sana dair ne varsa, yürüdüğüm her mesafe içinde seni doya doya kalbimde, yaşatmak istiyordum.
kırılgan yapım ve camdan kalbimin suyuydun sen çınlayan kulaklarımın ardında arardım hep sesini çok şey öğrendim şu divane sevgiyle bu hayatta olmadığın saatleri yaşatmayı öğrendim en başta yokluğunda varmışsın gibi yaşamak, el ele olmak ayın bile kıskandığı en güzel geceyi anımsatmak yıldızyıldız yağmaktı seninle ikiz gönlümüze.
rüzgarın tersine kurdum hep hayallerimi, güzeldi kapılıp gitmedim hiç bir zaman yoldaki gözlere solup gitmedim olmadığında, yeni fidanlar ektim rengarenk güller sevdim hep adları seninle vardı gocunmadığım tek şeydi tutuştuğum şu yangınlarım ve vurulduğum tek yürekti içime sığdırdıklarım sonu başı sen, altı üstü ben, delice aşıktım ben.
gelelim kör ettiğinde gözlerimi görmediğim güne saflığın kurbanı, aşkın merhameti gibi bir şeydi her ne yapsan olumlu bakar, istemezdim ağlamanı her ne desen inanmıştım sana, en başında ateşe duymadığım kokusu vardı ellerimin, yanık yanık çıkan dumanların bakışları bir kıyametmiş meğer oysa ben senden başka bir şey hissedememiştim.
bir tabela görürsün ya yolların yan tarafında işaret eder sana hangi yöne gideceğini, sessizdi kimi zaman umursar bakar, önemsersin yollarını ya da es geçersin metal şeyi, bilirsin kendini hiç kulak asmadım şimdiye böyle söylenen sözlere hiç umursamazdım elleri, düşünceleri, gözleri yavaş yavaş da görmek istemezdim o ihanetleri.
soramadığım sualler kemirmezdi hiç beni, içimi kendime güvenmezdim ben sevgine inandığım kadar körü körüne yüzmemiştim hiç balıksız bir denizde böyle başı dik gezmezdim ben soluksuz gökyüzünde şimdi yüzleşeceğim bir aynam kaldı, o da sensiz geri doğru sildiğim sözlerim var ki dayanamam ısrar etme gözüm, ben o kirli gözlerine bakamam.
caddeler sır tutuyor ruh saçıyordu aşkla anısına ser vermiyordu kaldırımlara, sözsüzdü ihanetleri bedenseldi işaretler, utanan yolların kollarında zevk-i aşksevgisiz ve o günü birlik yollarında utanırken bakmaya sana bunu ben nasıl anlatırdım biliyormusun bugün, geçici olarak içimi aldırdım anladım ki sevgiyle sessiz, çıkıp gitmekmiş adım.
…
ÇIKIP GİTMEKMİŞ ADIM – Mawish Şiirleri – Mert Zafer Cansever
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çıkıp Gitmekmiş Adım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çıkıp Gitmekmiş Adım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.