Önemli olan insanlar, diğer herkesin önemli olduğunun da en çok farkında olanlardır. robert zend
MİNİMUM HATA İLE YOLUMUZ BELLİ. FİTNECİLER, BÜYÜCÜLER DÜŞÜNSÜN BİZENE!
Âşık Yârenî

Âşık Yârenî

@sikyren Üye
ŞairYazarVip Üye
  • 24 Şubat 2026'den beri üye

Şiir Yorumları

Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 19:54:34
Bazen dert sanılan şeyin aslında kalbi yoğuran bir rahmet olduğunu fark ediyor insan.

Vuslatın kaybı değil, yolda kalışın terbiyesi ağır geliyor. Kaleme yansıyan bu derin muhasebe için teşekkür ederim.

Selam ve muhabbetle.
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 19:36:51
Yağmurun rahmetiyle gözyaşının aynı kaynaktan aktığını hissettiren bir yakarış olmuş…

Kelimeler sanki dua gibi yükseliyor. Zamanın ötesine dokunan bu iç ses, insanı kendine ve Rabbine götürüyor.

Kaleminize bereket, yüreğinize huzur olsun.
Münacaat, @salihbolat
20.5.2026 19:28:12
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 18:18:32
Eyvallah Hocam güzel bir yön ve şiir.

Tebrikler
Canlar içinde, @erbensalim
20.5.2026 18:04:25
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 17:58:48
Değerli Kalem;

Bu artık şiirden öte bir tefekkür yolculuğu olmuş. Her satırında tasavvufun derin nefesi, faniliğin sarsıcı hakikati ve gönle işleyen bir irfan dili var. Özellikle “rüya içinde bir rüya” vurgusu insanı kendi içine döndürüyor. Kalemi...

Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 17:43:34
Ben buldum serbest şiir sayfalarından bir tane. Çünkü serbest şiire çok fazla vakit ayıramıyorum.

Sayfanız bana hece yazarı Yârenî'nin serbest versiyonu çağrışımı yapıyor.

Tebrikler
Gözlerinden uzak..., @Elif_V_Mim
20.5.2026 15:50:36
Etkili Yorum
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 17:37:27
Ne güzel anlatmışsınız üstadım… Şiir değil adeta geçmiş bayramların hatıra sandığı olmuş. Özellikle yokluk içinde bile hissedilen huzuru ve bugünün eksilen maneviyatını çok dokunaklı işlemişsiniz. “Tatil oldu bizde, sizde bayramlar” dizesi insanın iç...

Eski bayramlar, @Nûriye Hsbk Akyl
20.5.2026 11:02:58
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 17:03:56
Yüreği yoran ama bir o kadar da gerçek bir hayat destanı olmuş Üstâdım. Gurbette ömrünü tüketip sılaya umut taşıyan nice babanın sessiz çığlığı var dizelerde. Özellikle son kıtalar insanın içine dokunuyor. Emek veren, fedakârlık eden eller unutulmama...

Gurbetçi babam, @Ebuzer Ozkan
20.5.2026 09:04:12
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 09:55:52
Abooo Üstâdım,
Herkes kendine çeki düzen vermezse masmavi bile olur 😂
Bende de bir mavi çanta vardı fakat ben onu ihtiyaç sahiplerine vermeyi düşünüyorum

Emeğine sağlık gönlüne bereket
Saygılar
Mavi çanta, @Sivaslı Remzi
20.5.2026 09:31:51
Etkili Yorum
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 07:07:59
Kapanış kıtası benim için bir başka güzeldi Üstâdım,

"Mesut der ki, ayıkla şu pirincin taşını,"

Şiirde ayıklanmış Üstâdım fakat mütevazı olmayı de ihmal etmemiş. Usta işi bir şiirdi.

Tebrikler
Yaprak sarma, @Mesut Tütüncüler
20.5.2026 06:16:31
Âşık Yârenî
@sikyren
20 Mayıs 2026 Çarşamba 06:40:02
Kalem kırılmaz kardeşim. Hakikati yazdıkça bilenir.

