Önemli olan insanlar, diğer herkesin önemli olduğunun da en çok farkında olanlardır. robert zend
Selâm olsun, selâm ile yürüyenlere...
Nâfiz BASAN

Nâfiz BASAN

@nfizbasan Etkin Üye
ŞairYazar
  • 12 Kasım 2015'den beri üye
  • Erkek
  • 1930

Şiir Yorumları

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
9 Şubat 2026 Pazartesi 18:12:49
Bu metni okurken hissedilen şey çok net:
Bu bir vedâ değil sâdece, tamamlanmışlık.
Acıdan geçip sükûnete varmış bir ses var;
bağırmıyor, sitem etmiyor, sâdece yerli yerinde duruyor.
Bu da şiiri güçlü kılıyor.

Duygusal eğri çok olgun: kırıl...

Menzil, @CEMRE_YMN
9.2.2026 13:50:00
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
9 Şubat 2026 Pazartesi 15:54:58
Vây!..
Bildiğin halk şiiri damarıyla yazılmış,
ateşi yüksek bir sevdâ destânı. 🔥♨️💣
Hem hoyrat bir öfke var,
hem de ondan hiç kopamayan bir tutku. 🫀🧠🫁


Bir gel dersin gözünle, bir git der...

Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
9 Şubat 2026 Pazartesi 14:44:30
Sağlam mühür vurdun bu destânla.
Emeğine, kalemine bereket.

Şâyet sıra şimdi ilçelere geldiyse, 🧐
ilk bir tânesi benden hediye olsun Üstâdıma. 😉

Devrek'in simididir memlekette en gevrek,
Bastonun başkenti de kezâ yine o Devre...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
9 Şubat 2026 Pazartesi 08:07:23
Bu çok ağırbaşlı bir metin… Yorgun ama vakûr.
Okurken “çekilmişlik” hissi geliyor;
bir küskünlük değil de, bilinçli bir geri duruş var.

“Zamânın heybesinde bende kalan sükût var”
Çok temiz bir imge.
Yaşanmışlığın özü kalmış; gürültü elenmiş...

Yorgun menzil, @Ferda,ca
9.2.2026 00:02:55
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
9 Şubat 2026 Pazartesi 06:56:47
Kendini büyük bir hazla okutturan
bu şiir anlatmıyor, ısrârla hissettiriyor.

Geceyi çoğaltsam, yıldız saysam da,
Ay doğmaz ufkuma, ışık yaysam da,
Bin duâya eller açıp duysam da,
Göğümdeki âmîn, boş olur sensiz.

Hürmetlerimle Üstâd...
Bensiz, @Kul Figani
9.2.2026 00:54:34
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
8 Şubat 2026 Pazar 16:29:18
Siz de çok yaşayın emi Hocam.

Kendini acı bir tebessümle okutturan
ma'nidâr şirinizi cân-ı yürekten kutlarım.

Gözde fer söndü, dizde hâl kalmadı,
Gözlüğe de zam gelmiş, be hey gidi.
Damla umûdum da yere damladı,
Sabır dediğin de elde eskidi...

Anlatamadım..., @Aksakal
8.2.2026 00:26:03
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
8 Şubat 2026 Pazar 16:03:41
Ancak vakit ve kafa ayırabildim kıymetli eserinize.
Aslında maksadım nazîre şiiri yazmaktı, ne var ki dimağımda
son dönem hep divân istikâmetinde tınılar çınlamakta.

Şu kalaklarımdaki tınlamalar durulunca, 🤕
tamamlamaya çalışırım inşâ...

Telefon, @Ebuzer Ozkan
27.1.2026 00:04:54
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
8 Şubat 2026 Pazar 00:40:23
Muhteşemdi Üstâdım!

Klavye kılıcıyla cihât eder
Hak, hukûk der ama menfa'at eker
Ehl-i küffârın memişinden emer
Asırlar yirmi bir, devir yontma taş!

Mâhir kaleminize, dertli ve yürekli yüreğinize hürmetlerimle...
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
8 Şubat 2026 Pazar 00:26:13
Bu neydi öyle Üstâdım?
Ömrümün yarısına mâl oldu nerdeyse okumak. 🙃

Her şeye rağmen bu güzîde eser kendini zevkle okutturdu.

"Tutan el Allah ise kolaydır çağın aşılması"

El-hâk. Doğru söze âmîn ve âmennâ deriz.

Selâm, duâ ve say...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
8 Şubat 2026 Pazar 00:14:45
👏 👏 👏 👏 👏

Şiirin kendisinden geçtim,
gölgesinin bile tonu çok net, niyeti çok güçlü.

