- 526 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat Pazar'lı Öğrencilerin sorularına cevaplarımız
AYŞE AK SEDA SAYAN LİSESİ ÖĞRENCİLERİN SORULARINA CEVAPLARIMIZ
17.Mayıs.2017 tarihinde 1987 yılında mezun olduğum Ayşe Ak Seda Sayan Anadolu ve Anadolu İmam Hatip Lisesinde(1987 deki adı Pazar Lisesi) “ Okullu Okuyoruz” projesi kapsamında “Okumakla Var oldum” konulu konuşma yapmıştım. Aynı etkinlikte değerli Pazarlı Yazar Mustafa Uçurum ve Ali Bal’da kitap okumanın önemini anlatmışlardı.
En çok okuyan Edanur Durkal 11 AİHL ye Mümin SEKMAN ‘ın “Her şey Seninle Başlar” kitabını , en çok okuyan 2. Öğrenci olan Rüveyda HAS ‘ 11. AİHL “Engelleri Aşanlar” kitabımı, 3. En çok okuyan öğrenci olan Edanur Sürer’e 10 sınıf Anadolu Lisesi “Recep Yazıcıoğlu’nun Liderlik Sırları” kitabımı hediye etmiştim.
Öğrenciler sorular sorarak merak ettiklerini öğrenmek istemişlerdi. Ben de orada soruları cevaplamıştım ve buradan de cevaplıyorum ki , daha çok insan faydalansın.
SORU- En çok etkilendiğiniz yazar kimdir?( Semanur Tevfik)
CEVAP- Kişsiel Gelişim alanında Mümin Sekman en çok okuduğum yazar. Doğan Cüceloğlu, Muhammed Bozdağ , Ahmet Ümit, Orhan Pamuk Yaşar Nuri Öztürk fark gözetmeden okuduğum yazarlar. Faydalandığım her güzel kitabı okuyarak bana artı değer katmasına yardımcı olan her yazarı okumayı severim. Siz de hangi yazar size faydalı oluyorsa onu okuyun. Başkalarının beğendiği yazarları siz beğenmeyebilirsiniz. O yüzden siz kendiniz faydalanacağınız yazarları görerek faydalanmaya bakın.
SORU- Kitabınızı 1 yıl önce okumuştum. Kitabınızda sizi en çok etkileyen engelli kim olmuştur? - İbrahim Yücel
CEVAP- Helen Keller hem kör hem sağır ve hem de dilsiz insan olarak hem kendini geliştirmiş hem de akademik kariyer yaparak insanları aydınlatmış. Ama kitabımda anlattığım her hayat hikayesi benim gelişmeme sebep olduğundan hepsi de beni etkilemiştir.
SORU- Kitabınıza “Engelleri Aşanlar” adını vermişsiniz. Siz yaşamınızda ya da eserlerinizi yazarken engellerle karşılatınız mı? Bu engelleri aşarken sizi en çok hangi engel zorladı.(Vildan Asıl)
CEVAP- Kitap yazmak aslında kolay şey. Bizi üzen asıl kitabımızı insanların emeksiz istemeleri ya da güçleri olanların kitaplarımızı alarak sizin gibi insanlara hediye etmekten kaçınmaları. Halbuki ünlü veya mevki makam sahiplerinin yazdıkları kitapları alarak hediye ediyorlar. Gönül ister ki, bizi sevdiğini söyleyen insanlar bunu sadece lafta yapmayarak bizzat kitabımızı gücü oranında alarak sizin gibi öğrencilere hediye ederek onların faydalanmasını sağlaması.
Kitaplarımız satacak ki, okunacak ki yayınevi de yeni kitaplarımızı daha hızlı yayınlayarak okuyucusuna ulaştırsın. Halbuki en çok engelli yazarlara destek olacak insanlar engellilere destek olmak yerine hatırlı ve mevki makam sahibi yazarların kitaplarını topluca alarak hediye ediyorlar. Engelli yazara sevgi lafta kalmamalı. Herkes gücü oranında yardımcı olacak ki siz gelecek nesiller güzel kitapları okuyarak faydalanacaksınız.
Kitaplarımızı okuyan sizlerde başkalarına kitaplarımızı tavsiye edeceksiniz ve onların okumasını sağlayacaksınız ki elden ele dolanan kitaplar toplumda daha çok insana faydalı olsun. Bunu ne kadar çok yaparsak güzel kitaplar insanları olumlu etkileyerek toplumumuz gelişsin.