- 1115 Okunma
- 23 Yorum
- 17 Beğeni
DENİZ DERİNDİR DURULMAZ, DOSTLUK EBEDİDİR UNUTULMAZ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Merhaba arkadaşlar! Bugün sizlere dostluk üzerine bir yazı paylaşmak istiyorum. Dostluk nedir, nasıl kurulur, nasıl korunur ve nasıl geliştirilir? Bu soruların cevabını Mevlana’nın güzel bir sözüyle başlayarak arayalım. Mevlana demiş ki: "Deniz derindir durulmaz, dostluk ebedidir unutulmaz." Bu sözde geçen deniz ve dostluk kavramları arasında ne gibi bir ilişki var? Bence Mevlana, denizi dostluğun sembolü olarak kullanmış. Deniz nasıl derinse, dostluk da öyle derin ve anlamlı bir bağdır. Deniz nasıl durulmazsa, dostluk da öyle kolay kolay bozulmaz. Deniz nasıl unutulmazsa, dostluk da öyle kalıcı ve ebedidir. Peki, böyle bir dostluğu nasıl kurabiliriz? İşte bu noktada Mevlana’nın bize öğreteceği çok şey var.
Mevlana, insanları yargılamadan, sevgiyle ve hoşgörüyle karşılayan bir kişiydi. O, herkesin içindeki güzelliği görmeye çalışırdı. O, insanları olduğu gibi kabul ederdi. O, dostlarına sadık ve vefalıydı. O, dostlarıyla paylaşmayı ve yardımlaşmayı bilirdi. O, dostlarıyla sohbet etmekten ve onlara nasihat vermekten hoşlanırdı. O, dostlarına güven verir ve onların güvenini bozmazdı. O, dostlarıyla mutlu olduğu kadar, üzüldüğü zamanlarda da yan yana olurdu. İşte Mevlana’nın bize gösterdiği gibi, dostluk kurmak için önce kendimizi geliştirmemiz gerekiyor.
Kendimizi sevmeyi, saygı duymayı, anlamaya çalışmayı, kabullenmeyi, sadakat göstermeyi, paylaşmayı, yardım etmeyi, sohbet etmeyi, nasihat almayı ve vermeyi, güven vermeyi ve güvenmeyi, mutlu olmayı ve üzülmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Böylece hem kendimize hem de başkalarına değerli birer dost olabiliriz. Dostluk ebedidir unutulmaz demiştik ya, işte bunun için de dostlarımızı ihmal etmemeliyiz. Onlarla sık sık görüşmeliyiz. Onların hayatlarına ilgi göstermeliyiz. Onların sevinçlerine ortak olmalıyız. Onların sorunlarına çözüm bulmaya çalışmalıyız. Onların yanında olmalıyız. Onlara destek vermeliyiz. Onları dinlemeliyiz. Onları anlamaya çalışmalıyız. Onları motive etmeliyiz. Onları takdir etmeliyiz. Onları övmeliyiz. Onları sevmeliyiz. İşte böyle yaparsak, dostlarımızla aramızdaki bağı kuvvetlendirebiliriz.
Dostlarımız bize hayatın anlamını veren en değerli varlıklardır. Onlarla geçirdiğimiz her an bize mutluluk verir. Onlarla paylaştığımız her şey bize zenginlik katar. Onlarla yaşadığımız her tecrübe bize öğretmenlik eder. Onlarla kurduğumuz her hayal bize umut verir. Onlarla yaptığımız her plan bize heyecan verir. Onlarla girdiğimiz her macera bize eğlence verir. Onlarla attığımız her adım bize güç verir.
Dostlarımız bize hayatın tadını veren en güzel hediyelerdir. Onları kaybetmemek için elimizden geleni yapmalıyız. Onları korumak için gözümüz gibi bakmalıyız. Onları mutlu etmek için çabalamalıyız. Onları sevmek için yüreğimizi açmalıyız. Dostlarımız bize hayatın gerçeğini gösteren en iyi rehberlerdir. Onlar bizi olduğumuz gibi kabul ederler. Onlar bizi olduğumuzdan daha iyi yaparlar. Onlar bizi olduğumuz yerden daha ileri götürürler. Onlar bizi olduğumuzdan daha mutlu ederler. Dostlarımız bize hayatın güzelliğini sunan en özel insanlardır. Onlara ne kadar teşekkür etsek azdır. Onlara ne kadar değer versek yetersizdir. Onlara ne kadar yakın olsak uzaktır. Onlara ne kadar bağlı olsak kopuktur.