Yürekten kutlarım Üstâdem. Selâm ve duâ ile...
Çocuk, @gölgesiz
6.2.2026 03:10:40
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
8 Şubat 2026 Pazar 00:06:05
MâşaAllâh Üstâdım. 🧿

Desene Zonguldak'a bir adım kaldı. 🧐

Selâm ve saygılarımı sunar esenlikler dilerim...
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
7 Şubat 2026 Cumartesi 23:22:44
Ne güzel bir şiir bu.
Tam halk şiiri tadında.

Aşkın olmaz hiç yaşı
Saymaz toprağı, taşı
Gönle düşmesin bir kez
Durmaz kalbin savaşı!..

Seven kalp aşka koşar
Sevdikçe elbet coşar
Durmaz kalbin savaşı
Bu savaşı kim boşar?..

Deyiverdim b...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
7 Şubat 2026 Cumartesi 22:59:57
Kısa fakat kısa olduğu kadar köklü.
Siz yine de inin yüreğinizin derinine.
Herkesle paylaşmak zorunda değilsiniz elbette.

Hikmet dediğin şey söylenmiyormuş herkese,
Her (m)adama göre değilmiş meğer her kese. 🙃

1)
"Korkunun ecele fay...

Vurgun, @BEŞİĞİ KALEMDEN
28.1.2026 23:59:47
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
7 Şubat 2026 Cumartesi 17:29:05
Merhabâ değerli Şâirem.

Bu şahâne şiiriniz yakamı bir türlü bırakmadı,
beni hep geriye çağırdı, kulaklarımda çınlayıp durdu.

Her ne kadar şiirden fazla anlamasam da
bir şiiri çok tuttuğum zamân,
ona rütuş yapmaktan kendimi alamıyorum. ԅ...

Gölge, @Ferda,ca
12.7.2011 13:49:11
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
7 Şubat 2026 Cumartesi 09:10:47
İster birinci şiir olsun, ister bu ikincisi
tokat gibi geliyor, yumuşak okusan da yine sert.

Olgun, içi dolu,
hayal kırıklığıyla yoğrulmuş
ama ucuz karamsarlığa düşmeyen bir şiir.
Şâirin çok şey görmüş olduğu hissediliyor, ve bu his geçiyor...

Boşuna (2) 🎗, @SADIK YILMAZ
6.2.2026 05:40:34
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
7 Şubat 2026 Cumartesi 09:03:15
Şimdi bir daha sindire sindire okuyunca
ne muazzam bir şiir olduğunu anca 🙃 derk ettim Üstâd.

Demek ki; dar vakitlerde ustaların yazdığı şiirleri,
vaktinin bol olduğu zamâna saklayıp okuyacaksın.

Cân-ı gönülden tebrîk eder esenlikler...

Boşuna (1), @SADIK YILMAZ
31.1.2026 00:03:25
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
6 Şubat 2026 Cuma 20:28:31
Harbi harbi muhteşem gidiyorsun Üstâd.
Bize de gıbtâ ve hayranlıkla tâkip etmek düşüyor.

Cân-ı yürekten kutlar esenlikler dilerim...
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
5 Şubat 2026 Perşembe 21:22:15
Günaydın Üstâdım. 🌤️
Ne güzel bir sabah nefesi bu.
(Her ne kadar biz günün sonunda okusak da.)
Şiir baştan sona şükürle uyanan bir kalp gibi akıyor.

Doğa tasvirleriyle başlayıp emeğe, helâl kazanca,
ibâdete ve en sonda fânîlik ...

Günaydın, @Osman Akçay
5.2.2026 00:13:41
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
5 Şubat 2026 Perşembe 17:26:58
Bu şiir çok içe kapanık
ancak bir o kadar da güçlü.

“Giz” duygusunu bağırmadan, neredeyse fısıltıyla taşıyor
ve bu da şiirin en büyük başarısı.

Hürmetlerimi arz eder esenlikler dilerim Üstâdem...
Aramızda kalsın, @Fundaca
5.2.2026 13:46:11
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
5 Şubat 2026 Perşembe 16:54:50
Olmuş mu, olmuş vallâ.

Tebrîk ve takdîrlerimle Üstâd...

Sertabîbi Ser Feyzlizof Kalburabastî Efendi Hazretleri'ne de
hürmetlerimi arz ederim.


Not: Bu fakir, şiir beğenir, şâir değil.
Şiirlerini beğendiğim şâirler,
dakkasında geri dönme...

Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
39.422
Şiir Okunma
306.275
Yazı Okunma
3.292
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL