- 580 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
0104 - AKŞAM - SABAH OLACAK
AKŞAM
Yüzünde elleri sonsuz denizin
Gömelim yüreğe dediğim durum
Saçların en derin bir gökyüzüdür
Varamaz ellerin merdivenleri
Her an bir güvercin çırpınır durur
Kalb atışlarında ve gözlerinde
Mehmet Akif İNAN
***
SABAH OLACAK
Onur BİLGE
Sonsuz deniz utanç içinde… Elleri yüzünde… Fakat şu anda yapacak bir şey yok. Ona sahip çıkamadık. İkinci plana attık. Fakat gücümüz sınırlı…
Ancak biz Müslüman’ız ve Türk’üz! Başı göklere değen yüce bir varlığımız, dünyalara değer bu iki eşsiz sıfatımız var. Allah’a imanla yücelmişiz. Kadınlarımızın kızlarımızın saçlarını yabancılar göremez, onlara dokunamaz, onları okşayamaz. Yabancıların elleri, ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar, namusumuza ulaşamaz, dokunamaz!
Her şey bitmiş değil. Henüz ölmedik, Elhamdülillah sağız! Umudumuzu kaybetmedik, Allah’a güvenimiz var! Gözlerimiz ışıl ışıl, kalplerimiz kıpır kıpır… Arzumuz bir gün gerçekleşecek, eminim!
Evlerin duvarları sır perdesi… İçlerinde anneler var köşe taşları gibi… Kayalar gibi… İmanlarıyla, ibadetleriyle, sabırlarıyla ve kanaatleriyle… Çalışmalarıyla, çabalamalarıyla ve dualarıyla… Her şey çocukları için… Çocuklar, aileleri ayakta tutan barış çelenkleri, zeytin dalları… Ülkemizin umutları, geleceğimizin garantisi… Onlar getirecekler huzur ve mutluluk dolu günleri… Anneler neler yetiştirdi bu memlekette, neler yetiştirecekler! Yeni nesil onların eseri…
Allah’tan bir haber, bir müjde gibi arzu ettiğimiz günlerin gerçekleşmesi ama ne yazık şimdilerde saklanıyor utancından. Ortaya çıkamıyor, mahcup. Durum müsait değil. Böyle olmak zorunda… Henüz bir akşam vakti yaşanıyor ülkemizde. Sabaha daha çok var. Fakat kara gün kararıp kalmaz, güneş var! Battıysa bir daha doğmayacak değil! Ancak gerekenlerin gerçekleşmesi için şu anda hiçbir şey yapamıyoruz. Ancak yazıp çiziyoruz. Bu sabır işi… Her şey için bir vakit tayin edilmiş. Ne yazık ki henüz o zamana gelinmemiş.
Hele şu geçen son on yıl… Bahardan yazdan çok uzaktı. Hüzünlü ve buruk… Neydik, ne olduk biz! Biz böyle değildik. Yine sabır düştü maalesef hepimize. Son on yıl su gibi geçti ama neler götürdü manevi değerlerimizden seller gibi… Yine de biz sadık kullarıyız Allah’ın. Üstümüze düşeni, elimizden geldiği kadar yerine getirmeye azimli ve kararlıyız.
Duygularımızla, sabrımızla yaşamımızı sürdürmeye çalışıyor, zaman sarıyoruz. Bu arada, ölmeden önce ölerek ölümsüzlüğe ulaşmayı amaçlıyoruz. Biz yok olsak da duygu ve düşüncelerimiz yaşayacak. Buna kuvvetle inanıyoruz. Şimdilik ağır bir sabır sınavındayız.
Bu ülke bize emanet! Milletimiz yüce bir varlık! Başı yerlerde değil, bulutlarda ve öyle kalacak sonsuza kadar. Sedeften ak alnına en silik bir gölge bile düşmeyecek! Ne yazık ki içinde olduğumuz durum, bu manevi değerlerimize saldırı, çağın derdi… Dünyayı kuşatmış vaziyette, dünyayı kuşatmış vaziyetteyken Türk’ün ve Müslüman’ın destanı…
***
Onur BİLGE
ŞİİR FISILTILARI - 0104
KİTAP TEMİN ADRESİ:
Şerikan KARA - 0 536 275 90 15
1 SEMİRAY
2 DEFİNE
3 SEVDA
4 AYNA