Dostlarımız bize hayatın mucizesini yaşatan en harika varlıklardır. Onları unutmak mümkün değildir. Onları kaybetmek istemeyiz. Onları sevmekten vazgeçmeyiz. Onları dost bilmekten şeref duyarız. Dostlarımız bize hayatın sırrını veren en büyük hazinedir.
YORUMLAR
Mevlana sözü yazı başlığı olunca bende yine Mevlana nın bir sözünü eklemek istedim...
Yüz'de ısrar etme, 'Doksan da olur'.
İnsan dediğinde, 'Noksan da olur'...
Sakin büyüklenme, 'Elde neler var'.
Bir ben varım deme, 'Yoksan da olur'.
Hatasız dost arayan, 'Dosttan da olur'....
tebrikler,dostça kalın ...
nejat hoca
Muhteşem ötesi bir makale.öğüt verici.ne yalan söylüyeyim eski dostlar gibi değil şimdi ki dostluklar.malesef 'al gülüm ver gülüm " hesabına dönüştü, keşke yine eskisi gibi olsa.. çok güzel komşuluklar yaşadik.oyuncaklarimiz.yoktu.kendimiz icat ediyorduk.kiremit taşları.gazoz kapakları vs.mutluyduk.simdi herşey var.mutlu degil çocuklar.elinize emeğinize sağlık tebrikler üstadım kaleminiz bitimsiz olsun inşaallah.Dostluklar devam etsin.herkes sevsin birbirini.iyi geceler diliyorum selam ve dua ile kalın
nejat hoca
nejat hoca
Maşallah yeni fark ettim kutlarım hocam Akıcı,özenli ,bir o kadar da ustalıkla tamamlamış dizeler. Okuyucusuna zevk veren bir çalışma olmuş.Emeğine sağlık Sayın Dost Hocam
nejat hoca
GÖRÜRSEM SELAM SÖYLERİM HOCAM;))
EMEĞİNİZE SAĞLIKLAR DİLERİM
DEDİKTEN SONRA,
HAYAT BANA ŞUNU ÖĞRETTİ: DOSTLUK DİYE BİR ŞEY YOKTUR
ÇIKARLAR ÖNCELİĞİNİ HER DAİM KORUR.
BU BİLİNÇLE DOSTLUKLAR KURARSANIZ, HÜSRAN YAŞAMAZSINIZ DERİM BEN
UMARIM BENİ ANLAMIŞSINIZDIR.
ÖRNEĞİN SİZİ ELE ALIRSAK,
SAYFAYA GELDİĞİNİZDE HOŞGELDİĞİNİZDEN TUT Kİ BİR KAÇ ŞİİRİNİZİ DE BEĞENİ YORUM YAPMIŞLIĞIM OLSA DA, BİR GÜN DAHİ ŞİİRLERİME GELMİŞLİĞİNİZ YOKTUR.
HER ŞEY YAZILDIĞI GİBİ DEĞİL DEMEK Kİ MAALESEF HOCAM
EYVALLAH.
nejat hoca
Hele de her şeyin menfaat ve paraya doğru döndüğü bu devirde gerçek dost mumla aranır oldu. Şunu da unutmamalı ki ''Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.'' Allah'a dost olabilmek aslında en önemlisi de bu olmalı... Kutlarım yürekten Nejat Hocam...
nejat hoca
nejat hoca
nejat hoca
433 - O/NUR/dan
O dostlar artık yoklar birer birer gittiler
N asıl oldu bilinmez yeraltında yittiler
U ğrunda can verilen dostluklar da bittiler
R uhlar yalnızlıklara mahkûm oldu nicedir
Onur BİLGE
nejat hoca
"O dostlar artık yoklar birer birer gittiler" ifadesi, geçmişte var olan arkadaşların zaman içinde kaybedildiğini ve bu kaybın peşinden bir iz bırakmadığını anlatıyor. "Nasıl oldu bilinmez yeraltında yittiler" ifadesi, dostlukların kaybının gizemini vurguluyor.