Susan dilsiz olur. Eğilen izsiz olur.

Hakkı haykıran sözse eğer niyetimiz. Kırılsa da kalem yetmez bitmeye izimiz.

Kalem kırılmasın da. Bazı vicdanların pası dökülsün önce.

Dava yük deği...

Susma!!!, @murat yildirim
19.5.2026 06:51:08
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 23:07:40
Çocuklar ve gençler bizim her şeyimiz. Buna sebep olan her Türk ecdadı bizim için değerlidir. Konu dışına taşımadan Üstâdemi tebrik edeyim istedim.

Tebrikler
Etkili Yorum
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 18:57:49
Şiire tam bir ince dokunuş. Ayrıca video müzik şarkısı ve bir fotoğraf ki tam kalbin ortasına atılan bir ok gibi.

Şiiriniz ise; Sessizliğin içindeki kırgınlığı ve kabullenişi çok derin hissettiren bir eser olmuş
Özellikle “Sustum... Sen başkaları...

Etkili Yorum
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 18:50:14
Çok sert çok kuvvetli ve eski irfan damarını taşıyan bir eser olmuş üstadım
Özellikle “Yüz soysuz yığın olsa tek bir aslan doğurmaz” mısrası tokat gibi durmuş

Kelâmınız hem hiciv hem de fikir cephesi taşıyor
Kaleminize ve yüreğinize sağlık
Hürm...

Zındık - ı, @Nâfiz BASAN
19.5.2026 18:33:38
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 15:25:45
Vatan sevgisini çok güçlü bir lirizmle işlemişsiniz Hocam.

“Sendeyim vatanım” tekrarları şiire hem ritim hem de derin bir bağlılık hissi kazandırmış.

Kaleminize ve gönlünüze sağlık
Saygılarımla.

Dip not: Ne hikmettir şuan tamamladığım şiir ...

Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 14:18:44
Sabır ve hakikat kokan çok kıymetli bir eser olmuş Üstâdem.

Dünya faniliğini ve imtihan gerçeğini çok güzel hatırlatıyor.

Kaleminize ve gönlünüze sağlık👋
Etkili Yorum
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 12:47:52
Gönül kokan hatır taşıyan çok güzel bir eser olmuş Üstâdım.
Eski bayramların samimiyetini köy meydanlarının bereketini ve gönül birliğini mısralarda yeniden yaşamış olduk.

“Gönüller birleşsin küsler barışsın” dileği şiirin en kıymetli yerlerinden...

Bayram ola, @Mesut Tütüncüler
19.5.2026 07:24:17
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 09:59:52
Kalbin derinliklerinden güne güneş gibi yansıyan sorgu ve dirilik.

Tebrikler şiir sever gönül dostu
Adalet mi bu, @Elif_V_Mim
19.5.2026 09:23:19
Âşık Yârenî
@sikyren
19 Mayıs 2026 Salı 00:12:17
Üstâdım,
Dönemi çok belirgin olarak işlemişsiniz. Bunlara ek olarak artık bir çok yerde bayramlar eski bayram değil, tatil beldesi için en önemli dönem hâline geldi.
Sonumuz hayrolsun bakalım.

Tebrikler
Kurbana kurban ol, @Ebuzer Ozkan
19.5.2026 00:01:37
Âşık Yârenî
@sikyren
18 Mayıs 2026 Pazartesi 14:56:38
Üstâdım,
Yorgunluk bir nevi bir durakta beklemek gibidir. Sonra diğer durak...

Tebrikler kelâm erbabına.
Saygılar.
Yoruldum, @Nâfiz BASAN
18.5.2026 14:09:56
Âşık Yârenî
@sikyren
18 Mayıs 2026 Pazartesi 12:12:07
Borcuna karşılık sadık ise ver gitsin, değilse bir daha verme gitsin 🤐

Tebrikler Üstâdım
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
5.052
Şiir Okunma
36.625
Yazı Okunma
1.606
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL