Bulutlar sen yağarken toprak sen ekiliyor Ve lodosla İstanbul sırılsıklam yâr, sızı... Hayalin adım başı önüme dikiliyor Ağır abla pozuna bürünmüş külhan-kızı.
Salacak sahilini döverken dev dalgalar, Kimden kelebek etki Marmara’da bu sancı? Sarayburnu karşıdan nanik yollu el sallar, Çatlatır ufukları hicranımın utancı.
Kadran döngülerime saat başı serzenen O buzlu cam aynanın yansıları iç-bükey; Anılar bulvarında deli fişek gezerken Girdiğim her sokağın kaldırımları dikey.
Sıfır uygarlığında meram cebe sığsa da, Aşkına sürgün kalem, ipliği düğümlü mum; Muhabbet kiliminin dört ucu azgın suda, Senden fırtınalarla ala bora umudum.
Dizgini seyiplenmiş rüzgâr yele tay gibi, Adın dilime fazla cayınsa telime az; Artık mağlup sayılır bu yarışın galibi Git gör Karac’ahmet’i, ibret al, ey Selvi-naz!..
Tesellini umarken gülmeli mi bir yandan? Kağıt olta yemine üşmekte nice balık, Kalın kabuklu dünya can ciğesine zindan, İnan ki, yerin altı üstünden kalabalık!..
İnsanlar buna rağmen hırs tuzağında, bencil; Merakım, zincirlenmiş topal ördek ilgisi; Çayda çıraya mahnı "gamzedeler"ce sencil, Elde bir’lik kazancım günlük hayat bilgisi.
Sen eyy Bilge şivenin medarı iftiharı, Ömrümün sır gönenci, düş gezgini yorumcu!.. Gök mavisi sevdâmı duymazdan gelen sarı, Bu gün kanımın rengi özleminle turuncu, ...............................bu gün bütün İstanbul ........................................... özleminle turuncu!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TURUNCU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TURUNCU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.