- 1781 Okunma
- 14 Yorum
- 2 Beğeni
Favori şairin kim 2
İlkinde bir test ve öneri getirmiştim soruna her ne kadar kendim bile ciddiye almamış olsam da..
Sonuçta siyah beyaz mantıkla bir sanatçıya yaklaşmak ve eserlerini beğenmek zor.
Neyse konuya gelelim .
Yüzlerce şiirin bir günde asıldığı bir sitede sadece iki şiirin öne çıkmasını,sitede saatlerce kalamayacak üyelerin de deneme yanılma metodlarda güzel şiir yakalamaktan başka seçeneklerinin olmamasını anlamakta zorlanıyorum.Favori şair yeterli değil çünkü her şairin her şiiri iyi çıkmayabiliyor .
Böcek sistemi iyiydi sanki...
Böcek demişken aklıma geldi
Böceknağme
Kırmızı allı olsun
Altı yorumla dolsun
Arayan huzur bulsun
Ben bir böcek isterim
Yeterki düşsün akla
Dizeler atar takla
Ağzımdan çıksın bakla
Ben bir böcek isterim
Selam söylen kurula
Heyecanım durula
İster miyim sorula
Ben bir böcek isterim
Pulu neyse verelim
Ki maksata (!) erelim
Göğsümüzü gerelim
Ben bir böcek isterim
Bu şiir kurmacadır
Tutarsız bulmacadır
Sahi fiyat kaçadır
Ben bir böcek isterim
Beneksizse istemem
Al renksizse istemem
Alırsam olur tamam
Ben bir böcek isterim
Cenk der oyun bu şiir
Elime değmesin kir
Şair değil bu fakir
Dostu gerçek isterim
YORUMLAR
Defter adına faydali bir yazı olmuş tebrik ederim.
Aslında ödülde gözüm.olmadı ve olmaz önemli olan siirlerin gercekten okunup hatalarinin acikca yazilmasidir.
Daha bi kac gun once usta gecinen bi kac sair bi hece siirine yorum yapmislar cok guzel harika olmus kusursuz vesair vesair.Neyse
Gunde gercekten kaliteli siirler olmali ve gercek bir sair odulu asla dusunmez ama gel gelelim.ki gune cogu kez olur guzel hece secilmez en azindan kalitesi yuksek heceleri icin bocek geri gelmeli yada gunun siiri oldugu gibi kirmizi kurdeleli az hatali siir de pembe veya beyaz bi sembole olmalidir ama en guzeli bocek tabiki..
Guzel bir yazi olmus eyvallah degerli sair..
Saygilarimla
Kavgacı bir milletiz, itiraf etmeliyiz ki kayırmaca da oluyor bazen. sonuçta seçkideki şairler maaşlı memur değiller gönüllü olarak talip oluyor ve yeterli görülüyorsa kabul ediliyorlar. her gün 200 civarı şiiri okumak kolay değil. Üyelerin de bir hatası var şiirlerini hece veya serbest olarak ayırmıyor belirtmiyorlar. Çalışmalarım bölümünden eklerlerse şiirlerini bu seçenek kullanılabiliyor. güne şiir seçme işi tamamen kaldırılmalı. zira her yazan şiirini güne layık görüyor, zaten beğenmezse paylaşmaz. özellikle hece şiirlerinde şiir yazmak zor zira hem kurallarına uyacak hem de içeriği şiire yakışacak. sadece iyi şiirler seçilecek olsa güne gelen hece şairleri 20 yi geçmez. o da yanlış. herkes beğendiği şairi takip etsin ve okusun. yorum almak için okumuş gibi yapmanın şaire faydası olmaz. Burada alınan ödülün ne faydası var ki zaman gelir site kapanır, çöker istemem de yasaklanabilir. önemli olan çalışıp iyi şiirler bırakabilmektir gelecek nesle.
ben artık öyle yapıyorum takip ettiğim kalemleri aksatmadan takip ediyorum, fırsat buldukça da yeni kalemleri takibe alıyorum bir süreliğine. Ama gerçekten okuyorum, onlar için değil kendimi geliştirmek için. bana gelmişler gelmemişler yorum yapmışlar yapmamışlar, popüler olmuşum olmamışım güne gelmişim gelmemişim hiç önemli değil. Bırakın ödülü şiir okuyun iyi yazın farkedilecek seçileceksiniz. Saygılar.
