- 173 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Önyargılarımız
Önyargılarımız, insanları haksız yere yargılama mekanizmamız. Önyargılarımızla insanlar hakkında istediğimiz gibi eleştirilerin yanında kınadıklarımız var ya.
İşte bu yaptıklarımızın ne kadar kötü ne kadar acımasız bir ahlak anlayışı olduğunu aklımızın ucundan dahi geçirebildik mi?
Acaba böylemi ki diye kendimize sorabildik mi?
Sorma ihtiyacı hissettik mi?
Önyargılı şekilde hareket ettiğimiz kişilere verdiğimiz zararın sonucunun neler olabileceğini hesaba katabildik mi?
Bunları yapabilecek gücü kendisinde bulan insan davranışa geçmeden sonucunun kötü olabileceğini düşünür bu şekilde davranışlardan uzak durur.
Ama günümüz de her şey eleştiri her şey olumsuzluk üzerine kurulu ters yönlü bakış açısı. Sanki insanın gereği olan her şeyin formatı bozulmuş düşünceler ters yönde çalışıyor. Her şeyin formatı olduğu gibi düşünce ile konuşmanın da birbiriyle ortak noktada buluşması gereken bir formatı vardır. Bundan biri zıt yöne hareket sergilediğinde sonuç hep olumsuzlukla bitecektir.
Ne gariptir ki!
Kendimize yapılmasını istemediğimiz kendimiz hakkında sergilenmesini tasvip etmediğimiz davranışları önyargılı davranarak başkalarına karşı yapabiliyoruz.
Kendin için nasıl bir anlayış bekliyorsan karşındaki içinde aynı anlayışı sergilemek sorumluluğunun olduğunu bilmek seni bu duygudan uzaklaştıracaktır.
Yapılan her hareketin, konuşmanın içinde olumsuzluklara yönelecek anlamları aramak hiçbir şey kazandırmayacağı gibi utancının eseri olacaktır. Böyle olmadığını gördüğünde ne kadar utanç bir duruma maruz kalacağının hesabını yap. Yap ki her şeyin bir gerçeğinin olduğunu ve bu gerçeği değiştirmeye kafandaki önyargınla gücünün yetmeyeceğini hesap et.
İnsanlar yaşadıkları hayatı senin için değil kendisi için yaşar. Ruhunda ne varsa bedeninde olanda odur. Onun içindir ki senin ön yargılarına göre hayatına yön vermeye çalışacak olursa doğruyu yanlışa götürür. Sonuç hüsran olur.
Sonuç olarak zamanın derinliğinde oluşan, evvelden ahire uzanan insanlar arası tepkileri bitirmek ve önyargıyı benliğimizden atmamız olacaktır.
- Albert Einstein’in bir sözü;
"Ne kadar hazin bir çağda yaşıyoruz bir önyargıyı ortadan kaldırmak atomu parçalamaktan daha güç."
Bu düşünceyi tersine çevireceğimiz günlerin olması umuduyla…..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.