Onur BİLGE
Teşekkürler... Sevgiler... :)
Dost .....
Herkesin aradığı ancak dost mu kaldı ya diye sitem ettiği,
vefanın, fedakarlığın olmamasından dem vurarak serzenişte bulunduğu varlık
Aslında dost aranarak bulunmaz dost yetiştirilir.
Yani önce kendimizi tartmamız lazım biz iyi bir dost kabiliyetlerine ne kadar vakıfız ?
Bize dost olabilecek kişiye layık mıyız?
Kusursuz dost arayan dostsuz kalır hasebince deniz gibi olabiliyor muyuz gerçekten engin ve derin ....
kusurları örtmede gece gibi olabiliyor muyuz?
Velhasıl önce dost olalım sonra o dostu bulalım.
Ve bulduğumuz dost
"Öyle bir dost olsun ki;
Halsizsek halimiz olsun
Dilsizsek dilimiz olsun
Öyle bir dost olsun ki;
Güneşimiz ayımız olsun
En güzel huyumuz olsun
Öyle bir dost olsun ki!
Susuzsak suyumuz
Şaşarsak sağduyumuz olsun...."
Dost ve dostluk üzerine yazdığınız bu yazınızdan dolayı tebrik ederim hocam
Hürmetle
nejat hoca
Bu güzel ifade ve yorumlarınıza katılıyorum. Dünyada kolay olan bir şey kalmadı zaten...
Hocam şu dostluk dediğiniz evrensel değer davası insanlık davası olanların değerleri değil mi yazınızdan bunu anladım kutluyorum saygılar
nejat hoca
nejat hoca
"Ünlü Yunan filozof Sokrates her nasılsa bir ev yaptırmış:
Eş dost merak etmiş nasıl bir ev diye, görünce evi, kimse dememiş güzel olmuş diye…
Başlamışlar kusur bulmaya: Kimi içini beğenmemiş, kızmayın ama şanınıza layık değil odaları demişler.
Kimi cephesine laf etmiş: Karşıdan görünüşü çirkinmiş.
Hepsinin ortak görüşü de çok darmış bu ev. Kim sığarmış canım bu ev denen kulübeye?
Ardından Koca Filozof Sokrates konuşmuş:
- Ah! Keşke bu evin alabileceği kadar gerçek dostum olsa!"
Zamanla öğrendiğin tek gerçek en iyi dostunun ailenin olduğudur. Hatta hiçbir karşılık beklemeden seven annemdir....
Tebriklerimle,
saygılarımla sevgilerimle selamlar.
Naki Aydoğan
nejat hoca
nejat hoca
nejat hoca
Hayatta gerçekten var olmak istiyorsak, dostluğun kıymetini bilmeli, bu değerli hazinenin farkında olmalıyız. Dostlarımızla geçirdiğimiz her an, hayatın en değerli anlarından biridir. Çok güzel bir konuyu kaleme almışsınız üstadım.Elinize sağlık.Sevgi ve saygıyla.
nejat hoca
nejat hoca
Dostluk, karşılıksız sevgi, güven, saygı ve fedakarlık gerektirir. Dostluk, insanın yalnızlığını gideren, hayatını renklendiren, zor zamanlarında destek olan bir duygudur.
nejat hoca
nejat hoca
Dostluk üzerine yazmak kolay değildir. Dostluk, insanların birbirleriyle kurdukları en güzel ve en kıymetli ilişkilerden biridir.
nejat hoca
Dostluk *
Yenilmez içilmez, özgün duygudur
Gönülden sunulan muhlis sevgidir
Hilesiz, hurdasız kalpten, övgüdür
Dostluk saygıdır sevgidir be! dostlar
Dost’un kalpten sözü, ağır gelir mi?
Na-merdin bir sözü, balla yenir mi?
Güven olmayana dostluk denir mi?
Dostluk saygıdır sevgidir be! dostlar
Dost olan dostun yükün almaz mı?
Dost ile can gibi dostu yanmaz mı?
Hilekâr olansa dostsuz kalmaz mı?
Dostluk saygıdır sevgidir be! dostlar
............................................................
diye devam eden şiirimle cevap vermek istedim. Kaleminiz daim ilhamınız bol olsun. Güzeldi tebrikler.
H.C.ÖRS, Ankara - 12/2010 (A - 90)