- Ben kaderin zayıf yapraklarına kalın harflerle güçlü yazılmış yazıyım-
hiçbir sözle tam anlatılmaz kör düğümlerle bağlanmış yarım kalan yanılgılarım ne zaman dağlar devrilse içimde ne zaman adımın bir harfi düşse bir cümle karanlığa susarım kimse el uzatmaz, derman olmaz yörüngeme kimse duymaz haykırışımı olası bir sonun sesinde kısılmış bir başlangıcım diye
arada öyle birikir ki yüreğime giydirdiğim sızı bileklerimde birikmiş kelepçesine inat güçsüzlüğü çıkarır atar hayata tutunmak çabası çünkü ben...
Oysa ne çok yaşatmışımdır içimin soğuk musallasında ölüleri her defasında yeniden hayat bulmuştur umut cesetleri
zirâ abluka altındaki bir kent gibi trajedi doludur sokaklarım balkonlarım gam yükü ne kadar kısılsa sesim bitmez dilimdeki türkü
birazdan susar yine dili yalnızlığın ardıma düşen karanlığa saklanırım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KADININ TÜRKÜSÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KADININ TÜRKÜSÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yorum daha yazayım ama bu biraz fırça türü olacak.
Şiirlerine yorum yazan arkadaşlar madem ki sana ve şiirlerine değer verip okumuş ve bir şeyler yazmışlar o halde en azından bir teşekkürü hakkediyorlar. Oysa bu şiirden geriye doğru gidip de okuduğum dört şiirinde maalesef bazı arkadaşlara hiç cevap yazmamışsın.
Benim gibi yaşlı bir şair affedilebilir ama senin gibi genç bir şairi affetmezler.
Bu sitete ''Kızım'' dediğim pek çok şair var. Hatta birisine ''Kızçem'' derim. İşte bu kızlarım içinde serbest şiir dalında en başarılısı sensin. Tabii ki benim şiir zevkim ve şiirden ne kadar anlıyor olmama bağlı bu. Ama şunu kesinlikle söyleyebilirim: Bu güne kadar '' İşte şiir bu'' dediğim hiç bir şiir ödülsüz kalmadı. Haaa '' Lan bu ne, bunun neresine ödül verilmiş '' dediklerim de oldu. Mesela içinde '' Rüyalar firkate hasret '' diye tamamen yeni(!) ( Kusura bakma burada bir gülme tuttu ))))))))) bir ifadeyi kullanan vatandaşa da ödül verildi. Yani vatandaş rüyalarını ayrılıklara hasret etti ama yine de aldı ödülü. Ben de hâlâ çözmeye çalışıyorum bir insan nasıl olur da ayrılığa hasret çeker, hatta rüyasında bile'' diye.
İşte senin şiirlerini bu yüzden seviyorum. Çünkü böyle saçmalıklar yok. Ne dediğin, meramının ne olduğu gayet açık.
Ufff uzun zamandır şiirlere yorum yazmıyordum ya şimdi çenem açıldı yahu.))))))))
Seni ve şiirlerini seviyorum. İşte söylemek istediğim buydu ama iki ton laf ettim.)))
21. Yüzyılda hala kadını konuşuyorsa millet Bilmediğimiz, çözemediğimiz zillet ve sır var Ne yazık ki çözülmesin isteyenlerin içinde kadın da var (Paraya Tapanlara tapan kadınları kastettim)
Şiir çok güzel yalnız tarzınızın çok dışında nasıl söyleyim farklı bir söylem farklı bir kalem var sanki Bu da güzel bir şey kendini yenilemek her kalemin harcı değildir. Umut ederim ki hak ettiği yeri bulur Selametle şiir ile
devamlı aynı şiiri okuyor gibi oluyorum bazı kalemde bunu sevmediğim için kendimi geliştirmeyi seviyorum bir aylık üye olmanıza rağmen şiiri ve kalemi analiz etmekte büyük yetenektir teşekkürler...
