SİGARAMDA DUMAN DUMAN
Efkârın en büyük tutkusudur sigara.
Efkârı, gam ve kasaveti dağıtmak için içmek gerekir.
Üzüldü mü içeceksin. Sevindi mi içeceksin. Kızdı mı yine içeceksin.
Oturacaksın uygun bir yere, paketi atacaksın ortaya. Çakmakta havalı olacak ha. Bir çay dolduracaksın, dumanı üstünde. Önce sigarayı itinayla paketten çekeceksin. Dudaklarının arasına alıp, havalı çakmakla yakacaksın. Çakmak şak şuk açılıp kapanan cinsten olacak. Sigaradan, deriiiiiin bir nefes çekeceksin. Dumanı öyle ustaca dışarı vereceksin ki, ağzından çıkan duman üst dudağının kenarını sıyırıp tekrar burun deliklerinden ciğerlerine gidecek. Dumanı hiç ziyan etmeyeceksin. Bir ohhh! Çekeceksin ki. O biçim. Gel keyfim gel.
Şu sigara paketlerinin güzelliğine, estetiğine bayılıyorum. Paketlerin üzerlerinde ki ”Sigara Sağlığa Zararlıdır.”,”Sigara Öldürür.” vb. gibi sözler bana vız gelir. Ben üzerinde uyarı yazılarını silerim, yırtarım. Ben ille de içerim arkadaş.
Uzun sigara,kısa sigara,yuvarlak sigara,yassı sigara,puro,pipo hepside hayranlık duyduğum efkar dağıtıcıları.Çeşit çeşit.Hele sarma sigara.Çek babam çek.Tüttür yavrum tüttür.Filtreli sigaralar kesmezse birinci, ikinci,üçüncü veya Bitlis sigarası bulur çekerim..
Amerika’da Kızılderili reisi “Oturan Boğa” barış çubuğu tüttürürde, ben tüttüremez miyim? Tütün Amerika’dan dünyaya yayılmış.Ne faziletli ülkeymiş bu Amerika.İnsanlığa ne güzel bir bitki armağan etmiş.!
Sigara; artistik bir hava verir insana. Ağzınıza bir sigara alıp, yan profilden poz verip fotoğraf çektirebilir, evinizin en güzel köşesine asabilirsiniz. Türk sinemasındaki kötü kadın rollerine çıkan aktrisler gibi, büyük bir ağızlıkla sigara içebilir, karşınızdaki kişinin suratına dumanı direkt üfleyebilirsiniz. İçinde ne içerseniz için. İçin kardeşim yasak yok. Hiçbir söze aldırış etmeden, istediğiniz sigarayı için. Can sizin, ciğer sizin.
Şarkılar boşuna yazılmadı.
“Sigaramda duman duman.
Kadehimde yudum yudum.” Diye diye için.
“Sigaramın dumanı da dumanı.
Yoktur yarin imanı.” Ooooffff deyip deyip, çekin çekin. Ohhhh.
“Bir sigara iç oğlan.
Gel kapımdan geç oğlan.” İç oğlum iç. Yakışıklı olursun. Sigara gönül derdine iyi gelir. Karizmana, karizma katar.
Nerdeyse unutacaktım. Sigaranın sağlığımıza faydaları çok fazladır. Saymakla bitmez.
Cildi güzelleştirir. Ciğerleriniz daha iyi çalışır. Dişlere çok faydası vardır. Bütün dişleriniz döküleceği için diş ağrısı çekmezsiniz. Parfüm veya kolonya kullanmaya gerek olmaz. Ortalık tütün kolonyası kokar. Kanseri önler. Nikotin ve zifir kokusundan bit ve pire de size sataşamaz. Keneler yanınızdan bile geçemez. Kuş gribi olma ihtimaliniz hiç yok. Romatizma olmazsınız. Geceleri evinize hırsız girmez, öksürmekten uyumadığınız için. Köpekler sizden kaçar. Genç yaşta değnekle dolaşırsınız. Sigara içenlerin evinde haşere olmaz.
Sigara içen bay ve bayanların cazibesi artar. Erkekler bir “Paris”, bayanlarda “Afrodit” olurlar. Sigara içenler birer “cazibe” merkezidirler. Dünyanın gündemini bile değiştirirler. Sigaralarında bir nefes çekip, şöööle bi düşündüler mi, en çetrefil sorunları bile, dumanı dışarı üflemeden çözerler.
Sigaranın ülke ekonomisine de çok büyük faydası vardır. Tütün mamulü satan şirketler karlarını artırırken, vatandaşın sağlığına da büyük katkıda bulunurlar. Biz para verip, dumanı savururken, sigara şirketleri kazanırmış, kazansın. Bize efkârı yeter. Sigaraya verdiğimiz paralarla binlerce hastane, okul yapılırmış. Bana ne.!. Bize ne.!.
