TOROSLARDA UNUTULAN GİZEMLER ŞEHRİ ERMENEK BÖLÜM- II
Orta Torosların güney, Güney Torosların kuzey yamaçlarındaki yemyeşil ormanlar,berrak, pırıl pırıl gökyüzü,vadi derinlikleri 200 bazı bölgelerde ise 1000 m ye ulaşan ve bu vadilerden , kalyonlardan akıp giden , yazın miskin miskin, mışıl mışıl, uslu uslu, kışın ise, kabaran, coşan, uçan kuşu bile kapacak şekilde boz bulanık akan Göksu Çayı ile Ermenek ilçemiz ve yöre gerçekten görülmeye, gezilmeye değer bir ilçedir. Eski anane , gelenek ve göreneklerini hiç kaybetmeyen yöre halkının ise, misafirlerini, konuklarını ne kadar güzel ağırladıklarını göreceksiniz.
Göksu çayı, Ermenek’ e gelinceye kadar, Göksu çayı ismini alıncaya kadar, bakalım hangi aşamalardan, değişimlerden geçmektedir. Bu çayın , Sarıveliler ilçemizin Daran, Çukurbağ, Muzvadi köyleri ile, Sarıveliler, Göktepe( Fariske), Günder, Lemos(Esentepe) Köyü sınırları içinden gelen ikinci bir kolla Ayasa denilen ve adeta bir İrem Bağı oluşturulan bölgede birleşerek,vadi derinliği 1000 m, taban genişliği 25- 30 metre kadar olan kanyona doğru akar .Yöre halkının bağ ve bahçelerini oluşturan bu yere halkımız Ayasa demektedirler. Bu bahis konusu yere güneş öğleyin doğar. çünkü tüm ihtişamıyla yükselen toros dağları bu bölgenin doğusunu boydan boya kapatırlar. Masmavi bir gökyüzü,tüm bitkilerin sarmaş dolaş olup kucaklaştığı bağ, bahçe ile batı ve kuzeyinde yemyeşil orman ve iki çay kolunun birleşimi, ayrıca doğanın rengini, kendi renklerine katan bu çayı, nehri düşünün. Bir hayal edin, gözlerinizde, beyninizde canlandırın bir kerecik lütfen. Size içtenlikle söylüyorum ki, cennetten bir köşe burası. İşte buralar, el değmemiş, keşfedilmemiş, Toroslarda unutulan gizem yüklü yerlerdir.
Ama şunu üzülerek söylüyor ve yazıyorum ki, bu güzel ve keşfedilmemiş bu doğa, bu güzellikler, ne yazık ki bir kaç yıl sonra sular altında kalacak. Şanlı urfadaki HASAN KEYF gibi, tarih gibi. Duyduğum kadarıyla, bu anlatmaya çalıştığım bölgeye baraj yapılıyormuş. Yazık yazık, şaşıyorum bunu uygulayan ve yapma iznini veren sivri zekalılara
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.