Bazı kadınlar dışarıya yansıtmazlar yaşadıkları acıları dik dururlar hayata inat muhteşem şiirdi şehrimin yüreği güzel değerli şairinden ve zirve yapmış muhteşem yorumla her iki güzel yüreği kutlarım saygılar.
kadının zayıf yapraklardan güçlü varlığına giden yol, onlarca mücadelenin sonucudur. dolayısıyla kadını "meta"laştıran her sisteme karşı, şiir bir başkaldırıdır aynı zamanda.
kalemindeki gelişmenin farkındayım meltemcim ve bu gelişimi katlayarak gidiyorsun. şiirin iç sesi yalın ve çok akıcıydı, şiirdeki bu duruşunu hiç bozma. içtenlikle kutluyorum.. emanet ettiğin için çok teşekkürler kardeşim.
ayrıca yorumlarında takdirini bırakan dostlara da teşekkürler..
değerli kalemden mükemmel bir şiir düşmüş geceye, yürek sesiniz var olsun meltem hanımefendi,selam ve sevgilerle kalın hoşcakalın efendim saygılarımla..
vahap ünsal tarafından 12/28/2015 1:47:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
bâzı şiirler olur insanın en ücra hücrelerine işler. kâh okuyanın kanını sulandırır kâh aklını derdest eder dimağını bulandırır. samimiyeti midir buna sebep, yoksa barındırdığı haklılık mı bilinmez. yüreğinin orta yerine kurar masayı verir eline kadehi uzanır içinin derinliklerine...
sarhoşluk deriz akıl tutulmasına ki; asıl ereği, " dertlerin uyuşturulması "olmakla birlikte aslen bir "uyuşturma masalıdır"! çünkü; ayılana dektir çünkü; her masal bir süre sonra bitesidir... yerini kaldığı yerden yaşanacak meşgalelere bırakarak...
şiirin yarattığı metaforun esiri olmamak elde değil. ki; bu imgeleminin sahiciliği kadar etkili olduğunun da bir göstergesi olsa. hiç düşmeden kopmadan, narin bir yağmur çiseler gibi ama yükünce de ağır bir anlam boşalması dökerek başımızdan aşağı.
kadınlık türküsünü dahası kadınlık buhranını , bir erkeğe bile hissettirecek kadar olgun cümlelerle, özgün betimlerle yaşatmak kolay iş değildir. ki; şiir adına öyle boş janjanlı cümleler kurmayacağımı da en azından kendim bilirim. arabesk çığırtkanlıklar pazarı değil şiirde hüzün satmak. ya da en çok bağıranın acısını en büyük saymak kolaycılığı... hissel dürtüleri cümleye dökmek birkaç kelimeyle...
dediğim gibi bu çalışma, hem bütünlüğüyle hem keskinliğiyle hem muazzam ve neredeyse eksiksiz peysajıyla çok çok iyilerimin hatta "baş yapıt"larımın arasına koyabileceğim derece güçlü ve göz alıcı. ve sanırım daha çok gider gelirim buna.
son zamanlarda okuduğum/ dinlediğim en sağlam, en edebî referansı olan şiirlerden biriydi. bu arada şiire ses olan Mine hanıma da çokça teşekkürler. sesi ve şiire yatışı hayli başarılı olmuş emeğine nefesine sağlık.
has şiire kıymetli şaire ve nefes olan yoruma kendim ve şiir adına teşekkürlerimle...
Net ve berrak bir anlatım tarifi münkün olmayacak kadar güzel tek tek işlenmiş mısralardan oluşan mükemmel bir eser seslendirmede şiire çok güzel uyum sağlamış her iki yüreğide tebrik ederim yazanın yüreğine kalemine okuyanında sesine nefesine sağlık
Çok çok güzel.
Gönül sesinizi Beğendim...
......................... Saygı ve Selamlar...