Şu Amerika’ya bakın; kendi iç piyasasında ”Sigara içmeyin.” kampanyaları ile, kendi vatandaşına “sigara içme” demektedir. Diğer ülkelere de sigara satmak için trilyonlarca reklam parası veriyor.!? Kendi vatandaşına sigara içirme, diğer ülkelere sat satabildiğin kadar. Fedakar Amerika.!? Çok seviyorum, şu barışçı, insancıl Amerika’yı!? Gözlerim yaşardı, hüzünlendim yahu…
Sigara içenlerin, güzel bir “sigar keyfi” için bedel ödemeleri gerekiyor. Hergün 3-5 YTL.sigara parası vermeleri gerekiyor.(Benim elimde olsa sigarayı bedava dağıtır. Büyük bir insanlık hizmeti yapardım.) Sigara önemli. Çocuğunun eğitimine para harcamayacaksın. Evin elektrik su parasını ödemeyeceksin. Eşine istediğini almayacaksın. Evde ekmek yağ olmayacak. İlle de sigara olacak. Hayati bir mesele bu. Sigarasız asla olmaz.
Sigaranın herkesin gözünden kaçan bir yararı daha var. Yazlık tişört, gömlek almaya gerek yok. İçilen sigaranın küllü ateşi gömleğin üzerine düştü mü küçük küçük delikler acıyor. Al sana yazlık gömlek. Kazakların önü öyle. Pantolonların önü yanık. Hepsi yazlık, ne hoş.
Sigara içenlerin kına yakmasına gerek yok. Sigara tutmaktan, parmak araları kıpkırmızı zifir kınası. Ne güzel.
Şu sigara içmeyin diye kampanyalar düzenleyenler var ya. Onlar bu hayattan tat almayanlar. Sigara içmeyin “kanser” olursunuz. Şu olursunuz. Bu olursunuz. Oluruz.
Olsin. Ne olmiş.
Küçücük sigaranın dumanı “ozon” tabakasına zarar verirmiş.
Versin. Ne olmiş.
Çocukların yanında sigara içilmemeliiyyymişimiş.
İçerim. Ne olmiş. Bana kimse karışamaz.
Doğri abicim, karişamazzz. Çek sen. Ohhhh.
**
Aymazlık. Umursamazlık. Duyarsızlık. Kötü olan her şeye meyilli olma.Yasaklara karşı gelme. Doğruyu yanlış yapma.”Yapmayınız” denilen her şeyin tersini yapma. Tükürmeyiniz. denilen yere tükürmek. Çöp kutusu dışında her yere çöp atmak. Kısaca; insanlık yararına olan her şeyi yerle bir etmek bizlere ”fazilet” gibi geliyor.
Çiğneyin yasakları, bakın keyfinize.
Hayatın kısalığı,uzunluğu önemli değil, ”ot” gibi yaşamak önemli sanki.!?.
Gerçi;”Uzun yaşamak önemli değil, onurlu yaşamak önemli.” Demiş bir düşünür.
Bu sözü de kulak ardı edin, “boşverin.”
Şair Yılmaz ODABAŞI
“Bir öyküdür yaşamak.
Uğruna upuzun acılar çektiğimiz.
Bir türküdür yaşamak.
Bir daha bir daha söylemek için delirdiğimiz.” Deyivermiş.
Aşık Veysel’in dediği gibi; ”İki kapılı bir handa. Gidiyorsak gündüz gece.”
Menzile ulaşacağımız son güne kadar.” İnsanlığımıza, insanlara saygımızdan” dolayı, kötü alışkanlıklardan uzak yaşamalıyız.
Dünyamızı “iyi yönde” geliştirmek için çalışmalıyız.
Bu dünyada ”hayvanların ve de bitkilerinde” yaşama hakkı olduğunu unutmamak lazım.
Dünyayı hor kullanmaktan sular kirlendi. Bazı hayvan ve bitkilerin nesilleri çoktan tükendi.
Geri dönüş yok bu yolda…
İllaki; dünyayı yıkalım diyorsanız yıkın.
Yarın çocuklarımıza ne bırakacağız, biz görmesekte, görenler bizi nasıl hatırlayacak?
En basiti, kötü bir alışkanlık gibi görünen “sigara” sizi esir alacaksa alsın. Sigara ile birlikte sizi esir alacak başka “kötülerde” var, unutmayın.
**
Sigara içilmezse, sağlık harcamaları azalırmış. İnsanlar daha sağlıklı olurlarmış. Sigara içilmesini önlemek için yasalar çıkarılıyor. Kampanyalar düzenleniyor.
Ya sigarasız bir toplum oluşacak. Ya da insanlar sigaranın esiri olarak; ”kem-küm” yaşamaya devam edecekler.
**
Annenizden, babanızdan, çocuğunuzdan vazgeçemezsiniz. Sigaradan vazgeçebilirsiniz.
Yok kardeşim, “ben sigarayı bırakmam” diyorsanız.
Kulaklarınızın ardına birer yedek sigara alın. Parmaklarınızın aralarına da yerleştirin. Her cebinizde birer paket sigara yedek bulunsun… Ağzınızda da bir tane.
Tellendirin, tüttürün baylar bayanlar… Dumanı kulaklarınızda çıksın.
Bu dünyaya “kazık” çakmaya gelmedik.
Şuaypodabasi…
18.01.2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.