Bence böcekler de olmasın güne gelme olayı da olmasın.Nedenine gelince hem böcekler hem de güne gelme bazı üyeler arasında tatsızlığa neden oluyor bunun örneklerini gördük hep.Şiirleri güne gelmediği için ise siteden bir dünya kişi ayrıldı gitti.
En güzeli herkes şiirlerini yazsın paylaşsın isteyenler okusun beğensin isterse yorum da yazsın.
Bu tür ödüllerin şiir yazma hevesini kamçılayacağına pek inanmıyorum Şiire gönül vermiş biri ödül almak için yazmaz zaten.
Bütün ödüller iptal olsun:) Böylece o böcek aldı ben neden almadım ya da millet güne geliyor ben neden gelmiyorum gibi düşünceler de kalksın ortadan , herkes mutlu olsun:)
farzımuhal
Popüler şiirler olsun
Ne çok tıkla o kadar pop :))
Dermişim
Gamzelimm
Meramıma tercüman olmuşsunuz. Burası acayip bir alem. Mesele böcek kurdele meselesi değil, önümüze güzel eserleri seçip koymaları gerekirdi; işte böyle olmuyor buralarda. Düşünce, mizah gibi şiirler hiç kale alınmaz. Burada dostlar birbirlerini ağırlar ve uğurlar. Sanat için yazan, okuyan ve değerlendiren insan sayısı pek nadirdir. Şiirinizi ve yazınızı tebrik ederim.
Ben günün şiirlerini hiç beğenmiyorum. Tıklayıp okumuyorum bile. Rastgele bakıyorum. Nadiren iyi şiirler çıkıyor. Değişik bir sistem var burada, anlamak için kendimi zorlamıyorum. Bilmiyorum, birileri birbirlerine kızıyor, kavga ediyor. Kendini beğendirme çabaları filan. Boş işler.
farzımuhal
belli bir kriterin olmayisi (ki zor.kabul edelim)
kurulun her zaman tarafsiz karar veremedigi suphesi bende
ozellikle hece kisminda bazi siirler cok zayif
belki bir turlu denge politikasi guduluyordur
ama madem kurul var ve bir tane cok icinden seciliyorsa bocek uygulamasi donebilir cunku sonucta kurul tum siirleri inceliyor
neyse ben oyle cok bir demokrasi de beklemiyorum
farzımuhal
belli bir kriterin olmayisi (ki zor.kabul edelim)
kurulun her zaman tarafsiz karar veremedigi suphesi bende
ozellikle hece kisminda bazi siirler cok zayif
belki bir turlu denge politikasi guduluyordur
ama madem kurul var ve bir tane cok icinden seciliyorsa bocek uygulamasi donebilir cunku sonucta kurul tum siirleri inceliyor
neyse ben oyle cok bir demokrasi de beklemiyorum
Siteyle özdeşleşmiş ugurböceklerini geri istiyoruz o kaaaa :)
🐞
Sude Nur Haylazca tarafından 2/11/2017 10:17:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
farzımuhal
-Sude Nur Haylazca-
yani şöyle diyeyim popüler seçilme yöntemi zaten bana göre saçma
yorum ve tıklanma sayısıyla listeye otomatik giriyor sanırım. Ben hiç bakmıyorum o listeye. Genelde bildiğim isimleri okuyorum. Ya da hiç bilmediğimi okuyorum.
Böcek olayında ise kurul seçmiş oluyor ki bu da ayrıca bir emektir. Böcek verilen şiirlerin hepsi iyi miydi değil ama o da yazanı motive ediyordu.
Bence böcekler beklemekten sıkılmıştır. Ansızın salar onları şiirlerin üzerine az kaldı. :) Biraz daha şık görünür şiirler.