sözlerimi unutturdun bana iyi mi cümlelerim zaten kayıp aklımı yitiriyorum bu karanlık dar sokakta
babam söylemişti bana ne vakit karanlığa kalırsa düşlerin
selimiye”nin ışıklarına yol al demişti üşüyorum yalnızlığın teraneleri vuruyor bakışlarımı sana olan nefretim kasıp kavuruyor tenimi yürüyorum ölü kuşlar mezarlığı ardımda bıraktığım annemin ceplerinde kaldı kanatlarım havalanamıyorum derken bulutların kokusu çörekleniyor üzerime sonra kokun takılıyor aklıma uçurtması tellere takılmış çocuklar gibi ağlıyorum yana-yakıla babamı buluyorum arastada bembeyaz sakalları nurdan yüzü dilinde o şarkı sahi annem var mıydı benim hatırlamıyorum hayır hayır yoktu olsaydı gecenin bu saatinde yalnızlığımla arşınlamazdım tımarhane koridorlarını…
velhasıl gelelim yine sana gözleri bal dili yoksulluğun sınırlarını zorlayan adam baktığımda olmayan resimlerine kalbimin nefesi kesiliyor içimdeki sesler grev başlatıyor istiklal caddesinde pankartlar açıyorum yüzünün kahverengi kıyılarında bir ara maviyi görür gibi olmuştum kirpiklerinin tenhalarında aydım yüzünün atlasında kalmıştı ellerim iklimlerini bilmediğim kentler gibiydin…
ağzı bozuk çocuklar peydahlıyorum karanlığın devlerinden paslı bi mayıs sabahı saplanıyor gövdemin ortasına zamanın sarkaçları onikiyi vurduğunda devriyeler geziyor damarlarımda ve kasıklarım şiirsel bir enstantaneye gebe kapını taşlıyorum aykırıyım hıçkırıklarımı kurban ediyorum okkalı bir küfür bırakırken hayatın ortasına….
şimdi kanıyorsa her bir yaram genişliyorsa şakaklarım sırf elime dilime koluma prangalar vurduğundan...
oysa bir selamın yeterdi doğurmak için birkaç şiiri boyamak için geceyi…
fırçalarım nerede anne bir adamın gözlerini boyayacağım kendime…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
delilik teraneleri... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
delilik teraneleri... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey unutuş! kapat artık pencereni, Çoktan derinliğine çekmiş deniz beni; Çıkmaz artık sular altından o dünya. Bir duman yükselir gibidir kederden Macerası çoktan bitmiş o şeylerden. Amansız gecenle yayıl dört yanıma Ey unutuş! kurtar bu gamlardan beni. (A. Muhip Dranas) böyle bir şeydi işte dünü canlandırmak sevgiler arkadaşım
Bir hüzün geçiyorsa gözlerimden, bu sadece senin yüzündendir. Senin yüzün; doğuştan kalbi delik acılarımın ahkentidir. Sorsan şimdi, nefesim de kesilir sesim de. Düğümlenir akrep ve yelkovan. Alabildiğince suskundur gülüşün.
Güldüğünde sen, bu şehri olabildiğince kalabalıklaşır. Ağladığında, yalnızlaşır avuçlarımdaki aşk tohumları. Ben ki, en ideal küfürleri biriktirirken ceplerimde, hala bir umut taşıyorum kalbimin derinliklerinde.
Oysa bir selam yetmeyebilir, yetmez; eksik kalabilir.
mesele annede bitiyor aslında. gitmeyeydi hani bırakıp onu, onları küçük yaşında büyümeyeydi adam hani annesiz kim bilir parmağı kesildiğinde anne yerine ne diye ağladığı gecelerin birinde kabustan uyanıp
belki de o vakitlerde beridir kadına lanet edişi güvenmeyişi terk edilme korkusu ya da intikam duygusu
teraneden çok belki de alışkanlıktır olgusu zevk ve sefaya giden vefasızlık duygusu
anahtar belkide yoktur kapı ardına kadar açıkken ihtiyaç da yoktur kilide
evet her şiiriniz güzeldir ama bu bambaşka olmuş hele o final sadece o adamın gözlerini boyayan cümle bile baş döndürücü güzellikte usta kalemi saygı ile selamlıyorum
Beğendim...
...................................... Saygı ve Selamlar...